Toch wel. Ik heb tenminste nog nooit een kaart van 7,50 euro hoeven te kopen om daarna een strippenkaart te mogen kopen. Die 7,50 betaal je gewoon extra. Zo'n onzin is de opmerking van dus Olav niet.Huub
......Vergeet daarnaast de regel niet dat als het saldo minder dan 5 euro bedraagt en jouw kaart verloopt binnen korte tijd, je dus dat geld niet meer terug krijgt: staat er wel meer dan 5 euro op, dan gaan er alsnog 2,50 euro aan administratiekosten vanaf (iets waarvan ik iedereen oproep net zo lang te gaan zeuren en zuigen bij de vervoersbedrijven tot ze ook dat vergoeden)Ik vind je argument dat het 'hetzelfde als nu' is dus niet opgaan.
Toch wel. Ik heb tenminste nog nooit een kaart van 7,50 euro hoeven te kopen om daarna een strippenkaart te mogen kopen. Die 7,50 betaal je gewoon extra. Zo'n onzin is de opmerking van dus Olav niet.
Nou nee dus. Je betaalt met de strippenkaart weliswaar vooruit, maar NIET als je op reis gaat.Het is niet zo dat ik minimaal 15 strippen af moet laten stempelen om de bus in te mogen, die ik dan bij het uitstappen weer moet verrekenen om van de 3 strippen die ik werkelijk verreisd heb, de andere 12 terug te krijgen.
1. Bij Connexxion is het me al 3 keer overkomen dat ik incheck, vervolgens meereis, waarna echter bij het uitstappen de lezers allemaal 'buiten dienst' staan. Kan ik weer niet uitchecken.
2. Bij de rotterdamse metro kon ik 1 keer niet uitchecken, omdat er niet genoeg saldo op stond. Vreemd genoeg bij de 2e poging ging het wel. Wederom, ik heb een studenten-ov Week en het was op een woensdag.
3. Bij Veolia hebben ze de 'budget' scanners voor de chipkaart. Dit betekend dat ik telkens mijn kaart weer in en uit mijn portemonnee moet halen. Die is voorzien van een helder venster. Alle scanners pikken hem op, behalve die van Veolia.
Het meest vervelende vindt ik nog wel de laders in bussen. Die zijn mijns inziens volstrekt nutteloos. Als je te weinig geld op je pas hebt, kom je de bus niet in, ook niet om hem in de bus op te laden. Voor mij betekend dit dat ik minimaal 5 kilometer moet reizen, daar in mijn dorp (nog) geen oplaadpunt is.
De borg bij de NS is immers 20 euro.
Tevens moet ik bekennen dat ik nog steeds niet helemaal snap hoe het dus bij de NS moet. Kun je er tijdens kortingsperiodes (niet gratis reizen) dus nog steeds mee wegkomen met gewoon een kortingskaartje kopen en dan je ov-kaart te wapperen bij controle ?