Er staat een fluistericoon bij de stiltecoupés, zie ook het fotoverslag van Chris
Ik heb opnames gezien en verhalen gehoord van 12-delige ICRm-stammen, maar ik heb ooit van een mcn gehoord dat men daar al snel van terug is gekomen nadat er een koppeling van een geduwde stam was gebroken.
Het lijkt me trouwens niet dat ICRm planmatig op Limburg - Alkmaar (800) heeft gereden (zoals eerder door gemeld, volgens site M. Haman), want na de verschuiving naar Alkmaar werd (in mijn herinnering) meteen IRM op grote schaal in die serie ingevoerd.
Overigens heb ik eens 's ochtends vroeg een ICRm-stam in Baexem (Limburg) langs zien komen toen er al lang en breed VIRM reed. Het aantal bakken weet ik niet zeker meer.
Vergeten we niet de tijd dat de rijtuigen net uit de revisie kwamen? Toen reden ze lekker met nog niet gereviseerde rijtuigen, Plan W, DDM1, ICK. enz.......Enkel het stamnummertje hoef je dan maar te verwijderen......
Die Schiphol-Maastrcht treinen rijden nog steeds, zoals Jos aangeeft 2x 's-ochtends, 2x 's-avonds. Sommige met ICRm en enkele met VIRM.Zit er 's-avonds dagelijks in
Goedeavond,Ik ontving deze mail terug van Martijn Haman, auteur van een website over veel materieel:In zijn algemeen kun je stellen dat de treinen met ICRm reden met:7-rijtuigen op Roosendaal - Zwolle 10-rijtuigen op Den Haag Centraal - Venlo12-rijtuigen op Alkmaar - Maastricht/ HeerlenNatuurlijk zijn er allerlei uitzonderingen en afwijkingen op de regel.
Ik heb opnames gezien en verhalen gehoord van 12-delige ICRm-stammen, maar ik heb ooit van een mcn gehoord dat men daar al snel van terug is gekomen nadat er een koppeling van een geduwde stam was gebroken.Het lijkt me trouwens niet dat ICRm planmatig op Limburg - Alkmaar (800) heeft gereden (zoals eerder door gemeld, volgens site M. Haman), want na de verschuiving naar Alkmaar werd (in mijn herinnering) meteen IRM op grote schaal in die serie ingevoerd.Bart