Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

herrmann door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door moonlicht
Vandaag om 22:25:38
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door grossraumwagen
Vandaag om 22:22:19
Werkplaats Wael en Bosch door NS264
Vandaag om 22:15:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:59:30
Raadplaatje door Sikko
Vandaag om 21:51:54
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 21:34:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:06:29
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:54:44
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door richardvandijk
Vandaag om 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
Vandaag om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:53:39
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
Vandaag om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
Vandaag om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
Vandaag om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:17:17
Goede wensen voor 2026 door gdh
Vandaag om 17:55:50
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door AlbertG
Vandaag om 17:42:55
Sankt Georgen. door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 17:25:27
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:36:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:20:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 16:11:25
Kerstwensen 2025 door Keska
Vandaag om 15:59:13
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 15:49:01
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Zoedelaar
Vandaag om 14:42:30
  

Auteur Topic: Luit - (Baanplan N)  (gelezen 1626 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Luit - (Baanplan N)
« Gepost op: 15 March 2010, 23:12:31 »
Ik wil wel eens beginnen met een baan. Spullen heb ik wel maar het starten?
Het wordt N.
Flex en wisssels heb ik voldoende.
De ruimte is 2,5 bij 4m.


Een enkelsporige hoofdbaan.Eeen stationetje,losweg en 2 bedrijven.
Waar ik tegenaan hik is het digitale gebeuren.
Een IB heb ik al eens gekregen.
Maar wat moet er nu nog meerbij
En hoe plan ik de blokken ,vanuit het schaduwstation(klok mee) een blok tot aan het wissel,dan de drie parallesporen ook elk een blok?
de industie en de losweg ook elk een blok en dan weer richting schaduwstation.
Graag opmerkingen of ik het goed bedacht heb.

Luit
« Laatst bewerkt op: 19 March 2010, 23:45:51 door Hans van de Burgt »

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Start eigen baan.
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2010, 23:37:37 »
Het teken programma op de computer is ook niet je van het.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Start eigen baan. (Baanplan N)
« Reactie #2 Gepost op: 16 March 2010, 00:01:25 »
Hoi Luit,

Voor spoor N is 2,5 x 4 meter wel een lekker oppervlak om mee te werken. De vraag is alleen, hoe staat de baan in je kamer? Kun je er om heen lopen?
Standaard vuistregel is dat je ongeveer 80 cm diep kunt werken, anders kun je er niet meer bij. Dus als je om de tafel heen kunt lopen zou je maximaal 4,0 x 1,6 qua oppervlak kunnen bewerken. Je zou er dus een U baan van kunnen maken waar de industrie aftakkingen hun plaats kunnen krijgen. Op het doorgaande stuk zou ik dan toch voor minimaal een dubbel spoor kiezen, zo niet drie of vier spoors om de treintjes lekker door te laten denderen die niet de afslag naar industrie nemen.

gr.

Johan
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery