Ik ben een blokkendoostrein aan het samenstellen volgens de lijsten van www.seinarm.nl.De mBD staat regelmatig in de lijst als roco 43744.Dat model heb ik in mijn verzameling, alleen is dat bij mij een mCv.....Naar mijn inziens heb ik dat juist, maar hoe kan dit?Grtn,Dennis
Tis een klassevariant. Roco is wel de enige fabrikant die ik ken, die voor zo'n variant gerust hetzelfde catalogusnummer gebruikt.Maar een mCv is in ieder geval heel wat anders. Die heeft zelfs van Roco een eigen catalogusnummer gekregen.
Mijn excuus, ik heb inderdaad een mCD.En ik wil dus een mBD....... dat wordt dus zoeken of zelf declasseren.Betekend het trouwens ook dat de mBD alleen na 1956 inzetbaar is?Grts
Bij mij zit een mBD in doos met nummer 43744. Mijn mCD zit in doos 43744.1. mCv zit in doos 44984 (voor AC uitvoering blijkbaar 44985)
Uhm..., mBD is geen declasseerde mCD. Dat is juist omgekeerd. De mBD is vanaf 1924 als mBD gebouwd en daarvan zijn er later enige gedeclasseerd als mCD. Of deze in 1956 weer mBD zijn geworden moet ik nakijken in VSTS, maar misschien dat tegen die tijd de mBD allemaal zijn omgebouwd als motorkonvooiwagen of motorpost.