Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 56680 keer)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1385
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #225 Gepost op: 09 October 2011, 22:42:02 »
Nog raarder is dat in de huidige situatie de ICE (die alleen op spoor 6 komt) de wissel naar spoor 5 blokkeert waardoor dat spoor sowieso weinig zinvol lijkt.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #226 Gepost op: 09 October 2011, 22:49:32 »

Hier spoor 5 aan de oostkant

Dit is de traverse boven perron 1
De bouw hiervan heb ik per webcam dagelijks bekeken
Hier laat ik het bij. Ik ga nu pas weer kijken als men met de bouw van de stationsterminal gaat beginnen

Dit is nu nog de situatie
Er viel mij nog iets merkwaardigs op.Er staan nu borden van aannemer Balast Nedam
Bam is nog wel aanwezig maar Dura Vermeer is verdwenen? Wie kan daar iets over vertellen
Groet Bart

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #227 Gepost op: 09 October 2011, 23:04:59 »
Stond volgens mij een stukje in de nieuwe rail magazine (288).
De bouw is in delen aanbesteed.
Ballast-Bam gaat volgens mij het stationsgebouw plaatsen.

Tinus.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #228 Gepost op: 09 October 2011, 23:21:44 »
Nog raarder is dat in de huidige situatie de ICE (die alleen op spoor 6 komt) de wissel naar spoor 5 blokkeert waardoor dat spoor sowieso weinig zinvol lijkt.
Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt spoor 6 door Syntus gebruikt (30700 en 30900), dan is ook de a- en b-fase nodig i.v.m. lang keren van de 30900.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #229 Gepost op: 10 October 2011, 04:06:43 »
hoi Tinus
Je hebt gelijk.Balast nedam/Bam gaat het bouwen Deze combinatie heeft ook het huidige werk uitgevoerd
Hoe ik bij Dura vermeer kom is mij een raadsel,dit zal wel door het slechte weer van de afgelopen zomer komen
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #230 Gepost op: 10 October 2011, 04:24:21 »
Jean Pierre
Op dit moment gebruikt Syntus spoor 10 voor de trein richting Doetinchem/Winterswijk en spoor 4 voor de trein richting Tiel
Voor de nieuwe dienstregeling kan ik nog niets vinden mbt exacte vertrektijden en sporen
Kennelijk zit jij zo dicht bij het vuur dat je al wel over de gegevens beschikt.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met het lang keren van de 30900
Groet Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #231 Gepost op: 10 October 2011, 08:56:18 »
Hallo
Hier het nieuwe sporenplan van Arnhem

Bron:Sporenplan.nl
Jean Pierre
Misschien kun je het hiermee uitleggen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #232 Gepost op: 10 October 2011, 22:12:22 »
De 30900 (Ww-Ah) gaat in Westervoort stoppen, de 30700 (Dtc-Ah) niet. Door de extra rijtijd kan de 30900 niet meer kort keren in Arnhem en gaat dus een half uur overstaan. Dat gaat dus op spoor 6 gebeuren. De 30700 blijft wel kort keren op spoor 6. De 30900 gaat gedurende dat half uur naar de westkant van spoor 6. Er zijn uitzonderingen als de ICE rijdt, maar dat wordt m.i.v. de nieuwe dienstregeling wel duidelijk.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #233 Gepost op: 10 October 2011, 23:24:16 »
Jean Pierre
Bedankt
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #234 Gepost op: 14 October 2011, 23:20:43 »
Welke Aannemers zijn betrokken bij station Arnhem

Dura Vermeer

Balast Nedam

Bam en Balast Nedam
Uit de foto's blijkt dat ook Dura Vermeer bij het Project betrokken is
Dus de slechte zomer heeft mij toch geen parten gespeeld
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #235 Gepost op: 17 October 2011, 19:52:54 »
Hallo
Bam en Balast Nedam hebben de tunnel en de fietsenstalling gemaakt
De vraag is nu wat heeft Dura Vermeer gemaakt.
Wie kan hier iets over vertellen
Bart

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2590
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #236 Gepost op: 17 October 2011, 19:58:31 »

De vraag is nu wat heeft Dura Vermeer gemaakt.


Even kijken op de site van Dura Vermeer zelf. Klik

Grtz,
Ton

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #237 Gepost op: 17 October 2011, 20:01:04 »
kijk eens op de site van Dura Vermeer zelf.

Quote van de site:
Dura Vermeer heeft, in combinatie met BAM, opdracht verworven voor het project Sporen in Arnhem. Met het project is een bedrag gemoeid van ongeveer € 110 miljoen, waarvan circa € 36 miljoen voor Dura Vermeer.

Dura Vermeer Railinfra en Dura Vermeer Beton- en Waterbouw zijn bij het project betrokken.

Unquote

TonM is me voor
Jeroen

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #238 Gepost op: 19 October 2011, 22:26:12 »
Ton en JJHS
Ik heb de website van Dura Vermeer bekeken
Het is mij helemaal duidelijk
Dura Vermeer en Bam hebben in combinatie de perrons en overkapping en de passarel gerealiseerd En zij hebben de rail infra en de Dive Under gerealiseerd
Vervolgens hebben Balast Nedam en Bam in combinatie de perron tunnel en de ondergrondse fietsen stalling gerealiseerd
Groet Bart

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #239 Gepost op: 20 October 2011, 20:45:35 »

Dit is de traverse boven perron 1

Dus daar is de naar Drachten ontvoerde transrapid terechtgekomen...


Groet, Sicco Jan