Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 474312 keer)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Depot
« Reactie #990 Gepost op: 05 oktober 2018, 23:13:23 »
Ah, ok. We wachten rustig af. Veel succes en plezier!
met vriendelijke groet,

Martijn

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #991 Gepost op: 05 oktober 2018, 23:22:32 »
Maak het uit, ga gewoon de grens over ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Trein-H0

  • Gast
Re: Depot
« Reactie #992 Gepost op: 06 oktober 2018, 10:01:35 »
Ach een beetje nieuwsgierigheid is menselijk, nietwaar. ;D En er zijn heel veel grenzen, waar je over kunt gaan.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #993 Gepost op: 10 oktober 2018, 15:53:26 »
Zo de BNLS wagen heeft nu echt het Depot van Vlieringen verlaten. Zij is onderweg naar het noorden!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
  • Modelspoor is emotie...
Re: Depot
« Reactie #994 Gepost op: 10 oktober 2018, 17:02:44 »
Dus ergens volgende week kunnen we bericht van Eelco ontvangen over die wagen? ;) En jou kennende denk ik niet dat jij Scandinavië als einddoel hebt?

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #995 Gepost op: 18 oktober 2018, 21:07:29 »
Van de week gehoord dat de wagen goed in Denemarken is aangekomen. Volgens de ontvanger volgt het verslag van de rondreizendegoederenwagen later! Waarvan akte.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Depot
« Reactie #996 Gepost op: 18 oktober 2018, 21:09:15 »
Verhaaltje zit al in mijn hoofd, even wat scenery afbouwen nog.  (y)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Depot
« Reactie #997 Gepost op: 18 oktober 2018, 21:30:16 »
 (y)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #998 Gepost op: 29 oktober 2018, 15:15:51 »
Ik heb gezien dat de reizendegoederenwagen goed in Denemarken is aangekomen en gelijk door gestuurd is naar waar hij vandaan kwam :laugh:
Niet alleen BNLS heeft een goede landing gemaakt, maar ook deze oude grijsaard met zijn Zwarte Pieten

Gelukkig is Americo nog steeds een Schimmel dit in straf contrast met zijn roetzwarte knechten. PaardePiet, GroteboekPiet en de pakjespiet zijn zo zwart als mijn schoenen.


Alles in stijl!


Wie weet maken we het dit jaar weer mee. Zachtjes gaan de paardevoetjes door de zachte sneeuw.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #999 Gepost op: 07 november 2018, 17:10:27 »
Het gaat een steeds grotere puinhoop worden. Kan nu helemaal niets meer vinden. Alleen de hobby eist al meer dan 30 dozen op. ;D







en dan moet de harde schijf ook nog mee, net zoals


mijn computer.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Depot
« Reactie #1000 Gepost op: 10 november 2018, 21:27:54 »
En dan je verbindingsmiddelen nog...



 ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
Re: Depot
« Reactie #1001 Gepost op: 11 november 2018, 10:26:11 »
 Dit is het domein van de streepjesbreker op de Schede Lloyd. heb ik eigenlijk niets mee ;)

In de radiohut en op de brug bevond zich de volgende apparatuur:

Hoofdzender:           SRA MT-250
Reservezender:        Renovas

Hoofdontvanger:       Philips BX-925
Reserveontvanger:    Belmont BC348
AAT:                        Marconi Seaguard
Richtingzoeker:        Marconi Lodestone 758C
Radar:                     Sperry MK-16 Seatrac
Echolood:                Kelvin Hughes MS26B
« Laatst bewerkt op: 14 november 2018, 15:09:42 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12302
    • sleutelspoor
"Vlieringen 2" vervolg van Depot
« Reactie #1002 Gepost op: 01 februari 2019, 09:55:54 »
Depot 2

In december 2018 zijn we verhuisd van Scharendijke in Zeeland naar een nieuwe stek net over de grens in Duitsland, om precies te zijn naar Uelsen in het Graafschap Bentheim dicht aan de Bentheimer Eisenbahn. De BE had in het stoomtijdperk in de kleinstad Neuenhaus, zo’n 5 km bij mij om de hoek, haar depot en werkplaatsen. Ik verheugde mij op een weerzien van al dat nostalgische moois en vooral dat er ook een Modelleisenbahn in gehuisvest was. Groot was de schrik toen ik ontdekte dat er van het voormalige depot niets, maar dan ook niets meer over was en de Modelleisenbahnclub verhuisd was naar het verderweg gelegen Nordhorn. De lijn wordt vanaf Neuenhaus tot aan Bad Bentheim  in hoog tempo gemoderniseerd en omgebouwd naar personenvervoer. Hiervoor moesten de  halfronde locloods, draaischijf, inspectieput met waterkraan en de Modelleisenbahnclub wijken voor de geplande nieuwbouw. Op de plaats van het voormalige (stoom)depot staat nu een nieuw en strak stationsgebouw aan een tweesporige baan, de rest van het tractieterrein is overgenomen door de plaatselijke industrie. Dit was wel een grote tegenvaller. Maar er zijn ergere dingen op deze wereld! Na anderhalve maand op de wachtlijst bij Telecom Deutschland te hebben gestaan is het dan eindelijk zover! Het is Deutsche Telecom dan toch gelukt om ons aan te sluiten op het vaste Duitse telefoonnet en is er een internet verbinding vrij gegeven! Op zulke momenten besef je pas dat het in Nederland, wat dit aangaat, nog zo slecht niet is. Over de korting –lees diefstal-van mijn pensioengeld zullen we maar zwijgen. Als frequente gebruiker is het een ramp om zonder BNLS te zitten. Nu na een maand van periodieke onthouding kan ik u dan nu op de hoogte houden van mijn vorderingen aan de nieuwe baan. In mijn nieuwe onderkomen heb ik aardig wat meer ruimte gekregen om mijn geliefde treinenhobby te kunnen beoefenen. Met een vooruitziende blik had ik mijn oude baan in module vorm gebouwd zodat vervoer met de camper (op bed) van A naar B zonder problemen kon geschieden. Ik wilde niet meer helemaal opnieuw beginnen en ik wilde optimaal gebruik maken van de bestaande modules. Zo moesten het oude depot Vlieringen en de tankverlading “het Harde” een plaatsje in het geheel krijgen. Na enig gepuzzel is dat ook inderdaad gelukt.. Hieronder komt een reportage in delen, van de bouw van het nieuwe “Vlieringen”. De plaatjes moeten een en ander verduidelijken. Hans Reints


001 Ons nieuwe pand in Uelsen. Het hele rechterdeel wat boven de camper te zien is, is de beoogde hobbyruimte.


002 Zo zag het depot van de BE er enkele jaren geleden nog uit. Hier kijken we links recht op de ronde loods met draaischijf en aan de rechterzijde zijn de dubbele deuren van de wagenloods te zien.


003 Draaischijf, met in de verte een Gs op het gedeeltelijk afgebroken putspoor.


004 Neuenhaus in de oude opstelling. Rechts is nog net een deel van het stationsgebouw te zien.


005 Zoals het emplacement van Neuenhaus er nu bij ligt. Twee doorgaande sporen aan een gloednieuw en strak stationsgebouw. Je kijkt in de richting van Nordhorn. Voorlopig gaan de treinen maar tot hier! Over verlenging naar Coevorden word nog nagedacht.


006 Afbraak en opslag van de modules in Scharendijke


007 De met veel pijn en moeite in elkaar gezette stellage bleek voor transport toch niet de ideale oplossing te zijn. Het is dan ook niet gebruikt


008 Er gaan veel makke schapen in een hok (doos)


009  In de garage was ook het nodige te vinden wat ik niet achter wilde laten. Rails liggen nu in de voortuin in Uelsen



010 Op gezag van het lokale management moet er wel een mogelijk blijven bestaan om het raam te zemen. Het raam draait/kantelt naar binnen toe open en hier voor moeten dus aanpassingen aan het ontwerp van de baan gedaan worden om een en ander mogelijk te maken.


011 Tijdelijke opstelling van de modules en diorama's op schragen.


012 Permanenten opstelling van een gedeelte van mijn leger- en zwaartransportvoertuigen. Rechts is de deur naar de corridor, en links naar de werkplaats (bureau)


013 Nu de baan een permanent karakter krijgt is het tijd om de inspectie cq asputten te verlengen en op de andere module door te trekken.


014 Dit is dan het resultaat. Wordt later nog bijgewerkt als deze modules aan de beurd zijn om gerestaureerd te worden.


015 Aan de lange kopzijde komen de 5 modules van het oude depot. Dwars hierop komt het beoogde legerdepot met de tankverlading. Om deze legerplaats te kunnen bereiken moet er een extra wissel in het bestaande spoor worden ingebouwd.


016 Dit gedeelte, bekend van het spoorwegmuseum en de Railhobby,is de tankverlading “t’Harde”. Hieromheen komt de uitbreiding van de legerplaats.


017 Het nieuw in te passen rechtse wissel


018 Om straks ondertafel over voldoende licht te beschikken, zijn enkele lichtslangen aangeschaft. Het haast Kerst dus deze slangen zijn er te kus en te keur !



019 De plaatselijke aannemer zet zwaar materieel in voor de aangenomen klus.


020 Als eerste wordt  de zuidkant van het spoor doorgezaagd


021 en dan het zelfde aan de noordkant


022 Met de kranen wordt het uitgebroken railstuk afgevoerd naar elders. Hierna plaatsen dezelfde voertuigen het prefab wissel terug in de opengevallen plaats.


023 Het wissel naar het defensieterrein ligt op zijn plek en is klaar voor gebruik


024 Hoe gaan we dit alles inpassen? Een tekening maak ik nooit. Alles zit in mijn hoofd en wordt “ in het werk “ uitgeprobeerd.


025 De grote lijnen staan vast.! Nu de definitieve uitvoering nog


026 De bestaande module moet eerst pas gemaakt worden


027 Om een overzicht te krijgen worden wat rails en wissel neergelegd.


028 De contouren van het landschap worden  zichtbaar. Dit stukje is bestemd om een agrarische functie te krijgen


029 Stoppelveld in wording. Ondergrond is piepschuim bewerkt met een staalborstel.


030 Het talud voorzien van de nodige begroeiing.


031 Het stoppelveld voorzien van korenschoven en harde werkers. Korenschoven zijn al meer als 25 jaar in mijn bezit. Weet niet wie de maker daarvan is of was.


032 Ondertussen toch een beetje aan het experimenteren geweest wat er op de open ruimtes moet komen?  Hier een opstelling met een brandweerkazerne die niet bevalt.


033 Ziet er aardig uit maar is niet wat ik zou willen. Wat mij tegen houdt is de niet logischeplaats van het gebouw en de ontbrekende uitvalswegen. Weg dus.


034 We gaan voor een legerplaats met tankverlading

« Laatst bewerkt op: 09 maart 2019, 17:41:59 door 44 »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
  • Vriend van vlaflip
Re: Depot 2
« Reactie #1003 Gepost op: 01 februari 2019, 10:08:47 »
 :)
Das voor mij een stuk dichterbij!
Veel plezier in jullie nieuwe huis, groetjes, Hans (y)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Depot 2
« Reactie #1004 Gepost op: 01 februari 2019, 10:18:55 »
Gefeliciteerd met jullie nieuwe stek en je grotere ruimte!  (y)