Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
Vandaag om 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
  

Auteur Topic: Buitenlust  (gelezen 459505 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re:Buitenlust
« Reactie #285 Gepost op: 14 januari 2013, 09:59:53 »
Heb je daar afbeeldingen van Kees-Jan? Ik dacht ook aan aparte kleding en apart aangezette beharing. Maar misschien is dat in 1:43,5 of 1:32 toch weer net te gek. Bij de grote voertuigschalen (1:12, 1:8 ) of vliegtuigen heb ik dat weleens gezien.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2013, 10:19:42 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huib

  • Offline Offline
  • Berichten: 1497
    • Avontuur in Miniatuur
Re:Buitenlust
« Reactie #286 Gepost op: 14 januari 2013, 10:18:35 »
Hi Henk,

Inderdaad. Herr Preiser blijft een beetje achter bij de ontwikkelingen. Ik verdenk hen ervan dat een deel van het assortiment opgeblazen H0 poppetjes is. Er zijn wel iets betere poppetjes te krijgen in witmetaal als je heel goed zoekt.

Grtz!

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Buitenlust
« Reactie #287 Gepost op: 14 januari 2013, 10:54:53 »
Zeker weten, Huib. Even op internet struinen en je vindt zeker e.e.a. De Engelsen en Amerikanen hebben daar nog wel een markt voor :)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re:Buitenlust
« Reactie #288 Gepost op: 14 januari 2013, 11:16:52 »
Citaat
Een foto van modellen en landschap kan vaak voor echt doorgaan, totdat er een poppetje in beeld schuift.

Dat ligt voor een deel ook aan de moeite die de bouwer zelf investeert om het poppetje echt te laten lijken. Je zou voor de lol eens moeten kijken bij die militair-bouwers, die hebben er vaak levensechte figuren staan.

Bron: Twenot

Ik geef toe, vaak zijn de figuren zelfgemaakt, of tenminste gedeeltelijk, maar wat ik wil zeggen is dat men er moeite voor doet om ze qua realisme te optimaliseren.
"Wij" gaan er maar al te vaak blindelings van uit dat "Preiser" z'n best heeft gedaan en dat er niet meer uit te halen valt.

Groet,
Jan

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Buitenlust
« Reactie #289 Gepost op: 14 januari 2013, 11:29:53 »
Hoi Jan,

Qua figuren ben ik het helemaal met je eens Ik ben wel eens naar zo militair modelbouw show geweest in Eindhoven. Nou wat ik daar zag qua figuren dan is preiser er heelmaal niks bij.

De Firma preiser is nog al erg stoffig, ik heb diverse keer mail naar ze toegedaan voor één verzoek van betere figuren zo als polizei figuren. Uiteindelijk brengen ze die wel uit maar dan weer met een leren zwarte jack die de polizei weer meer droeg tegen het eind van tijdperk IV en tijdperk V. Erg jammer aangezien de meeste spoor nul liefhebbers rijden met tijdperk III materieel.

Wel is een kleine Duitse firma Heuler die een paar figuurtjes heeft uit wit metaal een boer en een stoker en Machinist en wat honden en paarden Ik moet zeggen dat die figuren heel erg mooi en goed uit vind zien, Jammer genoeg brengt die meneer nog geen nieuwe figuren uit.

Dan heb je nog een Engsels firma Phoenix deze firma heeft diverse mooie figuren voor spoor nul.

tot zo ver dit berichtje


Met spoorse groeten,

bernard

Rubedino

  • Gast
Re:Buitenlust
« Reactie #290 Gepost op: 14 januari 2013, 11:37:33 »
@ Henk: wellicht kan één van de Mitropanen hier meer over vertellen en laten zien?

mvg,

kees-jan

Spoors?

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Buitenlust
« Reactie #291 Gepost op: 14 januari 2013, 11:48:06 »
Kan ;) maar dan gaat 't puur om de techniek, en die is niet zo heel erg moeilijk. Ik heb 't zelf zo gedaan, samen met Spoors (=Jeroen) die mij dit geleerd heeft:

Niet alleen treintjes moeten er op de nieuwe ACW baan maar natuurlijk ook aankleding. 1 van de onderdelen daarvan zijn militaire figuren. Ik kies de Noordkant en die noemen we de Union. De zuidkant noemt men de Confederates.
Gisteren op de bouwdag in Leerdam heeft ons eigen Jeroen mij laten zien hoe je die kale figuren schilderen moet. Om deze techniek te leren hadden we 2 extra figuurtjes in de zwarte grondverf gezet zodat ik die thuis zou kunnen doen voordat ik de nieuwe verf en primer zou hebben.

Vandaag even een 1,5 uur vrij tussen de bedrijven door. Jeroen had 2 extra figuurtjes gegrond en op een flessendop gezet met een stukje dubbelzijdig plakband. Dit is dus de start:




Waarom zwart? Dat is de basis waarmee je al een soort schaduw hebt vanaf het begin. De kleuren worden ook niet volledig gezet maar tegen of vlakbij de diverse onderdelen van het figuur.
Na een 3 kwartier friemelen met verf. Voorkant:




Achterkant:



De broek heb ik later gecorrigeerd, deze kleur is te licht en te flets.

Rechts het figuur dat Jeroen gisteren gedaan heeft, links de mijne die ik vandaag gedaan heb. Ik moet eerlijk zijn, ben er redelijk goed tevreden mee. Die van Jeroen heeft al een wash gehad en is weer iets op kleur gebracht, op die van mij moet dat nog:




Moet echter eerst de wash binnen hebben.

En het 2e figuur dat ik ga doen, is echter iets moeilijker. Op de achtergrond mijn eerste poging echter nu met de correcte broekkleur:




En het 2e bericht:

Vandaag bij Wentink de grondverf en washes gehaal. Ook wat matte lak maar die is blijkbaar niet erg mat..... :-X Maar goed, heb nog andere. Verder een kitje aan m'n vingers blijven plakken van een 1:35 Indiaanse scout en soldaat te paard uit de ACW periode. Gaan we iets mee doen :)

Direct vanmiddag de washes geprobeerd, die gaan erg goed. Daarna weer gedrybrushed met de kleuren en in de matte lak. Echter is de Vallejo niet geheel mat dus heb ik wat nagestreken met matte Aqua lak. Links Jeroen zijn werk, rechts het mijne. Ik ben niet ontevreden voor een amateurtje!:




Met grote dank aan Jeroen (Spoors hier op BNLS) die mij dit geleerd heeft. De techniek stamt uit de figuurbouw en is echt niet moeilijk. Veel geduld, goeie penselen, goeie verf, da's 't geheim ;)

Grtz, Ronald.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2013, 11:50:25 door Ronald Halma »

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1628
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buitenlust
« Reactie #292 Gepost op: 14 januari 2013, 20:50:54 »
Dan heb je nog een Engsels firma Phoenix deze firma heeft diverse mooie figuren voor spoor nul.

Heb je daar misschien een adres van , bij mijn weten zijn ze al een aantal jaren niet meer actief , en kan ik op internet niets over ze vinden .

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re:Buitenlust
« Reactie #293 Gepost op: 14 januari 2013, 21:04:08 »
http://www.scalelink.co.uk/acatalog/Phoenix_Figures___S_D_Models____RETAIL_ONLY.html

Ergens ook nog een linkje van een franse firma, effe zoeken...


Huib

  • Offline Offline
  • Berichten: 1497
    • Avontuur in Miniatuur
Re:Buitenlust
« Reactie #295 Gepost op: 19 januari 2013, 12:56:40 »
De figuurtjes kunnen ook op de 'grote nog te doen lijst'.

Het verhaal van de boerderij is nu ook uitgebreider op mijn site te lezen: http://www.floodland.nl/aim/info_boerderij_1.htm

Als volgende project staan een stenen schuur in dezelfde stijl en een rijtje arbeidswoningen op stapel.

groeten!

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1753
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Buitenlust
« Reactie #296 Gepost op: 19 januari 2013, 21:03:56 »
Hoi Huib,
 
heb even op jouw site bezocht en het stukje van het bouwverslag van de boerderij met veel plezier gelezen vanavond  (y).
Kijk uit naar de volgende projecten wat jij nog gaat bouwen.

groetjes van bernard

Huib

  • Offline Offline
  • Berichten: 1497
    • Avontuur in Miniatuur
Re:Buitenlust
« Reactie #297 Gepost op: 10 februari 2013, 14:32:06 »
Een eindeloos voortslepend project is het produceren van een afdoende hoeveelheid echte kruispannen in 0. Fred Hornung heeft een tijdje terug een plaatje prachtig gedetailleerde pannen voor me getekend. Helaas is Shapeways te duur voor grote hoeveelheden en daarom heb ik de pannen laten afgieten bij Tilly Models. De eerste stapel dakpannen is inmiddels afgeleverd.



Er is aan de randen wel iets meer nabewerking nodig dan gehoopt, maar de structuur van de pannen komt prachtig naar voren. De volgende stap zijn de nokvorsten.

Ik heb wat geëxperimenteerd met de nokvorsten van Wenz:


En met een stripje Slater's


Aardig, maar nog niet helemaal 100% correct. Ik heb Fred gevraagd om te kijken of hij tijd heeft om echte nokvorsten te printen. Dus wie weet...

Wordt vervolgd!

Groeten,

Huib
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website: www.avontuurinminiatuur.com | vlog: www.prutsvlog.nl |
updates: https://www.instagram.com/huibmaaskant/

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1628
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buitenlust
« Reactie #298 Gepost op: 10 februari 2013, 18:22:29 »
Mooie pannen  (y)
Is dit ook om te zetten naar H0 ??

HeRo

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
    • Bouwdraadje bij de buren.
Re:Buitenlust
« Reactie #299 Gepost op: 10 februari 2013, 18:34:58 »
H0pelijk wel.Ze zijn verdomd fraai.
Net als de rest van het pandje. 8)
Daar kan ik ook wel een paar plaatjes van gebruiken.Moeten ze wel eerst krimpen.

Robin