Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 19:42:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52

Auteur Topic: Eurospoor 2010  (gelezen 126474 keer)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #60 Gepost op: 14 June 2010, 20:41:42 »
Ik denk toch dat een demo een veel gunstiger effect heeft. Je bereikt meer mensen en er hoeft er maar 1 te zijn die een vraag stelt waar veel toehoorders ook iets aan hebben. Het is veel opener, zowel voor het komen als het gaan. Dat is voor de demonstrateur wel gelijk een goede graadmeter. Is het verhaal niet interessant of te moeilijk dan lopen de mensen door. Doe je iets dat tot de verbeelding spreekt (boompjes maken is daarvan een goed voorbeeld) dan kun je het gangpad wel afsluiten als gevolg van de filevorming. Kijk maar gewoon op de markt, standwerkers weten nog steeds hele massa's volk te trekken. De drempel van een workshop is toch net wat hoger. Op een beurs zal ik er ook niet snel aan deelnemen. Het kost dan toch net iets te veel tijd en uitstappen als het tegenvalt doe je ook niet zo gauw.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

stig

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 14 June 2010, 21:14:44 »
en uitstappen als het tegenvalt doe je ook niet zo gauw.

Heb je m'n verhaal van de tram in Praag niet gelezen?  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 14 June 2010, 23:09:14 »
Et all,

Jullie argumenten snijden best hout  (y)
We zijn nu redelijk in het aftikken van de laatste details in de voorbereiding, dus ik weet niet hoeveel ruimte er nog is voor alternatieven. Ik zal daarin kijken of we nog e.e.a. en/en kunnen doen. Het zijn zeker punten om mee te nemen in de evaluatie.

groet,

Johan
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #63 Gepost op: 14 June 2010, 23:11:57 »
Welke evaluatie?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Johan Vermij

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 14 June 2010, 23:13:42 »
evaluatie met de organisatie Eurospoor na afloop.

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #65 Gepost op: 14 June 2010, 23:34:58 »
@Johan ( et al )

Excuse le mot... maar dit vind ik werkelijk een 'crap' antwoord.

Citaat van: Johan Vermij
...dus ik weet niet hoeveel ruimte er nog is voor alternatieven. Ik zal daarin kijken of we nog e.e.a. en/en kunnen doen. Het zijn zeker punten om mee te nemen in de evaluatie...

Citaat van: Johan Vermij
...evaluatie met de organisatie Eurospoor na afloop...

Het spijt me werkelijk verschrikkelijk, maar ik kan dit niet anders opvatten als: ja ik heb jullie gehoord, maar veeg er toch lekker m'n r*** mee af.

Als ik je hiermee kwets, dan excuus. Maar dit soort argumenten hoor ik bijna elke dag. Wat mij betreft de 'terreur' van project- en lijnmanagers. 'Na afloop' blijkt het namelijk in 9 van de 10 gevallen verkeerd uitgepakt te hebben. En wat doen we dan ? "We drinken een glas en plegen een plas. En alles blijft zoals het was".

Grtzz,

Karst

Johan Vermij

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 15 June 2010, 00:32:50 »
Karst, als je leest wat er staat dan zeg ik dat er door jullie (ja, dus ook door jou) weldegelijk valide argumenten genoemd zijn die voor demo's pleiten en daar zal ik zeer zeker niet mijn ding mee afvegen.

Ik weet niet wat voor kwaliteit project en lijn managers jij dagelijks mee te maken hebt, maar ik ben verantwoordelijk voor internationale projecten die in de miljoenen lopen. Als ik risico's laat liggen en na afloop ga evalueren dan kost het mijn kop en dat is hier niet anders. Zoals ik eerder gezegd heb: We nemen het mee in de laatste afstemming en kijken wat op het huidig tijdspad nog mogelijk is aan wijzigingen op het programma en de gestelde doelstelling.

Indien dat niet lukt, dan zullen we na afloop de balans moeten opmaken. Wat hebben de workshops ons gebracht en wat zijn de voor en nadelen. Die afweging kunnen we echt pas na afloop maken omdat we nog niet eerder workshops gedaan hebben. Het wordt dan kwaliteit afzetten tegen kwantiteit en op basis daarvan zullen we de insteek voor 2011 moeten bepalen.

Ik nodig je hierbij dan ook van harte uit om op Eurospoor 2010 deel te nemen aan één of meerdere workshops en na afloop jouw ervaring met ons te delen.

gr.

Johan

stig

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 15 June 2010, 00:35:47 »
Johan, regel voor mij een vrijkaartje en ik zal deelnemen aan een van je workshops en na afloop met je evalueren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Johan Vermij

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 15 June 2010, 00:38:02 »
Als ik dat vrijkaartje voor je regel betwijfel ik je onafhankelijkheid bij de evaluatie  8)

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #69 Gepost op: 15 June 2010, 00:55:10 »
Johan,

Dank voor je uitleg.  (y)

Nog 1 vraag ( zou kunnen dat ik dat ergens gemist heb ) : Je hebt het nu ook, net als ik, over doelstelling. Wat is dan die doelstelling ? Kwantiteit of kwaliteit ??

In mijn beleving zijn organisaties als Eurospoor/Houten/Rijswijk voornamelijk gebaat bij het toenemen van de kwantiteit aan modelspoorders...  :-\ Immers voor de kwaliteit is er al een andere evenement begin februari ;)

Grtzz en suc6,

Karst

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #70 Gepost op: 15 June 2010, 08:30:18 »
Als ik dat vrijkaartje voor je regel betwijfel ik je onafhankelijkheid bij de evaluatie  8)

Wees gerust, ik ken hem, als ik me ergens geen zorgen over maak is dat Stig's onafhankelijkheid  :P .

@Karst; inderdaad  ;D
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 15 June 2010, 11:00:58 »
Frank, en ook Karst (et al). Het verschil tussen demo en workshop is niet heel groot. Een workshop is in feite een demonstratie met de mogelijkheid als deelnemer mee te knoeien ;)
.....

Het zit misschien nog wel dichterbij dan je denkt. Tijdens de demo's die ik in de afgelopen jaren heb mogen doen heb ik bij de demo mensen ook zelf laten "knoeien" zoals jij dat noemt. Niet direct in de hoek waar de demo voor bedoeld was, maar voor wat anders wat bij de demo aanwezig was. En die vrijheid heb je bij een demo ook.

Workshops lijken leuk, en soms interesant, maar gun me er nooit de tijd voor omdat ik de rest van de beurs wel wil kunnen zien, en meestal hebben we de dag dan wel nodig. Als er veel workshops zouden zijn moet je kaartje eigenlijk de hele beurs geldig zijn zodat je meer workshops kunt volgen, maar ook nog tijd hebt de gehele beurs in alle rust over te gaan.

Maar ben heel benieuwd wat de beurs dit jaar te bieden heeft.
Groet,
Rjr

henk

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 15 June 2010, 11:13:32 »
Eigenlijk kan ik uit de antwoorden van Johan niet opmaken hoe de workshops nou precies worden aangepakt. In de Beneluxspoorstand? In een aparte ruimte?
Als het apart is, wat is er dan op tegen dat er ook nog mensen in de Beneluxstand (groot lees ik) wat zitten te hobbieën of beter gezegd eindeloos bezoekers uitleggen wat ze aan het doen zijn?
« Laatst bewerkt op: 15 June 2010, 11:15:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #73 Gepost op: 15 June 2010, 11:16:08 »
Dat wordt duidelijk na de evaluatie...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #74 Gepost op: 15 June 2010, 14:16:56 »
Even snel alles gelezen en zal reageren met mijn mening:

Een workshop doen is heel wat anders dan naar een demo staan te kijken.
Hiermee laat je kandidaat modelspoorders aan den lijve ondervinden hoe modelbouw gaat en win je mogelijk nieuwe modelspoorders voor de toekomst. Volgens mij kan de hobby wel wat nieuw bloed gebruiken.

Een workshop hoeft niet langdurig te zijn. Natuurlijk niet vele uren, maar 10 minuten instructie en 20 minuten doen. Even proeven en dan weer de beurs op. Moet kunnen want de beursdag duurt zo'n 7.5 uur, daar kan best een half uur van af. Op die manier bereik je ook meer mensen.

De onderwerpen moeten niet te ingewikkeld zijn, maar neem algemene onderwerpen zoals bomen bouwen, wheatheren etc. Onderwerpen waar veel vraag naar is.

Ik zie heel veel voors en tegens voorbijkomen, maar zolang je het niet geprobeerd hebt weet je het nooit. Op dezelfde manier zijn we ook begonnen met de opzet van de Beneluxrail stand op Eurospoor2005. Het was de eerste beurs waar de forumleden elkaar analoog konden ontmoeten. Was leuk, daarna werd de stand groter en kreeg Benelux er taken bij. Op die manier maken we samen de hobby leuker. En de volgende taak die helemaal - volgens mij - in het straatje van Beneluxspoor past is die van het organiseren van de workshops. Ik hoop dat er onder de 5000? leden forummers zitten die eraan willen meewerken.

Geef daarom het workshopconcept een kans en geef je op om mee te doen (bij Johan Vermeij). Wil je het niet alleen doen, maak er dan een duopresentatie van dan kan je elkaar te hulp schieten waar nodig. Zeg dat er dan bij, dat je het niet alleen wil doen, maar met iemand samen. Je bent niet urenlang bezig, maar zoals gezegd moet het een korte workshop zijn zodat bezoekers nog tijd genoeg over hebben om de beurs te bezoeken.

Het is helemaal niet zo gek hoor, een workshop op een beurs. Ga maar eens bij de hobbybeurs CreaDoe kijken. Belangstelling genoeg!
Groet,
leo
« Laatst bewerkt op: 15 June 2010, 14:19:10 door Leo_H »