Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 04:13:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
robin binsbergen
Vandaag
om 04:09:54
PB Models, ICR-rijtuigen
door
saskia
Vandaag
om 00:09:49
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
04 September 2025, 23:37:14
20/21 september 2025: Stadskanaal onder Stoom!
door
timtrein
04 September 2025, 23:30:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
04 September 2025, 22:32:13
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
04 September 2025, 21:44:20
Aachenau West
door
wob
04 September 2025, 21:08:01
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
04 September 2025, 20:56:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Rick
04 September 2025, 20:51:47
LIMA IRM Cardanassen
door
Blausee-Mitholz
04 September 2025, 20:41:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
04 September 2025, 20:19:33
Een Rotterdams gebouw
door
Keska
04 September 2025, 20:14:53
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Bert55
04 September 2025, 19:58:45
Welke winkel voert deze merken?
door
Jeronimos
04 September 2025, 19:08:06
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
04 September 2025, 17:53:27
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
TonM
04 September 2025, 17:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
04 September 2025, 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
04 September 2025, 16:57:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
04 September 2025, 16:39:04
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound
door
Jeroen Water
04 September 2025, 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
04 September 2025, 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
04 September 2025, 12:52:55
Acme nieuwe ICNG
door
Treinbestuurder
04 September 2025, 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
04 September 2025, 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
04 September 2025, 12:15:43
Minder wissels
door
H0eGenaamd
04 September 2025, 11:59:07
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
04 September 2025, 11:24:57
The Summer of 69
door
Eric v C
04 September 2025, 11:23:46
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
04 September 2025, 11:19:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
M6 rijtuigen Classix
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: M6 rijtuigen Classix (gelezen 13476 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #30 Gepost op:
09 October 2011, 01:27:49 »
Probeer dan maar eens een vrije markt te hebben.
Op die manier gaat modelspoor dus alleen toegankelijkworden voor personen met "Geld"
"Armoedzaaiers"** lijken niet meer welkom te zijn.
** Kan met een korrel zout genomen worden.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
henk
Offline
Berichten: 22553
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #31 Gepost op:
09 October 2011, 09:41:23 »
Tja als Olaerts werkelijk zoveel invloed kan hebben, dan rijst het vermoeden dat zonder Olaerts die hele beurs niet zou bestaan.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3615
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #32 Gepost op:
09 October 2011, 10:21:35 »
De Belgische modelspoorwereld zit helaas wat anders in elkaar dan de Nederlandse. Vooral de laatste jaren loopt het enorm uit de hand. Het verhaal van het ontbreken van de andere grote winkeliers op Euromodelbouw en het verhaal rond Classix/LSM zijn twee verschillende verhalen, maar beide wel erg kenmerkend. Ondertussen wordt de klant telkens de dupe, maar dat lijkt men niet in te willen zien.
Wat betreft het eerste verhaal hou ik mijn 'gedacht' voor me, maar met betrekking tot het tweede wordt het nu zo erg met dit tragische dieptepunt dan ik hoop dat het nu eens genoeg is geweest. Al jaren liggen al die fabrikanten van Belgische modellen met elkaar overhoop dat er de hele markt is verziekt en wordt gegijzeld door maar één ding: concurrentiebelang. Het wordt nu zo extreem dat modellen die er nog niet zijn domweg niet worden gemaakt (zoals de Belgische rangeerloc, waar een hele markt voor open ligt), en modellen die er wél al zijn door twee, drie of meer fabrikanten worden gemaakt om elkaar maar de loef af te willen steken. Hoe ver dat kan gaan, hebben we dit weekeinde beleefd.
De actie van gisteren was natuurlijk belachelijk, zeker gezien het feit dat schijnbaar LSM had beloofd de M6-rijtuigen überhaupt niet mee te nemen en dat ook niet gedaan heeft. In België is er uiteraard nu veel verontwaardiging die zich tegen de directe veroorzaker van dit voorval keert, waarbij de vraag natuurlijk opkomt of men dat niet heeft kunnen zien aankomen en of men inderdaad zo blind is geworden dat men ook echt vergeet om wie het werkelijk gaat: de klant. Aan de andere kant moet ook eerder gezegd worden dat de andere partij, LSM dus, weer één van de grootste veroorzakers van de situatie van de laatste jaren in het algemeen is.
Linksom of rechtsom, dit kan nooit goed zijn voor de Belgische modelspoorhobby. Ja, ik weet ook wel dat er uiteindelijk gewoon mensen hun brood met die modellen verdienen, maar als al die fabrikanten nu eens gaan produceren wat de markt wil, in plaats van wat er in de catalogus van de concurrent staat, dan komt het imho allemaal goed.
Gelogd
bollen neus
Offline
Berichten: 4614
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #33 Gepost op:
09 October 2011, 12:36:15 »
Hallo mannen, ik ben gisteren ook even naar Genk afgezakt en heb de situatie daar van kortbij zien gebeuren mijn opinie is gewoonweg "wat als LS zich nu eens terugtrekt voor de Belgische markt" of "eventueel" voor de BeNeLux landen wat dan? En Sicco , inderdaad de Belgische modelspoorwereld zit helemaal "verkeerd" in elkaar (ook deels te danken aan de mensen zelf die ze verzamelen), meer ga ik er hier ook echt niet over schrijven.
Gelogd
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #34 Gepost op:
09 October 2011, 13:27:34 »
Ik vond het al vreemd dat B-Models, alias de heer Van Biervliet in Houten stond, terwijl ik toch echt verwacht had dat deze in Genk zou zijn aan te treffen....maar blijkbaar mogen alleen andere verkopers die vriendjes zijn van die firma uit de buurt (en grootste sponsor) en geen bedreiging vormen nog wat verkopen daar.....
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2011, 13:38:20 door Floris
»
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6049
stationsplein Baden-Baden
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #35 Gepost op:
09 October 2011, 13:33:28 »
Vond het inderdaad ook vreemd dat van Biervliet er niet stond, maar misschien kan/kon deze in Houten meer verdienen?
Voor de verder rest zit er wel een gehalte van speculaas in, al is het wel de tijd van het jaar.
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2011, 13:36:15 door Dion
»
Gelogd
groetjes Dion
Floris
Offline
Berichten: 4957
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #36 Gepost op:
09 October 2011, 13:39:24 »
Hmmm, als je hoofdzakelijk Belgische waar verkoopt lijkt het "verdien" gehalte mij op een Belgische beurs toch groter als in het zuunige Olland.....
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2011, 08:19:10 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote
»
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
W. Thomas
Offline
Berichten: 1240
145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #37 Gepost op:
09 October 2011, 13:47:48 »
Maar classix of zo iets, (eerder nog nooit van gehoord).
Heeft dus een contract tot 2012 dat zij alleen de M6 rijtuigen mogen maken)
Dus als LS daarna de rijtuigen op de markt brengt heeft classix geen recht van speken meer.
rare situatie.
Persoonlijk vind ik de ls rijtuigen wel een stuk gedetaillerder uitzien.
Gelogd
Keine Minsch dä es perfek'
Voor al mijn treinen foto's
http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6049
stationsplein Baden-Baden
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #38 Gepost op:
09 October 2011, 13:51:14 »
Heeft hij dan alleen met Belgische waar op houten gestaan(?) of zou hij zich kunnen hebben aangepast aan de omstandigheid?
Gelogd
groetjes Dion
Sicco Dierdorp
Nostalgist
Offline
Berichten: 3615
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #39 Gepost op:
09 October 2011, 13:55:51 »
Van Biervliet staat op Houten hoofdzakelijk met zijn eigen modellen. Houten is gene enorm verkoopsucces voor hem, tenminste zeker niet wat hij op een expo zou omzetten, maar is meer bedoeld als service en velen halen er hun bestelde modellen af. Er zijn nog aardig wat Nederlanders die Belgische modellen kopen.
Als VBV in Genk had kunnen staan hadden ze dat zeker gedaan, desnoods óók naast Houten, want daar komt meestal alleen Van Biervliet senior en z'n vrouw, en er zijn nog anderen genoeg om ook elders te staan
Gelogd
M@rco
Offline
Berichten: 851
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #40 Gepost op:
09 October 2011, 17:21:04 »
Zullen we m.b.t. de uitlevering van de M6 rijtuigen van LSM nog wat langer geduld moeten gaan hebben ...?
M@rco.
Gelogd
Met vriendelijke spoorse groeten,
M@rco.
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1109
http://www.amsac.be/
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #41 Gepost op:
09 October 2011, 19:10:30 »
Het is inderdaad frappant dat degene die de klacht indiende tegen LS eigenlijk zijn eigen ruiten aan insmijten is !
Eigenlijk brengt hij dezelfde rijtuigen uit als LS (vroeger zouden ze aan hetzelfde project gewerkt hebben, om de een of andere reden oneens geworden zijn om vervolgens in zo'n drama te eindigen), maar overal halen zij net niet het niveau dat LS steeds met zijn modellen haalt !
Bovendien blijken er in die modellen al dan niet kleine foutjes te zitten, het gebruiksgemak van LS hebben ze ook niet en bovendien beloofde LS dezelfde produkten aan een net iets goedkopere prijs te leveren !
Op zijn eigen al eigenaardig daar zo'n prachtige M6'en eigenlijk goedkoper gaan aangeboden worden dan de I11(die ook prachtig zijn)! Dan stel je toch de vraag waarom moeten zo'n modellen zo duur zijn !
Classix slaagde erin de wagons al een tijdje op de markt te brengen! Maar overal hoor je klagen ; ontsporen, je moet de buffers verwijderen om je kortkoppeling de kans te geven zijn werk te doen, voor Marklin verkeerde wielen, enz...
Eigenlijk is die klacht mijn inziens meer een reden om van zijn modellen af te raken ! Want volgens mij als LS kan uitleveren, dan geraakt die die wagons zelf aan de straatstenen niet kwijt !althans niet aan de huidige prijs !
Verder worden op forums al het woord boycot gesuggereerd zonder eigenlijk dat woord in de mond te nemen !
Eigenlijk dreigt voor deze producent nu net het tegenovergestelde van wat hij met zijn klacht voor ogen had !
Verder ook dat verhaal (of het klopt weet ik niet, maar inderdaad je zou toch zo iets kunnen denken !)van ontbrekende handelaars(althans Belgische toch en of hele dure standplaatsen voor die handelaars ?), hoor ik van heel wat Belg. modelspoorliefhebbers dat dit misschien wel eens het laatste bezoekje was aan een beurs die nochthans mooie banen exposeert !
Zo zie je maar als je eigenbelang hoog in het vaandel draagt dat alles wel eens verkeerd zou kunnen aflopen ! Zullen binnen 2 jaar eens kijken of de (Belg.) modeltrein-liefhebber een al dan niet kort geheugen heeft ?
wordt vervolgd.....
Groeten Peter
Ik heb toch de indruk dat zo'n toestanden in Nederland toch niet bestaan of ben ik verkeerd ? Eigenlijk jammer een mensenleven is al zo kort en dan elkaar altijd proberen de duvel aan te doen ! 't Is zo jammer en heel wat leuker als we een beetje overéén zouden komen !
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2011, 19:13:36 door metpetergaathetbeter
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
henk
Offline
Berichten: 22553
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #42 Gepost op:
09 October 2011, 19:17:42 »
Jawel hoor, kan ook hier gebeuren.
Artitec heeft ook het nodige gras voor de voeten van LSM weggemaaid. De politie is er niet aan te pas gekomen, dat niet.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
T.Spat
Offline
Berichten: 2961
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #43 Gepost op:
09 October 2011, 19:20:12 »
Ik heb thuis heel eerlijk 2 plan W rijtuigen van Artitec en 2 van LS models...
I 6 is erg mooi, maar ik moet toch eerst eens een reeks 13 zien te vinden
Mvg,
Tis
Gelogd
********
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1109
http://www.amsac.be/
Re:M6 rijtuigen Classix
«
Reactie #44 Gepost op:
09 October 2011, 20:46:38 »
rijden ook rond met 21,26(dacht ik),27 en de nieuwe 18 !
Groeten Peter
«
Laatst bewerkt op: 09 October 2011, 21:36:07 door Bob Rodenburg. Reden: onnodige quote
»
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
M6 rijtuigen Classix