Het klinkt ook wel zeer aannemelijk vind ik, die decoders moeten immers alijd in contact met de software staan (standby als het ware) om te kunnen worden aangestuurd.
of heeft iemand een betere suggestie.
@Karst: weer bedankt voor je heldere uitleg. Intuïtief bedoelde ik hetzelfde, maar ik gebruikte hiervoor te weinig woorden (en wist uiteraard ook niet precies hoe het zit).
@Fissy, Ben:Voor de toekomst sluit ik meer dan 32 treinen niet uit, maar in elk geval hou ik van gebbetjes en er zullen dus een boel functiedecoders op mijn baan bijkomen, die - inderdaad - ook allemaal aan slot innemen.
Het gaat om 32 rijdende treinen he Gerard, er kunnen er meer op de baan staan.Gr. Remco.
Preciezer gezegd, je kunt maximaal 32 decoders tegelijkertijd aan de IB-Basic hangen, los van het feit of je ze tegelijk aanstuurt of niet. Het is een beperking in het aantal 'slots' dat beschikbaar is. Zodra je aantal adressen voor treinen en functie-decoders dus boven dat aantal uitkomt ben je in de aap gelogeerd.Voor mij reden om over te stappen naar de IB-II.Gerard
Volgens mij klopt dit niet helemaal Gerard. De beperking is maximaal 32 decoders gelijkertijd aansturen, er kunnen wel meer op de baan staan, maar die kunnen niet gebruikt worden. Zodra je 1 loc stopt en een andere neemt kan die rijden naast de 31 die al gebruikt worden.