Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 15:04:25
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 15:03:37
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:58:39
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:50:31
Opstelbaan door meesterpaul
Vandaag om 14:43:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Herb73
Vandaag om 14:30:49
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door KNed
Vandaag om 14:27:30
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:10:59
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
Vandaag om 14:09:20
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:45:45
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 12:45:16
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 11:38:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:23:08
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 10:50:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49

Auteur Topic: trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum  (gelezen 9456 keer)

Tomasso

• Offline Offline
Re:trein-rijdt-hert-aan-tussen-hilversum-noord-en-bussum
« Reactie #45 Gepost op: 28 May 2010, 22:08:59 »
Daarom was het denk ik ook sarcastisch bedoeld Bob ;)
Spoor 0 adept

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #46 Gepost op: 28 May 2010, 22:27:42 »
Jouw beschrijving wat haastige reizigers moet doen, is nou ook niet echt leuk om te lezen.
Vooral voor diegene die het van dichtbij hebben moeten aanschouwen.
Je weet dat Rene W. machinist bij NS Reizigers is? En daardoor dus ook in een veel directere omgeving met mensen die iemand ervoor hebben gehad zit (misschien zelf ook wel!) dan wij hier?
Daarbij denk ik dat Rene met deze opmerking een goed punt heeft. Een zwaargewond of zelf inmiddels overleden persoon is al geen prettig aanzicht, een vos die kapot gereden is ook niet, laat staan een aan stukken gereden persoon waarbij de hulpverleners de ondankbare taak hebben alle stukjes van wat ooit 1 persoon was te verzamelen. Dat er dan reizigers met een afspraak in de trein zitten is bijzaak, beelden van zoiets vergeet je nooit meer! Men mag pas weg als het lijk geborgen is, simpel en duidelijk.
Op de snelweg waar een, dan al niet dodelijk, ongeluk is gebeurt wordt deze toch ook vaak afgesloten, dan al niet ten dele met een tijdelijke snelheidsverlaging en geblindeerde hekken. Dan blijf je toch ook in en nabij je auto en zeg je niet: Ik heb een afspraak, ik wil er NU langs, schijt aan wat alle anderen denken, doen, meegemaakt hebben of vinden en de normen en waarden kunnen mij mijn derrière oxideren?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #47 Gepost op: 28 May 2010, 22:47:04 »
Ik wil de ongeduldige reiziger niet verdedigen, het gaat mij alleen om de onsmakelijke omschrijving!
Vooral voor diegene die het van dichtbij hebben moeten aanschouwen.
Daarmee bedoel ik hulpverleners, machinisten en conducteurs mee!

Voor klagende passagiers (bij een ongeluk) heb ik geen enkel respect.

Vr. groeten,
Bob

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #48 Gepost op: 28 May 2010, 23:13:51 »
Ik dacht dat je met het citaat doelde op de reizigers, verkeerd begrepen dus ;) En wellicht onsmakelijk, maar helaas wel de bittere waarheid. :'(
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 28 May 2010, 23:17:42 »
Ik wil de ongeduldige reiziger niet verdedigen, het gaat mij alleen om de onsmakelijke omschrijving!Daarmee bedoel ik hulpverleners, machinisten en conducteurs mee!

Voor klagende passagiers (bij een ongeluk) heb ik geen enkel respect.

Volgens mij druk ik mij nog netjes uit hoor kan nog veel erger maar zo ben ik niet.

Collega's die zulk soort opmerkingen krijgen als ze teruglopen met een beeld op het netvlies dat ze nog lang bijblijft
kunnen zo reageren op ongeduldige reizigers met het aanreiken van een paar handschoenen 'dan help je toch ff mee"
meestal binden ze wel in dan en berusten in de situatie, of worden door medereizigers aangesproken.

Hulpverleners die later ter plaatse komen kijken iets anders tegen de situatie aan dan mcn/hc die alles hebben mee
moeten maken en dus terecht worden opgevangen door wachtdienst NSR/politie,
ook zei praten later na (politie/brandweer).

In dit onderwerp blijf je altijd iets hebben van 'hmmmm heb ik wel goed geantwoordt' en het éne woord haalt weer het andere uit
maar terugkomend op het eigenlijke onderwerp......
Hier is misschien te overtrokken gehandeld wat betreft de stremming met een hert dit had veel sneller en beter gekund zeker als je weet dat het een hert/ree was.

Heb ook weleens een ree aangereden dit meldt je dan met KM en omschrijving van beest,
tegentrein of trein achter je gaat kijken bevestigd het en dan gaat storingsdienst baan ter plaatste
en haalt het dode beest weg.
Niks geen uren lange stremming of politie sta je wel stil verwijder je zelf beest en meldt opnieuw maar niet uren stremming veroorzaken.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #50 Gepost op: 28 May 2010, 23:29:20 »
Misschien was er schade ontstaan aan het treinstel?
Vr. groeten,
Bob

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 28 May 2010, 23:35:12 »
Misschien was er schade ontstaan aan het treinstel?

Door een ree ?? van hooguit 30 kilo!!!
whats next een ster in het ruit door een wesp,
maar zoals reeds ook gezegd het beleid van politie/brandweer om een veiligheidszone in te stellen
kan ook soms iets te ver doordraven.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #52 Gepost op: 28 May 2010, 23:49:54 »
Volgens NU.nl is het een hert. maar inderdaad de politie  zal er wel een hele toestand van gemaakt hebben en misschien wisten ze op de eerste plaats niet wat er aangereden was ???
Vr. groeten,
Bob

basdouma

• Offline Offline
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
« Reactie #53 Gepost op: 28 May 2010, 23:58:36 »
Of het was niet meer te herkennen als zijnde ree/hert na de aanrijding... :-\ ;D
Modelspoorder in winterslaap

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #54 Gepost op: 29 May 2010, 10:09:03 »
Voorop gesteld, dat de eerste aandacht na een ongeval uitgaat naar het veilig maken van de plaats ongeval (verkeer stilleggen e.d.) en het opvangen van mcn en conducteur is alleen maar goed. Dat er in de reactie's hier emoties meespelen is ook begrijpelijk.

Maar, het risico nemende afgebrand te worden: Menno heeft wel een punt.
Er zitten betalende klanten van NS in die trein die ook graag verder en van die plek weg willen. Natuurlijk kan dat niet 1-2-3 (!) en niemand beweert dat de reizigers de allereerste prioriteit zouden moeten zijn, maar het mag niet zo zijn die mensen in die trein een uur of veel langer het idee krijgen dat ze worden "vergeten".

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 29 May 2010, 11:02:08 »
Dat klopt wat je daar zegt, ik ben ook van mening dat ieder slachtofferhulp aangeboden moet krijgen die dat wil bij zo'n voorval (dus niet bij herten en andere gerechten) en ik weet uit eigen ervaring dat de politie dat, toen ik het meemaakte, het aan iederen aanbood. Niet meteen, maar wel nadat de mensen overgezet werden in een andere trein, toen was er ruimte voor vragen aan de politie en die noteerden alle gegevens van degenen die daar behoefte aan hadden.

Daar gaat het mij ook eerlijk gezegd niet om, want dat soort dingen vind ik alleen maar logisch en goed. Wat mij tegen de borst stuit zijn uitlatingen van het kaliber "ik bepaal", "duurt te lang", "bureaucratie", etc... Het is de tijdsgeest en zoals iemand eerder al aangaf tijd = geld. En daar heb ik zo'n gloeiende hekel aan! De veramerikanisering van de maatschappij. Alles en dan werkelijk alles draait om geld! Je kan niet eens een uur vertraging hebben of er worden meteen barricades opgegooid, claims ingediend, uitspraken gedaan als "ik bepaal" etc. Het zal echt niet lang duren voordat er miljoenenclaims over de toombank gaan, uur te laat? Schade 10 miljoen. Kunt u even betalen? Enne, we mochten uitstappen, maar het pad was niet deugdelijk aangelegd naast het spoor, nu ben ik gevallen en heb mijn heup gebroken. Ondanks dat ik vrijwillig uitgestapt ben ga ik het nu verhalen op de NS. Schade 2 miljoen. Kunt u even betalen?

Dit is momenteel nog zwart wit, maar in Amerika gebeurt het en eerlijk is eerlijk, hier beginnen we er ook een handje van te krijgen. En weet je wat het resultaat is? Dat bijvoorbeeld de NS straks zegt, niemand mag meer uit de trein tot het is opgelost. Waarom? Om maar te zorgen dat de claims zo beperkt mogenlijk blijven. Want ja, alleen in de trein zijn mensen op dat moment het veiligst. Dus zullen in de toekomst de regels soepeler worden? Reken maar van niet...
« Laatst bewerkt op: 29 May 2010, 11:04:05 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Klaas Zondervan

• Online Online
    • Pagina van klaas
« Reactie #56 Gepost op: 29 May 2010, 11:22:55 »
Tomasso,

Ik weet niet of je tirade ook tegen mij is gericht, maar het gaat mij helemaal niet om tijd=geld of schadevergoeding. Als een trein stopt vanwege een calamiteit, en het ziet ernaar uit dat het lang gaat duren, dan wil ik maar één ding: er uit. Ik wil gewoon geen uur of meerdere uren opgesloten zitten terwijl er technische mogelijkheden zijn om de trein te verlaten. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 29 May 2010, 11:25:43 »
Okidoki ;D Ach, geloof dat er ook al genoeg over gezegd is (ook door mij) :P
Spoor 0 adept

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #58 Gepost op: 29 May 2010, 12:34:42 »
Maar, het risico nemende afgebrand te worden: Menno heeft wel een punt.
Er zitten betalende klanten van NS in die trein die ook graag verder en van die plek weg willen. Natuurlijk kan dat niet 1-2-3 (!) en niemand beweert dat de reizigers de allereerste prioriteit zouden moeten zijn, maar het mag niet zo zijn die mensen in die trein een uur of veel langer het idee krijgen dat ze worden "vergeten".
Ga ik weer met mijn snelweg: Je betaalt toch ook wegenbelasting, dus feitelijk ben je als je in de file staat ook betalende klant. Daarover horen we nooit iemand.
Railion 6513

Tischbahning.de

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #59 Gepost op: 29 May 2010, 18:05:10 »
Tomasso: ik bedoel het feit dat mensen lange tijd zonder informatie maar in die trein moeten blijven zitten. Dat is veel te lang en het lijkt inderdaad op basis van bureaukratie te gebeuren want, zoals ook door het rijdend personeel genoemd, is het vaak de politie die zegt wat er gebeurt. En daarbij schijnen de reizigers geen enkele prioriteit te hebben.

Het verhaal van schadeclaims en amerikaans toestanden, tsja... Er zijn genoeg (lees: teveel) lieden die op alle mogelijke manieren proberen geld te verkrijgen. Maar dat is in dit geval niet de beweegreden om de mensen maar (onnodig) te laten zitten.

Laurent: Na zo'n 15 jaar als beroepschauffeur, kan ik niet zeggen dat ik nooit iemand over file's heb horen klagen... Er is wel een groot verschil met het bovenstaande thema: een deel van de file's worden helaas veroorzaakt door asociale medeweggebruikers. De treinreizigers hebben part noch deel aan het ongeval op het spoor en het feit dat ze moeten blijven zitten.

Groetjes, Bart

Groetjes, Bart