De officiële kleur van de pantservoertuigen (sinds jaar en dag) van KMar is RAL 5013, ook wel 'Nassau-blauw' genoemd door de KMar (bron: KMar).
Ben het helemaal met je eens "wij" noemen dat nassau's blauw, echter die benaming is wel breder dan de "strikte" RAL kleur 5013.Google maar eens dan wordt RAL 5013 eigenlijk kobaltblauw genoemd, terwijl als je "Nassau blauw" zoekt krijg je RAL 5002 of 5005.Ook binnen de KMar is voor de naam Nassau blauw verschillende tinten mogelijk.Maar het klopt dat op de Pantserwagens en de daarbij behorende ondersteunende voertuigen zoals YAK en YAL eigenlijk altijd wel de zelfde kleur zit.Groet
http://members.home.nl/blauwblik/html/marechaussee_2_26.html
Op de door jou aangepaste modellen zag ik wel dat je ook aan de achterzijde de naam "Koninklijke Marechaussee" groot hebt aangebracht, maar dat is niet conform de werkelijkheid, want origineel hoort dat bij de T3 te staan op kleine bordjes en op de T4 in witte plakletters op de rechter achterdeur.Jammer dat je je verzameling KMar vtgn al opgeruimd hebt Maar als je de rest nog kwijt wilt denk dan es aan mij
En ik mis... deze, maar ik heb hem nog steeds!