Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:44:50
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
Probleem met inloggen door spoorijzer
Vandaag om 11:24:56
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
  

Auteur Topic: dubbele DD-AR  (gelezen 3002 keer)

kevinhhw

  • Gast
dubbele DD-AR
« Gepost op: 09 May 2010, 18:16:38 »
hallo, :)

ik zag gisteren toch wat vreemds op
alkmaar noord-heerhugowaard en heerhugowaard-obdam
2 DD-AR's stuurstand aan elkaar als 1 trein :o
weet iemand hoe en wat ? ik ben erg benieuwd ;D
(zoek nog plaatje)


mvg. kevin
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 18:19:29 door kevi »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #1 Gepost op: 09 May 2010, 18:24:10 »
Euhm... zie ik iets over het hoofd of hebben we het hier gewoon over twee gekoppelde DD-AR-stammen zoals dat al bijna 20 jaar rijdt?

kevinhhw

  • Gast
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #2 Gepost op: 09 May 2010, 18:25:33 »
ja alleen nog nooit in heerhugowaard gezien :-\
geen afbeelding gevonden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #3 Gepost op: 09 May 2010, 18:29:20 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.
Spoorgroet, Martin

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #4 Gepost op: 09 May 2010, 18:30:14 »
Deze heb ik ook gezien in Amsterdam-CS ,kon er zo gouw geen foto van maken.

Cor

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #5 Gepost op: 09 May 2010, 18:42:19 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.

maar ja sommige mensen komen nooit verder dan hun tuinhekje en zijn dan ineens verbaasd als ze iets denken te zien wat
zoals reeds eerder gezegd 'meer dan 10 jaar' gewoon rondrijdt.............
voor Almere forenzen dagelijkse kost.  ;D

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #6 Gepost op: 09 May 2010, 19:15:25 »
En ook Bergen op Zoom - Den Haag Centraal rijd 's ochtends in de spits dagelijks met twee DD-AR, dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #7 Gepost op: 09 May 2010, 19:59:31 »
En ook tussen Zwolle en Utrecht in de spits of zoals tijdens de sneeuw rond de jaarwisseling de hele dag ;D

Ik reis er bijna elke dag in. Hopen dat SLT hier niet als vervanger gaat rijden als de DD-AR overgaat naar de intercitydienst.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 20:03:20 door Dubbeldekkerjw »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #8 Gepost op: 09 May 2010, 21:04:32 »
want?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #9 Gepost op: 09 May 2010, 21:12:11 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #10 Gepost op: 09 May 2010, 21:14:12 »
Zo rijdt ie iedere ochtend om stipt acht uur bij mij voorbij (y)
Best gaaf 2 aan elkaar (y)

Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #11 Gepost op: 10 May 2010, 07:35:48 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand
Wat wil je dan SGM? SLT heeft ook een hoop staanplaatsen he

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2010, 09:40:40 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.
No dress rehearsel, this is our life.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2010, 12:50:07 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.

Ligt dus niet aan de DDAR maar juist aan de schapen die gewoon blijven neuzelen op een balkon,
terwijl als ze ff doorlopen genoeg zitplaatsen zijn.
Geldt ook meestal voor de eerste en laatste rijtuigen helemaal leeg,
ja want je zal eens een stukje verder moeten lopen op je bestemming. ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2010, 13:30:24 »
Daarnaast zijn de deuren van DDAR juist weer breder zodat er een vlottere instap kan plaatsvinden...