Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door roderickvdvaart
Vandaag om 21:53:29
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:48:57
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 21:45:10
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronaldk
Vandaag om 21:43:24
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 21:28:13
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:24:16
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
Vandaag om 21:17:05
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
Vandaag om 21:10:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hendrik Jan
Vandaag om 21:09:22
upload deleten door René 4312
Vandaag om 20:53:30
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 20:44:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 20:31:25
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 19:36:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
  

Auteur Topic: dubbele DD-AR  (gelezen 2968 keer)

kevinhhw

  • Gast
dubbele DD-AR
« Gepost op: 09 May 2010, 18:16:38 »
hallo, :)

ik zag gisteren toch wat vreemds op
alkmaar noord-heerhugowaard en heerhugowaard-obdam
2 DD-AR's stuurstand aan elkaar als 1 trein :o
weet iemand hoe en wat ? ik ben erg benieuwd ;D
(zoek nog plaatje)


mvg. kevin
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 18:19:29 door kevi »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #1 Gepost op: 09 May 2010, 18:24:10 »
Euhm... zie ik iets over het hoofd of hebben we het hier gewoon over twee gekoppelde DD-AR-stammen zoals dat al bijna 20 jaar rijdt?

kevinhhw

  • Gast
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #2 Gepost op: 09 May 2010, 18:25:33 »
ja alleen nog nooit in heerhugowaard gezien :-\
geen afbeelding gevonden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #3 Gepost op: 09 May 2010, 18:29:20 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.
Spoorgroet, Martin

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2882
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #4 Gepost op: 09 May 2010, 18:30:14 »
Deze heb ik ook gezien in Amsterdam-CS ,kon er zo gouw geen foto van maken.

Cor

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #5 Gepost op: 09 May 2010, 18:42:19 »
Dat rijdt toch regelmatig zo. Afgelopen weekend reed de 3400 versterkt als gevolg van werkzaamheden en reed door naar Amsterdam. Het reed dus als 693400.

maar ja sommige mensen komen nooit verder dan hun tuinhekje en zijn dan ineens verbaasd als ze iets denken te zien wat
zoals reeds eerder gezegd 'meer dan 10 jaar' gewoon rondrijdt.............
voor Almere forenzen dagelijkse kost.  ;D

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #6 Gepost op: 09 May 2010, 19:15:25 »
En ook Bergen op Zoom - Den Haag Centraal rijd 's ochtends in de spits dagelijks met twee DD-AR, dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #7 Gepost op: 09 May 2010, 19:59:31 »
En ook tussen Zwolle en Utrecht in de spits of zoals tijdens de sneeuw rond de jaarwisseling de hele dag ;D

Ik reis er bijna elke dag in. Hopen dat SLT hier niet als vervanger gaat rijden als de DD-AR overgaat naar de intercitydienst.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 09 May 2010, 20:03:20 door Dubbeldekkerjw »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #8 Gepost op: 09 May 2010, 21:04:32 »
want?

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #9 Gepost op: 09 May 2010, 21:12:11 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand

Fleischmann94

  • Schönblick
  • Offline Offline
  • Berichten: 436
  • 65 018
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #10 Gepost op: 09 May 2010, 21:14:12 »
Zo rijdt ie iedere ochtend om stipt acht uur bij mij voorbij (y)
Best gaaf 2 aan elkaar (y)

Nigel
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #11 Gepost op: 10 May 2010, 07:35:48 »
Omdat twee gekoppelde DD-AR stammen al amper genoeg zijn in de spits.
Mvgr Jan Wiebrand
Wat wil je dan SGM? SLT heeft ook een hoop staanplaatsen he

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #12 Gepost op: 10 May 2010, 09:40:40 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.
No dress rehearsel, this is our life.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #13 Gepost op: 10 May 2010, 12:50:07 »
Ik vind DD-AR redelijk dramatisch in de spits. Wat mij betreft heeft dat te maken met het, relatief, lage aantal deuren, Hier (Barendrecht) komt afwisselend  DD-AR en plan V langs waarbij de laatste het makkelijk winnen qua instap tijden. 6 of 8 bakken plan T/V worden veelal vervangen door 1 DD-AR, dus dat zijn dan 12 of 16 instapplaatsen t.o.v. 8 bij een DD-AR. De mensen kunnen zich bij enkeldekkers veel makkelijker verdelen over de deuren en daardoor ook de trein. In DD-AR blijven veel mensen op de balkons hangen. Bij sprinters werkt dit ook goed.

Ligt dus niet aan de DDAR maar juist aan de schapen die gewoon blijven neuzelen op een balkon,
terwijl als ze ff doorlopen genoeg zitplaatsen zijn.
Geldt ook meestal voor de eerste en laatste rijtuigen helemaal leeg,
ja want je zal eens een stukje verder moeten lopen op je bestemming. ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re:dubbele DD-AR
« Reactie #14 Gepost op: 10 May 2010, 13:30:24 »
Daarnaast zijn de deuren van DDAR juist weer breder zodat er een vlottere instap kan plaatsvinden...