Deze wilde ik jullie trouwens niet onthouden. De man en zijn trein:[/i]
De vergelijking met voetbal gaat helemaal nergens over. De suggestie dat grote groepen worden afgestoten door supergedetailleerde banen of juist door de module-rijbanen is al helemaal niet te volgen.
Is het één werkelijk hoogstander dan het ander? Zelfs dat waag ik te betwijfelen. Op Ontraxs krijg ik altijd de indruk dat de spoorwerkelijkheid voornamelijk uit eindeloos dezelfde rangeerbewegingen en eindpunten van zijlijntjes moet bestaan. Dat klopt ook niet helemaal.
Alles met de Oudhollandsche spruitjesgeur van de jaren vijftig.
De bouwers van die paar banen die boven het maaiveld uitsteken daarvan de schuld te geven omdat ze de indruk zouden geven dat de hobby 'moeilijk' is, is in mijn optiek een heel rare gedachtenkronkel.
Bij elke vrijetijdsbesteding die het langer uithoudt dan zeg maar het sparen van flippo's of wuppies is er een 'top'niveau dat je niet zomaar bereikt maar waar je naartoe groeit. Dat heet uitdaging. aAls je met je eerste bandje begint sta je ook niet in een keer op Pinkpop of Torhout Werchter. Daar moet je wat voor kunnen, wat voor bewezen hebben. Nooit gehoord dat dit demotiverend zou werken voor mensen om een bandje te starten. Integendeel dacht ik zo.
En dan getuigt het van weinig respect een baan van iemand die oprecht blij is met wat hij heeft gemaakt, te veroordelen op het behaalde niveau. En daarom is het zo goed dat Eurospoor zo'n diversiteit aan niveau's heeft getoond.
Nou, ik denk toch wel dat de modelspoorhobby nogal last heeft van het 'Opa (met een p*svlek in zijn broek) speelt met zijn treintjes'-syndroom.
gaaf een HSE.......high speed elephant eric