Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Arnold 2210 onderdelen gezocht door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:55:04
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:39:51
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 00:09:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles door ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
07 November 2025, 23:11:16
Aachenau West door Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
07 November 2025, 22:38:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
07 November 2025, 22:35:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Donny95
07 November 2025, 22:27:04
Raadplaatje door R1954
07 November 2025, 21:54:05
Au bord de la Cèze door Sikko
07 November 2025, 21:43:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 November 2025, 21:29:27
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Pauldg
07 November 2025, 21:15:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
07 November 2025, 20:52:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
07 November 2025, 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
07 November 2025, 19:57:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
07 November 2025, 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
07 November 2025, 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
07 November 2025, 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
07 November 2025, 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
07 November 2025, 16:33:03
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
07 November 2025, 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
07 November 2025, 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
07 November 2025, 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
07 November 2025, 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 November 2025, 15:29:00
Baanplan Belkamp H0 door jdk
07 November 2025, 14:15:36
  

Auteur Topic: dubbele DD-AR  (gelezen 2937 keer)

kevinhhw

  • Gast
dubbele DD-AR
« Gepost op: 09 May 2010, 18:16:38 »
hallo, :)

ik zag gisteren toch wat vreemds op
alkmaar noord-heerhugowaard en heerhugowaard-obdam
2 DD-AR's stuurstand aan elkaar als 1 trein :o
weet iemand hoe en wat ? ik ben erg benieuwd ;D
(zoek nog plaatje)


mvg. kevin
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 18:19:29 door kevi »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #1 Gepost op: 09 May 2010, 18:24:10 »
Euhm... zie ik iets over het hoofd of hebben we het hier gewoon over twee gekoppelde DD-AR-stammen zoals dat al bijna 20 jaar rijdt?

kevinhhw

  • Gast
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #2 Gepost op: 09 May 2010, 18:25:33 »
ja alleen nog nooit in heerhugowaard gezien :-\
geen afbeelding gevonden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #3 Gepost op: 09 May 2010, 18:29:20 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.
Spoorgroet, Martin

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2864
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #4 Gepost op: 09 May 2010, 18:30:14 »
Deze heb ik ook gezien in Amsterdam-CS ,kon er zo gouw geen foto van maken.

Cor

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #5 Gepost op: 09 May 2010, 18:42:19 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.

maar ja sommige mensen komen nooit verder dan hun tuinhekje en zijn dan ineens verbaasd als ze iets denken te zien wat
zoals reeds eerder gezegd 'meer dan 10 jaar' gewoon rondrijdt.............
voor Almere forenzen dagelijkse kost.  ;D

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #6 Gepost op: 09 May 2010, 19:15:25 »
En ook Bergen op Zoom - Den Haag Centraal rijd 's ochtends in de spits dagelijks met twee DD-AR, dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #7 Gepost op: 09 May 2010, 19:59:31 »
En ook tussen Zwolle en Utrecht in de spits of zoals tijdens de sneeuw rond de jaarwisseling de hele dag ;D

Ik reis er bijna elke dag in. Hopen dat SLT hier niet als vervanger gaat rijden als de DD-AR overgaat naar de intercitydienst.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 20:03:20 door Dubbeldekkerjw »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #8 Gepost op: 09 May 2010, 21:04:32 »
want?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #9 Gepost op: 09 May 2010, 21:12:11 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #10 Gepost op: 09 May 2010, 21:14:12 »
Zo rijdt ie iedere ochtend om stipt acht uur bij mij voorbij (y)
Best gaaf 2 aan elkaar (y)

Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #11 Gepost op: 10 May 2010, 07:35:48 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand
Wat wil je dan SGM? SLT heeft ook een hoop staanplaatsen he

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2010, 09:40:40 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.
No dress rehearsel, this is our life.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2010, 12:50:07 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.

Ligt dus niet aan de DDAR maar juist aan de schapen die gewoon blijven neuzelen op een balkon,
terwijl als ze ff doorlopen genoeg zitplaatsen zijn.
Geldt ook meestal voor de eerste en laatste rijtuigen helemaal leeg,
ja want je zal eens een stukje verder moeten lopen op je bestemming. ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2010, 13:30:24 »
Daarnaast zijn de deuren van DDAR juist weer breder zodat er een vlottere instap kan plaatsvinden...