Optrek en remvertraging op 0 zetten. Is ze dan niet uitgeschakeld? Flip
Misschien niet met Motorola? Euh, waren het geen DCC decoders?Soz, beetje melig vanavond
Feit is dat aan het papiertje wat ze je nu toesturen eigenlijk geen drol hebt. Dit had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken. Het enige nuttige wat erop stond, was hun e-mailadres. Laten we hopen dat ze die er niet voor niets op hebben gezet. Henk
Henk, jij rijdt toch ook met mrdirect? En die Hornby liet zich goed programmeren? En in welke loc heb je dat ding geprobeerd? Als dat ding in een roco loc goed presteert, wil ik ook wel zo'n ding
Verder zoals ik al had gezegd, gaat het programeren gewoon goed, alleen bij het uitlezen krijg je standaard 0 te zien.
Dat is weer een onderdeel van de verklaring van de lagere prijs. De terugmeld logica hebben ze gewoon weggelaten. Wel jammer want nu is het dus gokken.
Al een tijdje terug heb ik een reactie (eigenlijk twee, maar de inhoud wat hetzelfde) van Hornby gekregen over de decoders.Als antwoord kreeg ik dat het alleen mogelijk was om CV 1-255 te programeren met “In-train”. In een vorige versie van de Elite (één van Hornby’s DCC centrales) zou “In-train” gesupport worden. Om het echter niet NMRA compatible is, zou dit echter weer eruit worden gehaald, om alles NMRA-compatible te houden. In ieder geval komt het erop neer dat je met NMRA alleen adres 1-127 programeren. In de tweede mail werd er ook gezegd dat de handleiding dient te worden aangepast.Op de vraag of er een uitgebreidere handleiding was, was het antwoord dat die er niet was en dat wat op het bijgeleverde papiertje stond genoeg was. Dus het is werkelijk, “what you see, is what you get”. Dit betekent dus ook dat CV5 niet wordt ondersteund. En dat het onmogelijk is om uitgangen op andere functienummers te plaatsen. “Immers, zoals de gebruiker zegt, de decoder is goedkoop en is dus beperkt in zijn functies.” Dat het in mijn ogen met wat extra programmeerwerk wel had gekund, zal wel niet kloppen.Over het rijden in de verkeerde richting in analoge modus konden ze niets zeggen. Nogal wiedes als ik zelf inderdaad niet vertel hoe we het hier op het vaste land hebben. Zij hadden het echter over Clockwise als Default Direction. Ik weet echter niet hoe ik dat moet intepreteren. Wat ik wel weet is dat ze voor ons het rode en het zwarte draad omwisselen.De laatste opmerking over dat ik alles zelf ook wel had kunnen uitvogelen met een goede controller en wat verstand van DCC, moet ik eigenlijk maar negeren. Als je decoders zo maakt dat een IB ze niet kan uitlezen en er zo’n handleiding bij stopt, roept dit bij mij juist meer vragen op, dan dat die beantwoord worden.Henk
Ze knipperen als je rijdt (of was het alleen tijdens versnellen/vertragen) en je geen licht hebt ingeschakeld, toch?Ik had er geen last meer van toen ik bij CV 29 de waarde 6 had ingevuld. (Nu weet ik niet of dat bij Lenz ook zo was, daar was het toch altijd dat je bij de waarde 1 moest optellen, niet?)Als dat niet werkt, weet ik het niet. Maar ik heb ook weinig verstand van dat soort dingen. Ik probeer het altijd logisch te benaderen, maar dat werkt niet lang niet altijd goed. En zeker niet als het ook nog eens om Engelsen gaat. Henk