Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 22:18:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Bennis
Vandaag om 22:05:46
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 22:04:44
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
  

Auteur Topic: dubbele DD-AR  (gelezen 2827 keer)

kevinhhw

  • Gast
dubbele DD-AR
« Gepost op: 09 May 2010, 18:16:38 »
hallo, :)

ik zag gisteren toch wat vreemds op
alkmaar noord-heerhugowaard en heerhugowaard-obdam
2 DD-AR's stuurstand aan elkaar als 1 trein :o
weet iemand hoe en wat ? ik ben erg benieuwd ;D
(zoek nog plaatje)


mvg. kevin
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 18:19:29 door kevi »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #1 Gepost op: 09 May 2010, 18:24:10 »
Euhm... zie ik iets over het hoofd of hebben we het hier gewoon over twee gekoppelde DD-AR-stammen zoals dat al bijna 20 jaar rijdt?

kevinhhw

  • Gast
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #2 Gepost op: 09 May 2010, 18:25:33 »
ja alleen nog nooit in heerhugowaard gezien :-\
geen afbeelding gevonden

Taigagaai

  • Online Online
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #3 Gepost op: 09 May 2010, 18:29:20 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.
Spoorgroet, Martin

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2825
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #4 Gepost op: 09 May 2010, 18:30:14 »
Deze heb ik ook gezien in Amsterdam-CS ,kon er zo gouw geen foto van maken.

Cor

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #5 Gepost op: 09 May 2010, 18:42:19 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.

maar ja sommige mensen komen nooit verder dan hun tuinhekje en zijn dan ineens verbaasd als ze iets denken te zien wat
zoals reeds eerder gezegd 'meer dan 10 jaar' gewoon rondrijdt.............
voor Almere forenzen dagelijkse kost.  ;D

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #6 Gepost op: 09 May 2010, 19:15:25 »
En ook Bergen op Zoom - Den Haag Centraal rijd 's ochtends in de spits dagelijks met twee DD-AR, dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #7 Gepost op: 09 May 2010, 19:59:31 »
En ook tussen Zwolle en Utrecht in de spits of zoals tijdens de sneeuw rond de jaarwisseling de hele dag ;D

Ik reis er bijna elke dag in. Hopen dat SLT hier niet als vervanger gaat rijden als de DD-AR overgaat naar de intercitydienst.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 20:03:20 door Dubbeldekkerjw »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #8 Gepost op: 09 May 2010, 21:04:32 »
want?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #9 Gepost op: 09 May 2010, 21:12:11 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #10 Gepost op: 09 May 2010, 21:14:12 »
Zo rijdt ie iedere ochtend om stipt acht uur bij mij voorbij (y)
Best gaaf 2 aan elkaar (y)

Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #11 Gepost op: 10 May 2010, 07:35:48 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand
Wat wil je dan SGM? SLT heeft ook een hoop staanplaatsen he

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2010, 09:40:40 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.
No dress rehearsel, this is our life.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2010, 12:50:07 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.

Ligt dus niet aan de DDAR maar juist aan de schapen die gewoon blijven neuzelen op een balkon,
terwijl als ze ff doorlopen genoeg zitplaatsen zijn.
Geldt ook meestal voor de eerste en laatste rijtuigen helemaal leeg,
ja want je zal eens een stukje verder moeten lopen op je bestemming. ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2010, 13:30:24 »
Daarnaast zijn de deuren van DDAR juist weer breder zodat er een vlottere instap kan plaatsvinden...