Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:32:34
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
Vandaag om 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:31:45
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
  

Auteur Topic: ICE 1:1 en in model  (gelezen 35420 keer)

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 848
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #75 Gepost op: 26 February 2014, 09:14:17 »
Eens gekeken in de tabel voor de ICE die ik van Märklin heb (3770) en bijbehorende rijtuigen viel het mij op dat het restauratierijtuig inmiddels in een andere ICE zit. Grappig om zo eens één en ander te kunnen nakijken.  :)
Groeten

Olav

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #76 Gepost op: 27 February 2014, 16:12:03 »
Wat is trouwens de mooiste ICE NS versie in H0? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Fleishmann, Roco, Mehano, Trix, Piko ..

En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?

Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #77 Gepost op: 27 February 2014, 16:16:28 »
ff google-en en je vind wel wat vergelijkingstopics hier (op dit forum) en daar...
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #78 Gepost op: 27 February 2014, 20:18:29 »
En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?
Nee die zijn er niet, alleen de ICE-3 is in dienst van de NS.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #79 Gepost op: 27 February 2014, 22:19:19 »
Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin). De Piko is vrijwel een kopie hiervan, inclusief de te korte lengte (1:88,7) en de koppelingen. Alleen mag je van de rechter niet zeggen dat het plagiaat is. :) De Mehano is precies op lengte (1:87).

Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen. De Mehano klopt dan weer wel.

Dus... het ligt er een beetje aan. Met de Mätrix krijg je een iets te kort model (wat ik als klinknagelteller niet eens erg vind) waar je meteen ook de hoogste prijs voor betaalt, gemakkelijk driemaal zoveel als voor de Piko. Maar het is net een beetje mooier dan de Piko en stukken mooier dan de Mehano.

(Kanttekening: ik heb de Piko en de Mehano nooit gezien, maar ga af op foto's en verslagen zoals bijvoorbeeld op Groterdam.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #80 Gepost op: 28 February 2014, 09:15:23 »
Wat bedoel je met: Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin).

Je hebt onder 3 rijtuigen van Märklin gelijkstroomwielen gezet?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #81 Gepost op: 28 February 2014, 10:43:31 »
Precies, want de NS-versie is nooit bij Trix verschenen, dus ben je op het Märklin-model aangewezen.

De prijs van 12 geïsoleerde assen is vrij fors. Ergens tussen de €80 en €100 als ik me goed herinner. Bovendien ben je er dan nog niet: er moet ook het één en ander aan de printplaten gesoldeerd worden.

Maar aangezien ik sindsdien besloten heb geen baan te bouwen en alleen een grote vitrine te (laten) bouwen, heb ik daar niet zo'n haast mee.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #82 Gepost op: 28 February 2014, 21:31:55 »
Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen.

Zoek even hier in de encyclopedie of op de Groterdam site, staan ombouwverslagen hoe een pantograaf op het bistro rijtuig te plaatsen.
Ook moet je van 1 rijtuig de kap t.o.v de koppelingen draaien.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #83 Gepost op: 14 March 2014, 20:30:54 »
Voor de liefhebbers: foto van de cabine van een ICE 1



en wat er nou eigenlijk achter die grote klep zit:



Afgelopen week heb ik 3 lange nachten instructie gehad voor het rijden van de ICE van Basel naar Interlaken v.v.

Groeten

Bas


Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #84 Gepost op: 14 March 2014, 21:30:44 »
wauw....  :o
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #85 Gepost op: 14 March 2014, 21:39:51 »
Saaie cabine, doe mij maar een TGV, en dan in het bijzonder een Sud-Est, Atlantique of Reseau.  8)

Die koppeling zal trouwens weinig gebruikt worden denk ik? Aangezien ICE1's nooit gekoppeld rijden (zou wel leuk zijn opzich, 28 bakken lang ;D).
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #86 Gepost op: 14 March 2014, 22:29:06 »
Nooit gedacht dat een cabine van een ICE 1 er juist zo modern uit zag.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1156
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #87 Gepost op: 14 March 2014, 23:05:05 »
Dit is er ook een van de weinige die ETCS ingebouwd hebben, vandaar de twee extra beeldschermen naast de beide DAVID

Bas