Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door MathynK
Vandaag om 18:40:46
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Kees-Jan
Vandaag om 18:36:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 18:13:53
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 17:48:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 17:10:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:54:11
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
  

Auteur Topic: Luit - (Baanplan N)  (gelezen 1588 keer)

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1421
Luit - (Baanplan N)
« Gepost op: 15 March 2010, 23:12:31 »
Ik wil wel eens beginnen met een baan. Spullen heb ik wel maar het starten?
Het wordt N.
Flex en wisssels heb ik voldoende.
De ruimte is 2,5 bij 4m.


Een enkelsporige hoofdbaan.Eeen stationetje,losweg en 2 bedrijven.
Waar ik tegenaan hik is het digitale gebeuren.
Een IB heb ik al eens gekregen.
Maar wat moet er nu nog meerbij
En hoe plan ik de blokken ,vanuit het schaduwstation(klok mee) een blok tot aan het wissel,dan de drie parallesporen ook elk een blok?
de industie en de losweg ook elk een blok en dan weer richting schaduwstation.
Graag opmerkingen of ik het goed bedacht heb.

Luit
« Laatst bewerkt op: 19 March 2010, 23:45:51 door Hans van de Burgt »

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Start eigen baan.
« Reactie #1 Gepost op: 15 March 2010, 23:37:37 »
Het teken programma op de computer is ook niet je van het.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Start eigen baan. (Baanplan N)
« Reactie #2 Gepost op: 16 March 2010, 00:01:25 »
Hoi Luit,

Voor spoor N is 2,5 x 4 meter wel een lekker oppervlak om mee te werken. De vraag is alleen, hoe staat de baan in je kamer? Kun je er om heen lopen?
Standaard vuistregel is dat je ongeveer 80 cm diep kunt werken, anders kun je er niet meer bij. Dus als je om de tafel heen kunt lopen zou je maximaal 4,0 x 1,6 qua oppervlak kunnen bewerken. Je zou er dus een U baan van kunnen maken waar de industrie aftakkingen hun plaats kunnen krijgen. Op het doorgaande stuk zou ik dan toch voor minimaal een dubbel spoor kiezen, zo niet drie of vier spoors om de treintjes lekker door te laten denderen die niet de afslag naar industrie nemen.

gr.

Johan
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery