Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:31:05
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
Albert's fantasie in schaal 0e door BartvD
Vandaag om 12:29:24
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 11:55:05
Dat overkomt mij niet. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:45:40
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 11:38:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:23:08
Opstelbaan door Benelux795
Vandaag om 11:23:06
Roco BR 93 stroomafname door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:49
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 10:58:35
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 10:50:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:16:51
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:25:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:08:00
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door henk
Vandaag om 06:02:04
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16

Auteur Topic: trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum  (gelezen 9451 keer)

Roelof

• Gast
Re:trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum
« Reactie #60 Gepost op: 29 May 2010, 20:36:00 »
@ Bart,
Wat bedoel je met te zeggen met bureaucratie en dat daardoor mensen te lang in een trein moeten blijven zitten? Dat het even kan duren voordat er informatie komt heeft te maken, zoals eerder door mij gezegd, dat de Hc op dat moment andere dingen aan zijn hoofd heeft i.pv. reizigers te informeren.

Ik lees hier ook dat er hulpverleners sneller te plaatse moet zijn om de reizigers op te vangen. Waarom en hoezo? Spijtig om te zeggen maar zij zijn de laatsten die aan de beurt zijn.

In het kort hoe het er aan toegaat bij een ongeval:
Als eerste die ter plekke komt is/zijn de Hc. Vervolgens komen de zwaailichtbrigade ter plekke; Politie( regio, dan wel Klpd), Brandweer en Ambulance. Degene die van dat apparaat de algemene leiding heeft krijgt info van de Hc over de ernst van de situatie. War volgt is contact met de wachtdienst die het dichtst van de standplaats ligt t.o.v. het ongeval om de Hc en Mcn weg te halen en daar opvang te geven.
Waar het dan op wachten is, is de technische recherche om het een en ander vast te stellen c.q. uit te sluiten.
Ondertussen wordt er een andere Mcn opgeroepen om de trein verder c.q. af te voeren. Tevens komen de teams van S&V ter plekke( wat soms lang kan duren omdat zij over de weg moeten komen) en die nemen dan de taak van de desbetreffende Hc over om diverse info te verstrekken aan de reizigers en om te kijken hoeveel reizigers er in de trein zitten om ze eventueel te evacueren, naar gelang de plek waar het treinstel staat.
En dat het lang kan duren totdat er bussen ter plekke zijn, dat heeft te maken dat er eerst moet komen vast te staan hoeveel reizigers er zijn. En niet te vergeten, busschaufeurs moeten ook van huis komen. Vandaar dat men soms meer dan een uur in een trein moet blijven zitten en eer de bussen gearriveerd zijn, en in de meeste gevallen kan de trein vlak daarna weer verder.
Het afspuiten van het desbetreffende treinstel gebeurt niet eerder dan dat er is vast gesteld dat er geen menselijke resten er meer aan zitten. Gemiddeld duurt zo'n stremming 1,5 uur, lees in deze DE PROGNOSE dus. Hoe vaak we soms van reizigers te horen krijgen dat er weer gereden gaat worden omdat zij dit via hun moderne mobiel hebben gelezen is om gek van te worden.
Zij lezen PROGNOSE is bijv. 12.30 en gaan er dan vanuit dan er dan ook werkelijk wordt gereden op dat tijdstip. Probeer dan maar eens rustig te blijven.

Ik kan misschien hier en daar wat vergeten of incompleet zijn geweest, aanvulling is dan welkom.

Grt, Ronald.

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #61 Gepost op: 29 May 2010, 20:45:08 »
Ga ik weer met mijn snelweg: Je betaalt toch ook wegenbelasting, dus feitelijk ben je als je in de file staat ook betalende klant. Daarover horen we nooit iemand.
Als jij in je auto zit, en iemand 10 kilometer voor jou krijgt een (dodelijke) aanrijding, heb jij er alleen verder geen last van: een trein die na een flinke dreun luid sissend, schuddend inclusief de rotzooi die onder de trein door ketst, tot stilstand komt is heeel wat anders.

Ook mij draait het niet om tijd=geld: ik wou eruit, en meerdere mensen met mij: die waren dan wel gewoon naar de bushalte gelopen, want we stonden toevallig 30 meter (gemeten vanaf de achterkant van de trein) aan een provinciale weg waar gewoon standaard lijnbussen richting Amsterdam en Hoorn gingen: als ze de mensen er net iets eerder uitgelaten hadden, waren ze zo een kwart van de reizigers kwijtgeweest.

Het feit dat we op geen enkele manier te horen kregen wat er nou precies gebeurd was zal in dit geval de situatie hebben laten escaleren, waardoor ik het recht in eigen hand nam.

Wat nog opvallender was: toen we te horen kregen dat we werden geëvacueerd, kwamen we door een aantal rijtuigen waarin mensen ons verbaasd aan zaten te kijken: hun was helemaal niets verteld, ook niet zoiets van: 'er wordt straks ontruimd, maar daarvoor komt zodirect iemand bij u'
Later, toen ik uiteraard direct in de kraag gegrepen werd wegens het openen van de deuren, schold de conducteur die betreffende passagiers de huid vol: dat kon ik prima begrijpen, maar dat was dus ook exact het punt:
Evacueren is 1 ding, maar dat kan je, en dat was toen dus het geval, niet aan de conducteur overlaten: ook toen was er nog steeds helemaal niemand van welke hulpverlenings-instantie aan boord geklommen.

Iemand die emotioneel zo dicht bij het gebeurde staat is kwaad/boos/half in shock, dus dat het tussen zowel de conducteur als mij over en weer een schreeuwpartij werd is niet verwonderlijk, maar dan moet je gewoon zorgen dat er iemand die er niet direct bij betrokken is de ontruiming laat regelen...

@ Ronald: ik waardeer je uitleg, maar dat is dus simpelweg het probleem hier in Nederland: vervangend vervoer is hier een regelrechte ramp: ik vraag me soms af hoe moeilijk het is om een van de dichtstbijzijnde door de ramptrein gestrande treinen in te zetten om de reizigers af te voeren, want dat is hoogstwaarschijnlijk sneller dan die bussen.

En daarmee kom ik dus weer terug bij het andere punt: als je reizigers een beetje een normale tijd in die trein laat zitten, kunnen ze daarna, afhankelijk van de locatie, op lijnbussen of iets dergelijks overstappen, in plaats van te wachten op de bussen.

Toen ik de trein uit was, was ik blij dat de agent zei dat ik lekker mocht gaan lopen: ik zat er niet mee, want ik kon eindelijk op de bus stappen: tekenend was dat iedereen vervolgens terug de trein in moest, en vervolgens dus nog 3 kwartier op de bussen heeft moeten wachten...

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 29 May 2010, 22:17:12 »

@ Ronald: ik waardeer je uitleg, maar dat is dus simpelweg het probleem hier in Nederland: vervangend vervoer is hier een regelrechte ramp: ik vraag me soms af hoe moeilijk het is om een van de dichtstbijzijnde door de ramptrein gestrande treinen in te zetten om de reizigers af te voeren, want dat is hoogstwaarschijnlijk sneller dan die bussen.

En daarmee kom ik dus weer terug bij het andere punt: als je reizigers een beetje een normale tijd in die trein laat zitten, kunnen ze daarna, afhankelijk van de locatie, op lijnbussen of iets dergelijks overstappen, in plaats van te wachten op de bussen.

Toen ik de trein uit was, was ik blij dat de agent zei dat ik lekker mocht gaan lopen: ik zat er niet mee, want ik kon eindelijk op de bus stappen: tekenend was dat iedereen vervolgens terug de trein in moest, en vervolgens dus nog 3 kwartier op de bussen heeft moeten wachten...

Dus jij wil een trein welke stilstaat door de alarmoproep van de 'ramptrein' ff langszij laten komen,
bedenk dan wel dat dit gaat met rijden op zicht en dan wil je niet weten wat je dan gaat tegenkomen bij een aanrijding met een persoon
dit word dan een langzame horrorfilm die afgespeelt gaat worden voor die reizigers in die trein.
Kijken doen die mensen toch wel al zeg je nog zo doe het niet...

Aanrijdingen met wegverkeer geeft zoveel losmateriaal op het spoor dat er niet eens een trein doorkan dus dat gaat ook niet.

Langzij komen bij een gewoon technisch defect lukt altijd weer wel en wordt meestal wel gedaan maar dan moet het overhevelen wel veilig kunnen gebeuren, mits het weer niet een draadbreuk betreft want dan moet er eerst 110% zekerheid zijn dat spanning er niet meer op staat.

Brand is een ander verhaal en daar moet afhankelijk van de grote/aard van de brand gehandeld worden en dus is niet een vastomlijnt scenario voorhanden
maar dat er niet gestopt moet worden in tunnels en onder de overkapping is wel duidelijk  ::)

De trein met het hert stond precies naast het RailPro materiaalterrein en is dus niet te bereiken met wat voor bus dan ook want er
zit een stevig hek omheen en is gewoon 'savonds dicht.
Aanrijdingen gebeuren altijd op onmogelijke plekken en er moet dus eerst goed bekeken worden waar en hoe de reizigers de trein kunnen verlaten
en zonder daarbij langs een slachtoffer te MOETEN lopen.