Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door 741230
Vandaag om 22:02:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
Vandaag om 21:08:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 21:02:54
Artitec 6300 door ModelWessel
Vandaag om 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
Vandaag om 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
Vandaag om 20:35:22
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 20:29:44
Rocky Rail 6400 door W. Dagevos
Vandaag om 20:23:54
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 20:18:02
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 20:13:43
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 19:46:22
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 19:44:52
Project seaside Germany door Frank 123
Vandaag om 19:35:40
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 19:28:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:23:43
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 19:22:58
Nederlands-materieel in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:20:09
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 19:18:31
Mijn geweatherde modellen door Casmir
Vandaag om 19:09:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 19:06:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 18:49:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:34:24
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:49:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 16:22:48
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 16:04:50
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 15:52:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 15:36:47
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 15:29:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:20:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:13:40
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 58317 keer)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1430
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #225 Gepost op: 09 October 2011, 22:42:02 »
Nog raarder is dat in de huidige situatie de ICE (die alleen op spoor 6 komt) de wissel naar spoor 5 blokkeert waardoor dat spoor sowieso weinig zinvol lijkt.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #226 Gepost op: 09 October 2011, 22:49:32 »

Hier spoor 5 aan de oostkant

Dit is de traverse boven perron 1
De bouw hiervan heb ik per webcam dagelijks bekeken
Hier laat ik het bij. Ik ga nu pas weer kijken als men met de bouw van de stationsterminal gaat beginnen

Dit is nu nog de situatie
Er viel mij nog iets merkwaardigs op.Er staan nu borden van aannemer Balast Nedam
Bam is nog wel aanwezig maar Dura Vermeer is verdwenen? Wie kan daar iets over vertellen
Groet Bart

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #227 Gepost op: 09 October 2011, 23:04:59 »
Stond volgens mij een stukje in de nieuwe rail magazine (288).
De bouw is in delen aanbesteed.
Ballast-Bam gaat volgens mij het stationsgebouw plaatsen.

Tinus.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #228 Gepost op: 09 October 2011, 23:21:44 »
Nog raarder is dat in de huidige situatie de ICE (die alleen op spoor 6 komt) de wissel naar spoor 5 blokkeert waardoor dat spoor sowieso weinig zinvol lijkt.
Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt spoor 6 door Syntus gebruikt (30700 en 30900), dan is ook de a- en b-fase nodig i.v.m. lang keren van de 30900.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #229 Gepost op: 10 October 2011, 04:06:43 »
hoi Tinus
Je hebt gelijk.Balast nedam/Bam gaat het bouwen Deze combinatie heeft ook het huidige werk uitgevoerd
Hoe ik bij Dura vermeer kom is mij een raadsel,dit zal wel door het slechte weer van de afgelopen zomer komen
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #230 Gepost op: 10 October 2011, 04:24:21 »
Jean Pierre
Op dit moment gebruikt Syntus spoor 10 voor de trein richting Doetinchem/Winterswijk en spoor 4 voor de trein richting Tiel
Voor de nieuwe dienstregeling kan ik nog niets vinden mbt exacte vertrektijden en sporen
Kennelijk zit jij zo dicht bij het vuur dat je al wel over de gegevens beschikt.
Kun je uitleggen wat je bedoelt met het lang keren van de 30900
Groet Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #231 Gepost op: 10 October 2011, 08:56:18 »
Hallo
Hier het nieuwe sporenplan van Arnhem

Bron:Sporenplan.nl
Jean Pierre
Misschien kun je het hiermee uitleggen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #232 Gepost op: 10 October 2011, 22:12:22 »
De 30900 (Ww-Ah) gaat in Westervoort stoppen, de 30700 (Dtc-Ah) niet. Door de extra rijtijd kan de 30900 niet meer kort keren in Arnhem en gaat dus een half uur overstaan. Dat gaat dus op spoor 6 gebeuren. De 30700 blijft wel kort keren op spoor 6. De 30900 gaat gedurende dat half uur naar de westkant van spoor 6. Er zijn uitzonderingen als de ICE rijdt, maar dat wordt m.i.v. de nieuwe dienstregeling wel duidelijk.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #233 Gepost op: 10 October 2011, 23:24:16 »
Jean Pierre
Bedankt
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #234 Gepost op: 14 October 2011, 23:20:43 »
Welke Aannemers zijn betrokken bij station Arnhem

Dura Vermeer

Balast Nedam

Bam en Balast Nedam
Uit de foto's blijkt dat ook Dura Vermeer bij het Project betrokken is
Dus de slechte zomer heeft mij toch geen parten gespeeld
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #235 Gepost op: 17 October 2011, 19:52:54 »
Hallo
Bam en Balast Nedam hebben de tunnel en de fietsenstalling gemaakt
De vraag is nu wat heeft Dura Vermeer gemaakt.
Wie kan hier iets over vertellen
Bart

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2614
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #236 Gepost op: 17 October 2011, 19:58:31 »

De vraag is nu wat heeft Dura Vermeer gemaakt.


Even kijken op de site van Dura Vermeer zelf. Klik

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #237 Gepost op: 17 October 2011, 20:01:04 »
kijk eens op de site van Dura Vermeer zelf.

Quote van de site:
Dura Vermeer heeft, in combinatie met BAM, opdracht verworven voor het project Sporen in Arnhem. Met het project is een bedrag gemoeid van ongeveer € 110 miljoen, waarvan circa € 36 miljoen voor Dura Vermeer.

Dura Vermeer Railinfra en Dura Vermeer Beton- en Waterbouw zijn bij het project betrokken.

Unquote

TonM is me voor
Jeroen

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #238 Gepost op: 19 October 2011, 22:26:12 »
Ton en JJHS
Ik heb de website van Dura Vermeer bekeken
Het is mij helemaal duidelijk
Dura Vermeer en Bam hebben in combinatie de perrons en overkapping en de passarel gerealiseerd En zij hebben de rail infra en de Dive Under gerealiseerd
Vervolgens hebben Balast Nedam en Bam in combinatie de perron tunnel en de ondergrondse fietsen stalling gerealiseerd
Groet Bart

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #239 Gepost op: 20 October 2011, 20:45:35 »

Dit is de traverse boven perron 1

Dus daar is de naar Drachten ontvoerde transrapid terechtgekomen...


Groet, Sicco Jan