Das typisch automobilisten rekenen.. Ik wil ook wel een auto zonder aanschafkosten, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering, want die vergeet je voor het gemak. Als je met meer mensen reist valt een autorit overigens wel altijd goedkoper uit.Overigens ga ik vanuit Barendrecht nooit met de auto naar de stad. Ik pak de trein, dat is 5 minuten lopen van huis, of ga met de auto naar Kralingse Zoom en dan met de metro. Dat is sneller, en ook goedkoper, dan de auto.Ben ook zeker niet anti chipkaart; hij moet het gewoon goed doen en gebruiksvriendelijk zijn!
Das typisch automobilisten rekenen.. Ik wil ook wel een auto zonder aanschafkosten, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering, want die vergeet je voor het gemak. Als je met meer mensen reist valt een autorit overigens wel altijd goedkoper uit.
Als je deze kosten wel mee wilt nemen moet je bij het OV ook de kosten meenemen die wij daaraan meebetalen/hebben betaald. Of te wel elke cent van de overheid die er nu of in het verleden bij de aanleg ingegaan is hebben wij ook betaald. Maar die wordt nooit genoemd.
@Stedahult:Alleen benzinekosten rekenen vind ik jezelf voor de gek houden, daar doel ik op. Reken eens uit wat die auto je daadwerkelijk per jaar én per km kost, de meeste autobezitters schrikken daarvan. Dan lijkt het OV opeens niet meer zo gek duur...
En voor mensen die geen OV in de buurt hebben; ook dat is (meestal) een keuze. Lekker op het platteland gaan wonen en dan klagen dat er geen OV is... Bij mij is het altijd een factor die mee speelt bij de keuze van mijn woonplek; is er OV op redelijke afstand beschikbaar.Marc autobezitter én OV-reiziger
Maar wat vinden we nou eigenlijk van de OV-chipkaart?