Ik heb gezien dat er op de fleischmann motoren een piep klein zwart staafje zit met een heel fijn spoeltje er om heen gewikkeld.
Je moet het spoeltje wel overbruggen met een draadje. -Peter
mag ik jullie al van harte bedanken voor de goede respons.Ik blijf het raar vinden dat alleen de fleischmann loc's dit probleem vertonen, en niet de roco-loc. Het op een andere digitale baan testen is wel een goed idee maar ik zou echt niet weten waar. :-|Is er iemand bij wie ik dit zou mogen testen, ik woon in het noorden van Belgie.Misschien een medemodelspoorder in zuid Nederland PS:De verlichting reageerd wel goed.Groetjes Dirk
1 treinstel reageert pas na 10 seconden op de verrandering van de rijrichting. Ook als de front en sluitseinen zijn omgegaan kan je pas weer gaan rijden.
Ursächlich ist ein für Ihre Lok zu empfindlich eingestellter Überstromschutz. Dieser spricht bereits im Normalbetrieb an und lässt die Lichter flackern. Abhilfe schafft die CV224: Schreiben Sie dort den Wert "10" hinein (statt des Werkswerts "0"), so wird einerseits die Ansprechschwelle des Überstromschutzes erhöht, andererseits wird der Decoder von nun an nur noch für die ersten 300ms nach dem Einschalten des Funktionsausgangs auf Überstrom prüfen. Dies wird das Problem dauerhaft beheben und stellt keinen funktionellen Nachteil dar, da Birnchen nur beim Einschalten kaputt gehen (Kaltstrom!). Alternativ lässt sich das Problem auch durch Einbau einer Drossel von mindestens 47 uH in die Zuleitung zwischen Decoder und Birnchen beheben.
Nou,Als je bij de intellibox de knop indrukt staat de loc direct stil. Dus de remweg kan niet de reden zijn van dit euvel. CV voor remmen staat op 60.Dit geldt voor beide treinstellen.Tevens het idiote effect:Kom ik van recht aangereden kan ik direct rijrichting omzetten na stilstand.Kom ik van links aangereden kan ik de rijrichting niet direct omzetten en moet ik ca 5 seconden wachten. Tik ik het treinstel aan schakeld de rijrichting direct om