....mij maak je echt niet gelker dan ik al ben.
Mijn vraag is gewoon hoe lang we van Artitec met zijn alleen blijven pikken dat we hoge prijzen betalen voor produkten die vaak wat te wensen over laten zoals de te smalle grijze vlakken om de frontseinen van de gele DE2, de te grote klonten plastic van dit model die ruitenwissers op de zijramen van de cabine voor moeten stellen, rafelige randjes verf, kieren onder rijtuigen, wagens waar onderdelen vanaf vallen nog voor ze hun eerste rondje op het spoor hebben gereden en ik heb nog veel minpuntjes voorbij zien komen in de besprekingen van Artitec modellen.Een locomotief van Roco die in de actie voor bijvoorbeeld 79,- of 99,- verkocht wordt een beetje pimpen vind ik prima. Maar een model van ruim 300,- waar nog het nodige aan te verbeteren valt is toch eigenlijk te gek voor woorden....net of je een auto van 70.000 koopt waar je na een week al geld uit moet geven omdat de fabriek hier en daar wat steekjes heeft laten vallen ( gewoon een willekeurig voorbeeld ) Echt, ik snap niet dat de modelspoorders het al jaren lang accepteren. Ik ben voor keiharde actie....Ik heb al vaker aan de telefoon gehangen en gemaild met Artitec omdat het in mijn ogen nog steeds goedbedoelende prutsers zijn. Nu kan zullen er wel mensen zeggen dat Artitec een klein bedrijf is dat nooit tegen grote fabrikanten als Roco, Fleischmann en anderen op kan qua kwaliteit, maar aan de prijzen die Artitec vraagt te zien vinden ze zelf blijkbaar zelf van wel. Groeten Ruud B.
Soms wel jammer dat elk foutje aan een modeltrein zo uitgebreid uitgelicht moet worden. Ik heb in 2008 de plan W's al besteld en nu zijn ze er eindelijk en door dat gezaag hier heb ik straks veel minder plezier van mijn rijtuigen. Laten we blij zijn dat er tegenwoordig zo veel moois te koop is op Nederlands gebied. Vroeger waren er alleen maar 1:100 en toen was iedereen tevreden en tegenwoordig wordt elk detail zo verschrikkelijk onder het vergrootglas gelegd dat straks de lol er helemaal af is.Heb vroeger bij een modelspoorvereniging gezeten en ben hier weggegaan omdat ik helemaal gestoord werd van de klinknageltellers waar he-le-maal niks uit de vingers kwam. Zaten de hele avond alleen maar in de koffiekamer te zeveren over details. Is dit de bedoeling van onze mooie hobby ? Ik zou het leuk vinden als de positieve kant van de hobby wat meer besproken zou worden. Het blijven tenslotte modeltreinen. Als je een plan W wil zien met de ramen die helemaal kloppend zijn moet je de trein naar Utrecht nemen en lekker bij het spoormuseum gaan kijken !!!!Groeten Ruud B.
Voor degene die een 5/6/7-delige complete stam wat te duur vindt: er werden bij gelegenheden nogal eens verkorte stammen met 3 rijtuigen ingezet. Als het mijn tijdperk was wist ik het wel...
Geretoucheerde foto's. Misschien is alles er wel eens geweest.
Ja maar niet iedereen beeldt thuis Oldenzaal-De Lutte uit
Volgens de site van Martijn Haman zijn dat nummers van na 2007: 670, 671, 673, 674 en 675. Dus dat plaatst die rijtuigen in een zeer korte periode qua reguliere inzet. Niet zo slim gekozen dus en goed uitkijken welk nummer je koopt. Voor diegenen die geen stam van zes of zeven rijtuigen willen of kunnen inzetten nog een plaatje van een stam met slechts vier rijtuigen in Dordrecht: