Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:14:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 06:20:14
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
27 June 2025, 23:52:42
20 jaar BNLS door WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door gdh
27 June 2025, 23:22:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Ferdinand Bogman
27 June 2025, 23:02:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 June 2025, 22:27:55
Piko 2025 door prutser
27 June 2025, 22:09:53
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
27 June 2025, 21:47:31
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door cor_b
27 June 2025, 21:36:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
27 June 2025, 20:56:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
27 June 2025, 19:28:37
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
27 June 2025, 18:36:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 June 2025, 18:18:31
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Rob Ellerman
27 June 2025, 18:16:23
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
27 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
27 June 2025, 16:11:27
Een nieuw begin door bask185
27 June 2025, 15:57:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 June 2025, 15:32:25
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
27 June 2025, 13:18:20
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
27 June 2025, 13:02:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
27 June 2025, 11:58:32
NZH A 1001 - 1004 door Rob Ellerman
27 June 2025, 10:27:05
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
27 June 2025, 08:50:38
Raadplaatje door Dpc Fo
27 June 2025, 08:22:52
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door janw
27 June 2025, 01:16:13
keerlusproblemen door astrantia
26 June 2025, 23:32:14
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
26 June 2025, 22:17:12
  

Auteur Topic: ICE 1:1 en in model  (gelezen 34630 keer)

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #75 Gepost op: 26 February 2014, 09:14:17 »
Eens gekeken in de tabel voor de ICE die ik van Märklin heb (3770) en bijbehorende rijtuigen viel het mij op dat het restauratierijtuig inmiddels in een andere ICE zit. Grappig om zo eens één en ander te kunnen nakijken.  :)
Groeten

Olav

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #76 Gepost op: 27 February 2014, 16:12:03 »
Wat is trouwens de mooiste ICE NS versie in H0? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Fleishmann, Roco, Mehano, Trix, Piko ..

En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?

Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #77 Gepost op: 27 February 2014, 16:16:28 »
ff google-en en je vind wel wat vergelijkingstopics hier (op dit forum) en daar...
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8444
  • Spoor N
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #78 Gepost op: 27 February 2014, 20:18:29 »
En dan heb ik het niet over een ICE I, maar de ICE T of TD .. zijn die er wel in NS uitvoeringen? En zo niet, welke is dan de mooiste, natuurgetrouwste NS 3 versie?
Nee die zijn er niet, alleen de ICE-3 is in dienst van de NS.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #79 Gepost op: 27 February 2014, 22:19:19 »
Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin). De Piko is vrijwel een kopie hiervan, inclusief de te korte lengte (1:88,7) en de koppelingen. Alleen mag je van de rechter niet zeggen dat het plagiaat is. :) De Mehano is precies op lengte (1:87).

Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen. De Mehano klopt dan weer wel.

Dus... het ligt er een beetje aan. Met de Mätrix krijg je een iets te kort model (wat ik als klinknagelteller niet eens erg vind) waar je meteen ook de hoogste prijs voor betaalt, gemakkelijk driemaal zoveel als voor de Piko. Maar het is net een beetje mooier dan de Piko en stukken mooier dan de Mehano.

(Kanttekening: ik heb de Piko en de Mehano nooit gezien, maar ga af op foto's en verslagen zoals bijvoorbeeld op Groterdam.)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Link

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #80 Gepost op: 28 February 2014, 09:15:23 »
Wat bedoel je met: Zelf heb ik de Mätrix (5/8e Trix, 3/8e Märklin).

Je hebt onder 3 rijtuigen van Märklin gelijkstroomwielen gezet?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #81 Gepost op: 28 February 2014, 10:43:31 »
Precies, want de NS-versie is nooit bij Trix verschenen, dus ben je op het Märklin-model aangewezen.

De prijs van 12 geïsoleerde assen is vrij fors. Ergens tussen de €80 en €100 als ik me goed herinner. Bovendien ben je er dan nog niet: er moet ook het één en ander aan de printplaten gesoldeerd worden.

Maar aangezien ik sindsdien besloten heb geen baan te bouwen en alleen een grote vitrine te (laten) bouwen, heb ik daar niet zo'n haast mee.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #82 Gepost op: 28 February 2014, 21:31:55 »
Voor de Piko moet je aardig wat werk doen om hem kloppend te krijgen.

Zoek even hier in de encyclopedie of op de Groterdam site, staan ombouwverslagen hoe een pantograaf op het bistro rijtuig te plaatsen.
Ook moet je van 1 rijtuig de kap t.o.v de koppelingen draaien.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #83 Gepost op: 14 March 2014, 20:30:54 »
Voor de liefhebbers: foto van de cabine van een ICE 1



en wat er nou eigenlijk achter die grote klep zit:



Afgelopen week heb ik 3 lange nachten instructie gehad voor het rijden van de ICE van Basel naar Interlaken v.v.

Groeten

Bas


Ventovice

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #84 Gepost op: 14 March 2014, 21:30:44 »
wauw....  :o
greetz from the westcoast   Thema: NL Internationaal (+more)...: o.a. ICE III en pré-FYRA BR186 met zelf aangepaste 'zuurstok'-ICR-'s. MIJN spoorbaan 'METROPOLIS': http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64319.msg3221561887.html#msg32215618

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #85 Gepost op: 14 March 2014, 21:39:51 »
Saaie cabine, doe mij maar een TGV, en dan in het bijzonder een Sud-Est, Atlantique of Reseau.  8)

Die koppeling zal trouwens weinig gebruikt worden denk ik? Aangezien ICE1's nooit gekoppeld rijden (zou wel leuk zijn opzich, 28 bakken lang ;D).
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #86 Gepost op: 14 March 2014, 22:29:06 »
Nooit gedacht dat een cabine van een ICE 1 er juist zo modern uit zag.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149
Re: ICE 1:1 en in model
« Reactie #87 Gepost op: 14 March 2014, 23:05:05 »
Dit is er ook een van de weinige die ETCS ingebouwd hebben, vandaar de twee extra beeldschermen naast de beide DAVID

Bas