Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
Vandaag om 22:18:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Looney Tunes
Vandaag om 22:10:03
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: dubbele DD-AR  (gelezen 2900 keer)

kevinhhw

  • Gast
dubbele DD-AR
« Gepost op: 09 May 2010, 18:16:38 »
hallo, :)

ik zag gisteren toch wat vreemds op
alkmaar noord-heerhugowaard en heerhugowaard-obdam
2 DD-AR's stuurstand aan elkaar als 1 trein :o
weet iemand hoe en wat ? ik ben erg benieuwd ;D
(zoek nog plaatje)


mvg. kevin
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 18:19:29 door kevi »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3622
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #1 Gepost op: 09 May 2010, 18:24:10 »
Euhm... zie ik iets over het hoofd of hebben we het hier gewoon over twee gekoppelde DD-AR-stammen zoals dat al bijna 20 jaar rijdt?

kevinhhw

  • Gast
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #2 Gepost op: 09 May 2010, 18:25:33 »
ja alleen nog nooit in heerhugowaard gezien :-\
geen afbeelding gevonden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #3 Gepost op: 09 May 2010, 18:29:20 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.
Spoorgroet, Martin

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2854
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #4 Gepost op: 09 May 2010, 18:30:14 »
Deze heb ik ook gezien in Amsterdam-CS ,kon er zo gouw geen foto van maken.

Cor

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #5 Gepost op: 09 May 2010, 18:42:19 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.

maar ja sommige mensen komen nooit verder dan hun tuinhekje en zijn dan ineens verbaasd als ze iets denken te zien wat
zoals reeds eerder gezegd 'meer dan 10 jaar' gewoon rondrijdt.............
voor Almere forenzen dagelijkse kost.  ;D

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #6 Gepost op: 09 May 2010, 19:15:25 »
En ook Bergen op Zoom - Den Haag Centraal rijd 's ochtends in de spits dagelijks met twee DD-AR, dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #7 Gepost op: 09 May 2010, 19:59:31 »
En ook tussen Zwolle en Utrecht in de spits of zoals tijdens de sneeuw rond de jaarwisseling de hele dag ;D

Ik reis er bijna elke dag in. Hopen dat SLT hier niet als vervanger gaat rijden als de DD-AR overgaat naar de intercitydienst.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 20:03:20 door Dubbeldekkerjw »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #8 Gepost op: 09 May 2010, 21:04:32 »
want?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #9 Gepost op: 09 May 2010, 21:12:11 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #10 Gepost op: 09 May 2010, 21:14:12 »
Zo rijdt ie iedere ochtend om stipt acht uur bij mij voorbij (y)
Best gaaf 2 aan elkaar (y)

Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #11 Gepost op: 10 May 2010, 07:35:48 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand
Wat wil je dan SGM? SLT heeft ook een hoop staanplaatsen he

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2010, 09:40:40 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.
No dress rehearsel, this is our life.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2010, 12:50:07 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.

Ligt dus niet aan de DDAR maar juist aan de schapen die gewoon blijven neuzelen op een balkon,
terwijl als ze ff doorlopen genoeg zitplaatsen zijn.
Geldt ook meestal voor de eerste en laatste rijtuigen helemaal leeg,
ja want je zal eens een stukje verder moeten lopen op je bestemming. ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2010, 13:30:24 »
Daarnaast zijn de deuren van DDAR juist weer breder zodat er een vlottere instap kan plaatsvinden...