Ik moet het volgende vinden:De Roco Multimaus.Booster De Roco 10764(Klopt het dat je deze zelf kan maken ?)Trafo De Roco 10725Dit zouden de basis dingen moeten zijn in mij ogen ? op de Loc decoder na.Of ben ik nog iets vergeten ?
Zo als ik aangaf maak ik nu nog gebruik van analoog spoor, en indien het financieel toelaat wil ik overstappen op digitaal. alleen welke voorbereidingen moet ik nu treffen voor me spoor. Zo dat ik niet alles moet slopen als ik overstap.
De een zeg je moet iedere keer een stukje door zagen, de ander zeg dat hoeft niet.Ik heb op internet gekeken maar ik kwam er niet uit.welke voorbereidingen moet ik doen om me analoog spoor voor digitaal klaar te maken ?
Ik heb net even gebeld naar de modelbouw winkel bij mij in de buurt voor een decoder voor mijn type locs (Hele oude Fleischmann locs) en deze koste ongeveer 26 euro.Soldeer werk dat lukt me zelf wel, alleen moet ik weten welk draadje waar na toe moet. maar dat komt met de loop de tijd wel.
En hoe bevalt z'n multimuis ? lijkt me heel anders werken dan analoog.Heb jij misschien foto's van de decoder in de loc of is iedere decoder weer anders ?Hoe gaat z'n multimuis eigenlijk in z'n werking, je drukt op een knopje ? waar mee je de trein kiest en vervolgens de draai knop gebruiken ofzo ?En kan je er ook wissels mee aan sturen via een wissel decoder ?
Ik heb tot nu toe 2 redelijk goedwerkende locs dus het zal voor mij het goedkoopste zijn om een 2e hands setje te zoeken en dan de locs ombouwen met decoders.Misschien een tip waar ik het beste kan zoeken voor z'n multimaus ?Alvast bedankt,Clinten
De locs die ik heb zitten standaard geen lichten in maar was al voorbereidingen aan het maken om dat zelf in te bouwen.