Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:55:45
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 21:55:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:24:59
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Ronald69
Vandaag om 21:23:17
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2010?  (gelezen 60070 keer)

Lvdwerf

• Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #240 Gepost op: 01 March 2010, 21:18:41 »
wat lelijk groen :D

Anoniem

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: 01 March 2010, 21:29:10 »
Houd je even bij één discussie, Wesley;

<blaat> <mekker> <ongeldig gezagsargument> <valse beschuldigingen> <getuigenis van niet fatsoenlijk kunnen lezen> <niet-grappige onzintoespelingen op mijn forumnaam>

Anders gezegd; Wesley, klets niet zo uit je nek. Ook niet pseudo-wetenschappelijk.

Ik had je hoger zitten dan dat. Jammer...

Ivo R.

• Offline Offline
  • niks
« Reactie #242 Gepost op: 01 March 2010, 21:36:40 »
hier mijn foto's:

Ik ben blij dat ik toch maar wel gegaan ben, het was er mooi allemaal (y)

gr Ivo

PS: sorry voor de slechte foto's, ik kwam er te laat achter dat de sluitertijd te lang was.  :-X
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #243 Gepost op: 01 March 2010, 22:51:53 »
Ik had je hoger zitten dan dat. Jammer...
sorry wesley, maar datzelfde kan ik nu van jou zeggen.

Anoniem

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: 01 March 2010, 22:56:42 »
Weet ik, maar ik kon de drang niet weerstaan om mij te verlagen tot bepaalde individuen hun niveau...

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #245 Gepost op: 01 March 2010, 23:02:01 »
gast, wat heb je?

HSB

• Offline Offline
« Reactie #246 Gepost op: 01 March 2010, 23:10:45 »
Te weinig Nederlandse banen, teveel Amerikaanse .... Het thema maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Als het mooi is gemaakt heb ik er sowieso waardering voor.

Ik laat me inspireren door de sfeer, dieptewerking, gebruikte technieken, .... wat al niet. En ik kijk ook uit pure nieuwsgierigheid onder menige frieslijst om te zien hoe ze de verlichting geregeld hebben. Ik kan net zo genieten van de sfeer, het kale landschap en gevoel van ruimte dat wordt gecreëerd op b.v. station Rhede, Pays Perdu, of op enkele modules van b.v. River vallley Railway (woestijn, een halte en enkele wagons op een zijspoor), als een landelijke omgeving, industriele omgeving (Amerikaans, Engels, Duits, wat dan ook), of fantasie, zoals de tuinkabouterfabriek. Inspirerend!

Bij Ontraxs ligt de lat wat kwaliteit betreft gelukkig erg hoog en is belangrijker dan het thema. Houden zo. (y)

Toch 1 klein minpuntje: beroepsfotografen. Zo was b.v. Suttons Wharf een groot deel van de vrijdagmiddag "gekaapt" voor foto/video. Leuk en blijk van waardering voor de bouwers, net iets minder voor de toeschouwer. Wellicht beter als de beroepsfotografen volgend jaar tegen het eind van de dag hun slag slaan.

Herman
Herman is op 3 april 2010 overleden.

stig

• Offline Offline
« Reactie #247 Gepost op: 01 March 2010, 23:15:40 »
Sommigen komen juist erg vroeg, maar blijken dan hun camera vergeten... ;D Echt waar. Maarre, een half uur later terug komen is toch geen probleem? Meeste fotoshoots duurden echt niet langer dan dat.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #248 Gepost op: 01 March 2010, 23:26:33 »
Herman, zoals je zegt, er staan veel banen van hoge kwalitweit, en dat vinden sommigen niet mooi, kan geeft niet, maar het blijft kwaliteit
Het nadeel van veel zoetigheid, is dat het veel wespen trekt :)
We hebben een regel dat de eerste avond baan 1 t/m 15 een uur langer moet blijven draaien, zodat de bouwers van baan 16 Tm 30 naar hun collega's kunnen komen kijken, en de volgende avond is dat visa versa, waarna we met zijn allen naar het buffet struinen voor een zeer koude klets.
in dat uur wordt er door veel balden geschoten, dit jaar van meer dan 14 bladen uit heel Europa.
Dit si dus een nadeel als je de lat hoog gaat leggen, en zoals Stiggiewiggie zegt, later terugkomen is een optie, al kan ik me de kleine ergenis voorstellen.
We nemen het mee hoe we dat kunnen verbeteren, maar of dat lukt??, ik beloof niks.
Ik zeg maar zo, gooi alle kleine ergenissen in een vat, noem het de ontraxs belevenis en neem het voor lief, vroeger een uur stapels kratten bij Heineken tellen, kijken wat Boels in de etalage had staan, dan steevast in de verkeerde rij rijden van de parkeerplaats en nog een uur in de rij staan voor de Brabanthallen hoorde bij de oude Rail belevenis, en denk daar nog steeds met heimwee aan terug :)
Mvg Marty,

Maarten

• Offline Offline
« Reactie #249 Gepost op: 01 March 2010, 23:30:12 »
laat ik nou gewoon helemaal géén ergernissen beleefd hebben op Ontraxs. Ik lees sommige reacties met grote verbazing.  ::)

In het begin was het eventjes een zoektocht met de schatkaart in de hand maar zodra ik één baan gevonden had kon ik me nadien goed oriënteren.   8)

En NL of niet, de detaillering en de liefde voor de hobby was heerlijk om stuk voor stuk te bekijken.  (y)
met de groeten van Maarten

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #250 Gepost op: 01 March 2010, 23:41:59 »
 ::) volgens mij maar ik zal wel weer vervelend zijn wordt t hier tijd dat de vn ingrijpt ;)
mensen kom op het gaat over ontraxs ;)
British Rail diesel Fan

Ontraxs 2009 - 2013

• Offline Offline
« Reactie #251 Gepost op: 01 March 2010, 23:57:54 »
laat ik nou gewoon helemaal géén ergernissen beleefd hebben op Ontraxs. Ik lees sommige reacties met grote verbazing.  ::)

In het begin was het eventjes een zoektocht met de schatkaart in de hand maar zodra ik één baan gevonden had kon ik me nadien goed oriënteren.   8)

En NL of niet, de detaillering en de liefde voor de hobby was heerlijk om stuk voor stuk te bekijken.  (y)

Maarten,

Ik zoek al een tijdje een stukkie tekst van iemand om te reageren. Ik heb uiteindelijk gekozen voor jou tekst. Waarom? Simpel, omdat deze eigenlijk de lading volledig dekt. Het is namelijk echt ongelofelijk hilarisch te horen dat er te weinig materieel in het museum staat. Want als er ook maar één enkel lokkie meer zou staan vallen de azijnpissers er wel overheen dat Euro 14,50 wel erg veel is voor zo weinig banen. En als Gert er voor had gekozen om de Lidl te bouwen naast het station van Rhenen aanpalend aan het plaatselijke asielzoekerscentrum, dan had ie ook weer geknipt en geschoren geworden. En 6 van de 30 banen naar Amerikaans voorbeeld ontlokt natuurlijk de opmerking dat er teveel Ami banen aanwezig zijn. Dat de rest van modelspoorland nog geen Preiserpoppetje in een Artitec huissie geplakt krijgt, maar wel vreemd vindt dat er niet meer mooie banen naar Nederlands voorbeeld te zien zijn verbaasd me niet echt. Gelukkig herinner ik me het gezegde dan weer, dat de beste stuurlui aan wal staan. En als ik door dit schrijven dan virtueel van het plankier afgeflikkerd wordt blijven er gelukkig nog genoeg gestoken veren over om me naar de volgende On TraXS! te laten drijven. Da's namelijk On TraXS! 2011, waar de moeilijkheid bestaat welke keuze we zullen maken om de laatste 2 lege plekken op de plattegrond mee op te vullen.

Dus nogmaals, Maarten bedankt. Voor mensen zoals jij blijven we dit doen. Voor de anderen hierboven genoemd, talk to the hand...  (y)

Mvg,

Henk, die over 24 uur met een pilsie in de hand ligt na te genieten op het strand van Piha Beach, New Zealand.  ;D ;D
Cheers,

Henk

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #252 Gepost op: 01 March 2010, 23:59:02 »
.....die 3 dagen is het modelspoor modelspoor, en als je het gewone aanbod wil zien....je hebt daar 362 dagen voor, gun ons die 3 dagen.
Tellen blijft moeilijk. ;)
Heb je er rekening mee gehouden dat het museum op maandagen (bijna) altijd dicht is?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #253 Gepost op: 02 March 2010, 00:08:40 »
jawel Klaas, ik wachte gewoon op de eerste die oplette of me wou pakken op een futiliteit.....  ;D
ik had een lijstje, daar stond jij gek genoeg niet bij  :-[ maar ik neem aan dat jij wel begrijpt wat ik bedoel toch ?
Mvg Marty,

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #254 Gepost op: 02 March 2010, 00:15:54 »
Ik heb dit jaar niet genoeg mijn best gedaan om erbij te zijn, maar dat gaat me volgend jaar niet meer gebeuren! Dan maar niet op vakantie. Bedankt voor alle foto's, ik heb er misschien zelfs nu mee van genoten dan toen ik er vorig jaar wel was. Ik heb heel intensief jullie foto's zitten bestuderen (veel betere vermaak dan Spaanse televisie hier in het hotel in Sevilla) en alle details goed bekeken. Super! Was de Bossche tram echt zo klein als het ene straatje?

PS. Kunnen die treitereitjes in dit draadje naar elkaar stoppen?

Adios!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.