Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
03 August 2025, 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 56692 keer)

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #210 Gepost op: 23 August 2011, 21:39:56 »
Matheo
Ben jij bij het werk betrokken?
Het word hoog tijd voor mij om weer te gaan kijken
Ik wil dit op 29 Augustus gaan doen zodat ik getuige ben van treinen die door de Dive under rijden.

Groet
Bart

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 317
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #211 Gepost op: 23 August 2011, 21:48:34 »
Op maandag 22 augustus reed mP Jules (aka BRT-91) een paar keer door de dive-under. Getrokken/geduwd door Strukton 303001.

matheo

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #212 Gepost op: 28 August 2011, 17:54:07 »
Hoi Bart,

Ik ben werkvoorbereider bij een bedrijf die de droge blusleiding en toebehoren heeft gerealiseerd.
Ik zal kijken of ik foto`s kan uploaden van de onderdoorgang. Van week 33. Net voor de oploevering.

Matheo

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #213 Gepost op: 29 August 2011, 15:35:21 »
Hoi Arnhem volgers
Vandaag heb ik treinen gezien die door de Dive Under reden

Een sprinter uit Nijmegen.

De zelfde sprinter die de DiveUnder verlaat richting het station

Een trein uit Nijmegen met eindbestemming Zwolle

Laatste rijtuig van de trein uit Nijmegen met bestemming Zwolle
Later meer
Groet Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #214 Gepost op: 29 August 2011, 15:48:45 »
Hoi
Omdat het 4e perron in gebruik is genomen rijden er nu ook treinen onder het bordes van de
 N Paralelweg

Trein in aantocht

De zelfde trein stukie dichter bij

Nog dichter bij
Ik wil nog meer foto's later laten zien
Groet Bart

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #215 Gepost op: 03 September 2011, 22:13:37 »
Mooie foto's Bart en zo scherp (y).
Hier weer een melding over de aanbesteding van de terminal


Bron: de Gelderlander

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #216 Gepost op: 04 September 2011, 19:44:47 »
Hoi
Hier het complete verhaal over de aanbesteding van de Ov Terminal
 
     
     


ARCHITECTUUR NIEUWS BOEKEN HET ONTWERP ARCHIEF 

Aanbesteding bouw OV-terminal Arnhem
02-09-2011 - De bouw van de stationshal in Arnhem is een stap dichterbij gekomen. De combinatie Ballast Nedam/BAM is uit de aanbesteding als beste tevoorschijn gekomen. ProRail heeft deze combinatie nu geselecteerd voor de bespreking van het definitieve contract.

Samen met de begin juli geopende perrontunnel, die ook is gebouwd door Ballast Nedam/BAM, wordt de stationshal de Openbaar Vervoer-Terminal van station Arnhem.

De bouw van dit laatst overgebleven onderdeel van Arnhem Centraal heeft veel vertraging opgelopen. In 2008 wilde geen enkele aannemer de OV-terminal bouwen. In 2010 werd een nieuwe aanbesteding gestart, waarvoor vier partijen interesse toonden. Binnenkort starten de gesprekken met Ballast Nedam/BAM over het definitieve bouwplan en contract.

Voor de stationshal is een voor de spoorwereld vernieuwende aanpak van aanbesteding gehanteerd. Aannemers werd gevraagd ontwerpplannen te presenteren die volgens het ontwerp van UN Studio en binnen het te besteden bedrag van 37,5 miljoen euro gerealiseerd kunnen worden. Een jury bestaande uit onder andere de drie opdrachtgevers, de Spoorbouwmeester, de Rijksbouwmeester en de architect, beoordeelde de plannen. De combinatie Ballast Nedam/BAM kwam als beste uit de bus.

De stationshal zal de reizigersstroom op station Arnhem verwerken. In de naaste toekomst zullen hier 110.000 reizigers per dag overstappen van het ene op andere vervoermiddel: trein, bus, fiets, auto, taxi. De stationshal wordt een transferhal die de perrontunnel van het station, de fietsenstalling, het busstation, de parkeergarage en de taxistandplaats met elkaar verbindt. Gemeente Arnhem, ProRail en NS streven ernaar om de stationshal eind 2013 te openen.

Afgelopen woensdag vernietigde de Raad van State het tracébesluit waar omwonenden en anderen bezwaar tegen hadden gemaakt. Zij vrezen onder meer geluidsoverlast en trillingshinder. De minister van Infrastructuur & Milieu moet hierover binnen 26 weken een nieuw besluit nemen. De werkzaamheden zijn bijna klaar en mogen worden afgerond.

Momenteel wordt de eerste fase van de stationsverbouwing afgerond. De eerste fase van de stationsverbouwing afgerond. De combinatie Ballast Nedam/BAM bouwde de nieuwe perrontunnel die 2 juli dit jaar open ging voor de reizigers. Tegelijkertijd legt ProRail op dit moment de laatste hand aan het project Sporen in Arnhem waarbij de sporen en perrons op station Arnhem worden vernieuwd en uitgebreid.

http://www.prorail.nl/
Gids: Arnhem Centraal
Nieuwe perrontunnel station Arnhem Centraal (30-06-2011)
Dive-under Arnhem Centraal voltooid (22-08-2011)
Aannemer eerste deel OV-Terminal Arnhem bekend (24-08-2009)
   


 
 

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #217 Gepost op: 09 September 2011, 21:56:41 »
Hoi
Hierbij een impressie van het CS Arnhem

Groet Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #218 Gepost op: 26 September 2011, 17:55:10 »
Een bericht van Prorail
Nieuws
26 september 2011 | Mega klus van negen weken non-stop werkzaamheden geklaard
Aan negen weken non-stop werken aan de sporen en perrons van station Arnhem in de zomer van 2011 is vanochtend een einde gekomen. Daarmee is het werk aan project Sporen in Arnhem goeddeels af. De treinen kunnen Arnhem nu beter bereiken omdat er meer ruimte is op het spoor en de kans dat ze op elkaar moeten wachten is flink afgenomen. Komende maanden wordt nog wel doorgewerkt aan de afwerking in de omgeving en van de passerelle. Begin volgend jaar zal alles klaar zijn.

De afgelopen weken non-stop werken, levert een lijst aan indrukwekkende bouwresultaten op. Het betekende 11.000 m3 ballast vernieuwen (ca 440 vrachtwagens heen, en 440 vrachtwagens terug). 14 km nieuwe spoorstaaf en 11.800 dwarsliggers. 360 km bekabeling verleggen en vernieuwen, evenals 32 km bovenleidingdraad. Het betekende het verwijderen van 75 wissels en het bouwen van 42 nieuwe wissels. Er werden 2.500 perron keerwand stukken geplaatst. In de passerelle is 243 ton staal gebruikt. In de kappen van perron 1 en 2 is inmiddels 157 ton staal verwerkt. Daarnaast is op 29 augustus de nieuwe, 735 meter lange, dive-under in gebruik genomen.

De Webcam is uit gezet Agelopen tijd was het werk hier mee goed te volgen
Groet Bart

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #219 Gepost op: 26 September 2011, 17:56:18 »
 (y) (maar het blijft een bouwput natuurlijk  ::))

gr. Viktor

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #220 Gepost op: 26 September 2011, 19:07:10 »
Beste Victor
Heb je wel eens met de webcam gekeken?
Als je ziet wat er gerealiseerd is de afgelopen tijd dan is dat heel wat en dan kun je toch niet zeggen dat het een bouwput blijft Maar goed de stationshal moet er nog  komen
Bart

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #221 Gepost op: 26 September 2011, 19:36:25 »
Nee ik wist niet dat er een webcam was   :-[
Ik ben er van de zomer geweest en toen zag het er al heel goed uit,
De perrons en de tunnel zijn heel mooi geworden vind ik,
Maar ik weet niet of het al veranderd is maar toen ik er was lag er nog een groot gat voor het station :-X
Ik heb de tekeningen bekeken en ik denk dat het gebouw echt wel mooi wordt!  (y)

gr. Viktor

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #222 Gepost op: 26 September 2011, 21:09:18 »
In de papieren editie van de Gelderlander stond zaterdag jl. in de afdeling Rivierenland een dubbele luchtfoto van toen en nu. Weet niet of ie online is!

Groeten Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #223 Gepost op: 27 September 2011, 11:26:11 »
Hoi Koen
Ik heb hem niet kunnen vinden
Misschien kun je de foto scannen en dan op het forum plaatsen
Groet Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #224 Gepost op: 09 October 2011, 22:35:16 »
Hallo
Vanmorgen toen het nog droog was en zelfs de zon scheen ben ik nog een keer bij het station wezen kijken
Volgens Prorail moet het meeste werk aan de perrons en het vervangen van rails en wissels gereed zijn
Dit klopt wel met uitzondering van een aantal zaken
De traverse is nog niet gereed en op de perrons ontbreekt hier en daar nog een stukje van de overkapping

Hier is men nog druk bezig Verder moet men de afwerkvloer van de traverse tpv het 1e perron nog aanbrengen

Wat je hier ziet is spoor 4 en 6 Ik vind het merkwaardig dat spoor 5 niet helemaal is aangelegd
Aan de oostkant ligt ook weer een stukje spoor 5 welke is afgetakt van spoor 6