Als ik het goed begrijp moet het gedeelte waar de korting voor geldt wel berekend (gaan) worden.Wat ik wel weet is dat met een traject abonnement het gedeelte buiten je vaste traject apart achteraf gefactureerd wordt / gaat worden. Lijkt me het bereken van korting ook wel in te bakken.
Uhm tja, het was ook al lang zo dat je met papieren kaartjes aan moest geven via welk station je reisde, omdat de automaat anders de kortste (en dus voordeligste) optie zou uitgeven, en dus geen recht gaf op zo'n enorme omreis die jij maakte.
Ik vind het daarom buitengewoon vreemd dat jij dat met je trajectkaart wél mocht...
Ok, helder.Ik hoef dus in Eindhoven niet te checken ook niet als ik [zoals vroeger omdat dat toen zo uitkwam] de stoptrein zou nemen ?Alleen nog als ik buiten het station een ander vervoermiddel neem b.v. bus/tram/metro.Groet
Huibert, vraag is een beetje welke bus je dan wilt nemen vanaf het station naar de stad. Je zit namelijk al helemaal in het centrum en als je de straat oversteekt ben je in de stad.Sander
Is er een scenario waarbij een reis met OV-chip goedkoper is dan met een papieren kaartje?Het enige dat ik hier voorbij zie komen is dat de kosten per reis stijgen, en dat allerlei voordeeltjes/ constructies niet meer werken. Zaken die voor de hand zouden liggen, zoals automatische verwerking van dalurenkorting, zijn niet door gevoerd.Dat moet om zulke grote bedragen gaan dat regelmatige gebruikers van het OV dat zeker zullen voelen....Groet,Tjalling