Wat me bij nadere beschouwing wel opvalt is dat de draaistellen van het Roco-model totaal anders zijn als die van het vergelijkbare ACME-model. Reden die Eurofima-rijtuigen met verschillende draaistellen, afhankelijk van de sub-serie?mvg,Gert
Voor zover ik weet , verbeteren mag , zijn de eerste eurofimarijtuigen alle geleverd met Fiat draaistellen . Deze waren in dienst bij de OBB , DB , SNCF , SNCB en SBB . De OBB heeft hierna nog enkele series gekocht die uitgerust waren met SGP draaistellen bij die heimische industrie .
We hebben afgelopen weekend een Austria Express laten rijden met de ACME wagens en wat flink oudere Roco wagens bij elkaar. Dan zie je dat de kleuren sterk van elkaar afwijken en de ACME een beter beeld geven (beter op de fotos lijken).Of de nieuwste editie van die Roco wagen dus qua kleur bij de ACME past weet ik niet, aangezien ik niet weet of Roco tussentijds de kleur heeft gewijzigd. Zo niet, dan valt het teveel op dat ze verschillen. Maar qua type pas het.dirkjan
heb je ook foto's gemaakt van de gekoppelde rijtuigen?
Roco is iets feller oranje.
Als je de versie van midden jaren 80 wil nabootsen van Nijmegen richting Duitsland heb je nodig:VolgordeItemMerk#1DB BR 218Trixdiversen2DB Bm 234Roco643163ÖBB BmozACME526304ÖBB DmszACMEuit 550405ÖBB BmozACMEuit 550406ÖBB BmozACMEuit 550407ÖBB AmozACMEuit 550408NS WLAB MUACME550849ÖBB BcmzLSM47043En ja, ik wil m ook zo hebben dirkjan
Maar kan ik de NS WLAB ook vervangen door een NS T2S van LS