Vroeger moest je ook naar de winkel om die te kopen, hetzelfde nu om je OVC bv op te laden, maar dat is alleen nodig als die anoniem is, een persoonlijke laadt je thuis achter de PC op... Ook op zondagochtend als de sigarenboer dicht is
Tram/Metro moest je eerst zelf op een zonekaart gaan uitzoeken hoeveel strippen je moest afstempelen, en stempelde je verkeerd had je pech... ;)Dat wordt nu vanzelf berekend en getoond als je uitcheckt, en als je nu uitstapt bij de eerste halte na de zonegrens betaal je ook niet meer de hele zone voor niks...
Verder zie je bij uitchecken nu direct wat je reis gekost heeft, bij de strippen kaart moest je eerst aantal af te stempelen strippen weten, en dan bv 4/45ste van de prijs van de strippenkaart gaan uitrekenen, ook niet bepaald handig...
- Je kan een anonieme kaart kopen in de kaartautomaat, kost je 7,50 voor de kaart maar die kun je direct opwaarderen en ook direct mee reizen.
- Zoals je nu gedaan hebt een kaart op naam, duurt inderdaad langer voor je hem hebt, maar je dan wel automatisch opwaarderen en thuis je reisgeschiedenis opzoeken en uitprinten voor eventueel declareren. Heb je dat niet nodig, heeft het ook niet zoveel nut een persoonlijke kaart aan te schaffen...
Als je strippenkaart vol was moest je ook een nieuwe halen en dat kon op zondag ook niet als de sigarenhandel dicht was.
Als je toch een persoonlijke kaart gekocht hebt kun je nu gewoon thuis je saldo opwaarderen en kun je daarna gewoon inchecken zonder verdere moeite...
Inchecken is véle malen sneller dan stempelen door de chauffeur, en als je een abonnement had en de chauffeur het goed wilde bekijken moest je daar ook op wachten.Eveneens bij een overstap, daar wilde de chauffeur ook zien of jou overstap wel terecht was abonnementen kon je eerst laten zien.
*Blieb* en de chauffeur een fijne dag wensen, that's all...
Je moet inderdaad wat meer saldo erop hebben vanwege de borg, dat is terecht opgemerkt, of ik het zo'n nadeel vind weet ik niet want ik snap de keuze daarvoor wel...
En wat is nou de moeite voor het in en uitchecken, je komt ten alle tijden langs een paal, poortje of lezer...
Ja, of je zei gewoon tegen de bestuurder van de tram waar je moest zijn... Het is ook allemaal zo overdreven, dat 'gedoe' met die strippenkaart.
Voor wie niet snapt waarom het zo vervelend is dat je geen gewoon treinkaartje meer kan kopen hier een uitleg waar ik er achter kwam dat het veel erger is dan ik dacht, vooral de 35 minuten regel!
Toen ik jong was en wanner het een mooie zomerse dag was, gingen ik en mijn vrienden gewoon naar de bushalte, kochten bij de chauffeur een of twee strippenkaarten voor iedereen samen en stapten uit bij het zwembad.Begrijp ik goed dat dit tegenwoordig niet meer kan? Dat de jeugd tegenwoordig elk afzonderlijk vooraf al een opgeladen OV chipkaart klaar moet hebben liggen (met een beperkte geldigheidsduur) voor als het een keer mooi weer is?