Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:27
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door eichddraig
Vandaag om 21:53:12
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:40:15
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:33:44
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
  

Auteur Topic: Eurospoor 2010  (gelezen 126884 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #480 Gepost op: 01 November 2010, 16:02:53 »
haha ach, feyenoord heeft in elk geval wel nog steeds de beste boos-kijken-op-krantefoto's-trainer van nederland.  ;D

Maar goed, als je t dan over rondraasbanen hebt, er stond een lange amerikaanse baan, bijzonder functioneel als rondraasbaan. Maar het ding had dus wel een achtergrond en fries, er was even een kwast vuiligheid langs de gebouwen gehaald en het landschap vertoonde samenhang. Geen kakofonie van zo giftig mogelijk gras in per module verschillende kleur en zo fel mogelijk huisjesplastic en 15 knipperende wegafzettingen die een wedstrijdje doen wie er het hardst in het oog van de toeschouwer kan schijten.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #481 Gepost op: 01 November 2010, 16:09:13 »
Citaat van: Eric van Spelde
Stel, je hebt vanavond een eerste date met een leuke juffrouw. Vertel je haar dat je aan modelspoor doet? Nee? Waarom niet? Oh...  :-X  ;D

Jazeker !! Wij ( Stowis-herberg bewoners ) ontmoeten doorgaans dames die meer dan de moeite waard zijn  ;D Dit zowel in de herberg als de aanpalende horeca gelegenheden :P :P

En... vaak is de eerste vraag; Waarom zijn jullie in Utrecht ? Eerste antwoord: Jaarbeurs, tweede vraag: Wat voor beurs ? Tweede antwoord: modeltreinen  ;D 8) En je hebt voldoende gespreksstof voor de eerstkomende uren  (y) (y) En men is meer dan 90% echt geiinteresseerd !  :P ;D

Grtzz,

Karst


henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #482 Gepost op: 01 November 2010, 16:11:34 »
Ja, dat is het mooiste Floris, groot en toch een fraai landschap. Alleen zijn dat soort transportabele grote banen schaars en zijn ze peperduur om naar een tentoonstelling te halen. Toch staan er altijd wel één of twee op Eurospoor (die Franse baan kon ook goed mee) en dan nog moet Leo uitkijken dat hij niet het verwijt naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat de betreffende baan al twee keer eerder ergens in West-Europa was te zien.

Maar persoonlijk vind ik een grasmatbaan met redelijk doordacht treinverkeer ook leuk. Lekker kijken of de seinpaaltjes doen wat ervan mag worden verwacht, afwachten tot er weer een treintje uit een tunnelportaal komt, een flinke ontsporing, en meer van dat kinderachtige gedoe.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #483 Gepost op: 01 November 2010, 16:18:48 »
Dat is ook gewoon geinig, Henk, maar als je dan aan de andere kant allemaal geëmmer hoort over niet serieus genomen worden van de hobby heb ik zoiets van mensen, wat willen jullie nou?

en zo'n lange baan is misschien duur, een moduleclub ook, bovendien kun je als moduleclub de zaak enigszins coördineren, als je de bakken zo kunt bouwen dat t spoor aansluit moet een aansluitende achtergrond, fries en graskleur ook mogelijk zijn. Is voor de meeste modulebouwers denk ik uiteindelijk ook leuker, omdat een baan dan echt een baan wordt in plaats van een soortement tv-reclameblok (aaneenschakeling van onsamenhangende zo schreeuwerig mogelijke ongein)

Frank_

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • lid van de n-brigade Railclub Utrecht
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #484 Gepost op: 01 November 2010, 16:21:14 »
Nou, ik denk toch wel dat de modelspoorhobby nogal last heeft van het 'Opa (met een p*svlek in zijn broek) speelt met zijn treintjes'-syndroom. En als je op Eurospoor of in Houten rondloopt dan snap je ook waarom er altijd dezelfde verhalen in de krant staan rond zo'n evenement over de wat kindse ouwe mannen die op zolder gebiologeerd staren naar treintjes die in het rond rijden.

Misschien wordt het dan tijd dat een je eens met een katoenen luier aan over de beurs gaat lopen ....... ;-)  

Sorry maar wat een onzin kraam je nu uit .......  
« Laatst bewerkt op: 01 November 2010, 16:56:36 door Bob Rodenburg. Reden: quote afgesloten »

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #485 Gepost op: 01 November 2010, 16:24:13 »
zonder dat ze me direct iets onder het niveau van de triangelist van de Jostiband inschatten.

Opa's met plasplekken in hun broek. Ik vindt dat jij nogal beledigend tewerk gaat kijk eens in de spiegel en in je onderbroek ik denk genoeg onderwerpen om als voorbeeld te dienen Eric. Hou het bij jezelf zonder andreren die zich niet kunnen verweren te beledigen. Oja die triangel speler uit de Jostiband kan wel een hele goede modelbouwer zijn vergis je niet in mensen met een verstandelijke beperking.

On topic.
Ik geniet altijd van mensen die opgaan in hun hobby. Keer op keer verbaas ik mij op BNLS hoe mensen met passie over hun hobby praten. Wat maakt het uit of een baan tot in de kleinste detail is gedetaileerd of een jong meisje haar eerste N baan aan het bouwen is met paars ballast (overigens ontzettend leuk baantje) het is heel leuk om dat te zien dat jong en oud voldoening haalt uit een hobby of dit nou modelspoor is of oceaan stomers. Ik geniet meer van iemand met een niet zo mooie baan die met twinkellende ogen trots is op zijn baan dan iemand met een superbaan die volgenoegszaam arrogant staat te wezen (niet dat ik die ben tegen gekomen hoor)

Dat een of ander verdwaalde verveeld journalist het nodig vind om de hobby naar beneden te halen is maar een antwoord op brieven schrijven naar die krant en zijn artikel weer leggen. Nog beter is schouders ophalen en vrolijk verder gaan.

Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #486 Gepost op: 01 November 2010, 16:29:33 »
@Floris, volgens mij zijn die moduleclubs helemaal niet duur. Het neemt ruimte in beslag (da's ook de bedoeling), maar ze komen van dichtbij en zijn ze veel te blij dat ze ergens de ruimte krijgen om hun modules en treintjes uit te laten. Er zit weinig ontwikkeling in, da's waar, maar dat is bij de botsautootjes op de kermis ook zo. Kennelijk voorzien ze in wat lol, alleen niet jouw lol.

En wat betreft de beeldvorming. Als me nou iets geen pepernoot kan schelen ...
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #487 Gepost op: 01 November 2010, 16:36:02 »
@ maasdam: kan eric dr wat aan helpen dat dat nou eenmaal het beeld is dat veel mensen ervan hebben? Maar als jij je een verstandelijk beperkte plasplekopa voelt dat je t nodig vindt daar zo dwars op te slaan, prima, klopt dat beeld blijkbaar.  (y)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #488 Gepost op: 01 November 2010, 16:41:41 »
En je hebt voldoende gespreksstof voor de eerstkomende uren ..
Grtzz,

Karst

Had je toen wel tijd om te praten dan? Op de beurs was je zo geconcentreerd met iets bezig dat we je maar niet gestoord hebben. We zouden later eventueel nog wel even kijken.
Dat is er ook niet van gekomen. We hadden de tijd wel nodig om rond te komen.
We stonden 10 minuten voor aanvang klaar voor de grote deuren, en om 17:30 ongeveer liepen we weer door dezelfde deur om de ruimte te verlaten.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #489 Gepost op: 01 November 2010, 16:54:34 »
Citaat van: rjr
Had je toen wel tijd om te praten dan?

Ander tijdframe RJR  ;D Namelijk... 23:00 - ??? :P ;D

Grtzz,

Karst

Henk H

  • Gast
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #490 Gepost op: 01 November 2010, 17:30:49 »
Ik ben dit jaar voor het eerst naar Eurospoor geweest, waarschijnlijk waren mijn verwachtingen te hoog gespannen.
Van alle banen die er stonden, waren er slechts een paar die er met kop en schouders boven uitstaken.
De baan van Ronald en die van de Bergische Eisenbahn Freunde waren mijn (persoonlijke) favorieten, vooral de laatste.
Deze baan was niet alleen zeer groot, maar ook heel goed gedetaileerd en ook technisch gewoon super (y)
Verder vond ik de handelaren (Hal 2) compleet van de pot gerukt, men heeft het gore lef om voor overduidelijk 2e hands materiaal de (bijna) nieuw-prijs te vragen >:(.
Voor mij was dit de 1e en laatste keer!!

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #491 Gepost op: 01 November 2010, 17:37:09 »
Volgend jaar 3 dagen een paar afgewerkte modulebakken (met rok aan voor en achterkant) van een Engelse N-spoor baan in de BNLS stand! Super idee Johan!  (y)  (y) Dat is snel geregeld.....  ;D

Volgend jaar is te vroeg... tenzij we een demo onderbouw bouwen gaan doen.... Bovendien, ik kan niet tippen aan Eric en Ronald, Karst, Jos en Marty en Peter!
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #492 Gepost op: 01 November 2010, 17:38:47 »
@ Henk Hoekzema:
Toch jammer dat je er zo tegenaan kijkt. De prijzen zijn startprijzen, en je kan er vaak nog het een en ander vanaf praten. Ook weet je nu waarom je met een boodschappenlijstje moet werken zodat je de verschillende prijzen kan noteren bij verschillende handelaren. En de goedkoopste kan uitkiezen.

De banen, ja er zijn altijd niveau verschillen te zien in de uitvoeringen. CY is een fantastische baan maar als je even goed met Ronald praat hoor je dat hij probeert in iedere baan die hij bouwt de lat een flink stuk hoger probeert te leggen. Niet iedereen is zo met zijn hobby bezig en vindt het al lang best als er een trein foutloos over zijn traject rijdt.

Ik hoor je niet over de Fransen of over de Engelsen met hun That Dam Railway. Ook deze banen zijn van een hoge kwaliteit die veel uitdagingen geven qua rijden. Even praten met de mensen en je hoort al snel dat er jaren van bouwen aan vooraf gegaan zijn en dat er iedere keer een stap voorwaarts gemaakt wordt met de volgende baan, zowel in ontwrp/layout als in afwerking.

Dus misschien inderdaad met een andere (Bono)bril bekijken en dan zie je hele andere dingen. Ga de volgende keer eens praten met mensen die een klimspiraal in een koffer gebouwd hebben en vraag hen eens hoe en wat en je hoort een heel ander verhaal dan dat jij hier tentoonspreid.

Lokpaint

  • Gast
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #493 Gepost op: 01 November 2010, 17:47:36 »

Verder vond ik de handelaren (Hal 2) compleet van de pot gerukt, men heeft het gore lef om voor overduidelijk 2e hands materiaal de (bijna) nieuw-prijs te vragen >:(.


Ik weet niet..ik snap dus helemaal niet dat iemand zich hier druk over kan maken.

ik snap van dit hele draadje overigens bar weinig  :-\

bart

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #494 Gepost op: 01 November 2010, 17:51:35 »
Dan moet je hem misschien een keer lezen en even een samenvatting maken. En dus niet overschrijven uit de bieb he! ;D (zei mijn leraar altijd...)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)