Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: ICE 1:1 en in model  (gelezen 34798 keer)

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #75 Gepost op: 26 February 2014, 09:14:17 »
Eens gekeken in de tabel voor de ICE die ik van Märklin heb (3770) en bijbehorende rijtuigen viel het mij op dat het restauratierijtuig inmiddels in een andere ICE zit. Grappig om zo eens één en ander te kunnen nakijken.  :)
Groeten

Olav

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #76 Gepost op: 27 February 2014, 16:12:03 »
Wat is trouwens de mooiste ICE NS versie in H0? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Fleishmann, Roco, Mehano, Trix, Piko ..

En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?

Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #77 Gepost op: 27 February 2014, 16:16:28 »
ff google-en en je vind wel wat vergelijkingstopics hier (op dit forum) en daar...
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8496
  • Spoor N
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #78 Gepost op: 27 February 2014, 20:18:29 »
En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?
Nee die zijn er niet, alleen de ICE-3 is in dienst van de NS.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #79 Gepost op: 27 February 2014, 22:19:19 »
Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin). De Piko is vrijwel een kopie hiervan, inclusief de te korte lengte (1:88,7) en de koppelingen. Alleen mag je van de rechter niet zeggen dat het plagiaat is. :) De Mehano is precies op lengte (1:87).

Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen. De Mehano klopt dan weer wel.

Dus... het ligt er een beetje aan. Met de Mätrix krijg je een iets te kort model (wat ik als klinknagelteller niet eens erg vind) waar je meteen ook de hoogste prijs voor betaalt, gemakkelijk driemaal zoveel als voor de Piko. Maar het is net een beetje mooier dan de Piko en stukken mooier dan de Mehano.

(Kanttekening: ik heb de Piko en de Mehano nooit gezien, maar ga af op foto's en verslagen zoals bijvoorbeeld op Groterdam.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #80 Gepost op: 28 February 2014, 09:15:23 »
Wat bedoel je met: Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin).

Je hebt onder 3 rijtuigen van Märklin gelijkstroomwielen gezet?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #81 Gepost op: 28 February 2014, 10:43:31 »
Precies, want de NS-versie is nooit bij Trix verschenen, dus ben je op het Märklin-model aangewezen.

De prijs van 12 geïsoleerde assen is vrij fors. Ergens tussen de €80 en €100 als ik me goed herinner. Bovendien ben je er dan nog niet: er moet ook het één en ander aan de printplaten gesoldeerd worden.

Maar aangezien ik sindsdien besloten heb geen baan te bouwen en alleen een grote vitrine te (laten) bouwen, heb ik daar niet zo'n haast mee.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #82 Gepost op: 28 February 2014, 21:31:55 »
Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen.

Zoek even hier in de encyclopedie of op de Groterdam site, staan ombouwverslagen hoe een pantograaf op het bistro rijtuig te plaatsen.
Ook moet je van 1 rijtuig de kap t.o.v de koppelingen draaien.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1151
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #83 Gepost op: 14 March 2014, 20:30:54 »
Voor de liefhebbers: foto van de cabine van een ICE 1



en wat er nou eigenlijk achter die grote klep zit:



Afgelopen week heb ik 3 lange nachten instructie gehad voor het rijden van de ICE van Basel naar Interlaken v.v.

Groeten

Bas


Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #84 Gepost op: 14 March 2014, 21:30:44 »
wauw....  :o
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #85 Gepost op: 14 March 2014, 21:39:51 »
Saaie cabine, doe mij maar een TGV, en dan in het bijzonder een Sud-Est, Atlantique of Reseau.  8)

Die koppeling zal trouwens weinig gebruikt worden denk ik? Aangezien ICE1's nooit gekoppeld rijden (zou wel leuk zijn opzich, 28 bakken lang ;D).
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #86 Gepost op: 14 March 2014, 22:29:06 »
Nooit gedacht dat een cabine van een ICE 1 er juist zo modern uit zag.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1151
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #87 Gepost op: 14 March 2014, 23:05:05 »
Dit is er ook een van de weinige die ETCS ingebouwd hebben, vandaar de twee extra beeldschermen naast de beide DAVID

Bas