Hij bleef logeren Wat hij de dag erna heeft gedaan weet ik niet..
Deze Paasweekend eindelijk weer eens met de tram naar de Diergaarde dus.Maar het is niet zo dat de mislukte ringlijn 11 de laatste tram - op deze lijn reed er maar een - was die hier reed.Volgende week verwacht ik weer lijn 25 vanuit Schiebroek via de nieuwe bruggen tussen Stations- en Provenierssingel. Vanwege de Marathon. Vorig jaar kon dat niet vanwege de bouw van die bruggen.En er zijn vrijwel ook jaarlijks perioden waarin trams via Blijdorp en de achterzijde van het CS rijden. Twee jaar geleden was reed lijn 4 via de Bentincklaan naar Blijdorp. Volgens mij reden de trams dan onder een ander lijnnummer terug. Een sijsteem dat de laatste jaren wel vaker in Rotterdam wordt toegepast. Rijdt men als lijn 4 naar Bergweg en verder als lijn 8 naar Spangen. En andersom. Dat kan allemaal met de huidige richtingaanduidingen.Prettige Paasdagen.Ronald
RFO 9702 - 1829 met de BLG-autotrein, Leusen by YuriSloof, on Flickr
Toch is dit ook wel leuk.Zonder dat we het misschien gelijk beseffen zien we hier nog anno 2018 nog een aantal autentieke zaken.1) oude spoorlijn die oorspronkelijk de verbinding was tussen Amersfoort en Kesteren.2) oude rangeerlok serie 600.3) een oude telefoonkast om contact op te kunnen nemen met de treindienstleider/gebiedsverantwoordelijke.4) het S-bord wat waarschijnlijk een dezer tijd vervangen word door een O-bord. (Overweg)Allemaal oude spoorse zaken die langzaam verdwijnen met de tijd,en dit toch nog allemaal op1 foto. Mooie foto Yuri Mvg jamie
Op welke dagen rijd de PON-trein met 9702? Of zijn het onregelmatige dagen? Ik weet in ieder geval dat ie (als het goed is) 3x per week rijd. Want ik wil hem nog heel graag fotograferen. Groeten Sean