Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door HenkN
Vandaag om 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:02
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 22:57:28
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: Scholieren spelen gevaarlijk spel op rails  (gelezen 8419 keer)

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Scholieren spelen gevaarlijk spel op rails
« Reactie #30 Gepost op: 04 February 2010, 00:47:52 »
Ik hoor iedereen weer gillen de jeugd van tegen woordig. Ben nu 40 maar kan mij herinneren dat op de middelbare school enkele jongens (13/14 jaar) uit mijn klas en van school Metro gingen surven. Zij klommen tussen de (oude) metro stellen op de rand en hielden zich vast aan de hand grepen en surfden zo van Maashaven Naar Zuidplein of verder. Vonden mij en de andere die het niet deden maar mietjes. Verhalen deden de ronde op school thuis. Ongeruste ouders begonnen school te bellen, die melde het uitendelijk bij de RET. Die ging op Zuidplein staan posten om ze te betrappen. Wat toen ook gebeurd is. Wat de gevolgen zijn geweest weet ik niet, wel dat zij gewoon op school bleven. Nu lezend denk ik dat er niet veel verschil zit in 23/24 jaar geleden. Wat wel opviel dat de jongens stuk voor stuk verwende jochies waren of niet naar omgekeken.

Het enigste wat je met die gasten uit het topic kan doen is flink aanpakken. Laat ze de gevolgen van hun spelletjes zien. Pak ook de ouders aan laat ze maar voor de gemaakte kosten op draaien. Uw lieve kind die nooit wat doet heeft door zijn lieve spelletjes ons veel onnodig werk bezorgd. AUB hier is de rekening. Bij de volgende keer wordt buro jeugdzorg ingeschakeld. Want owee als het mis gaat dan heeft iedereen het gedaan behalve de ouders en het kind. Gaan ze met zijn allen zo'n zielige stille tocht naar de plek des onheils houden.

Groetjes Ben.
« Laatst bewerkt op: 04 February 2010, 13:09:27 door Maasdam »

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #31 Gepost op: 04 February 2010, 06:51:40 »
Maar dergelijke plaatjes nadat het fout is gegaan zoek ik wel op. Noem het een afwijking...  ;D
Verklaart dat ook je avatar misschien?
Groetjes, Bart

m de deugd

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 04 February 2010, 11:41:47 »
Ik zal eens een voorbeeld geven.
Ik woon bij de zuidendijk in Dordrecht.
Vlak bij ons is een spoorwegovergang.
Hoevaak bij ons over de dijk het komplete corps met toeters en bellen is gepasseerd.
Ik heb de stand niet meer bij gehouden,zo veel keer.
Het is een belangrijke fiets route voor jeugd van 's gravendeel naar sterrenburg en Dubbeldam.
Twee maal daag,s
Ze hebben aan die overgang zo veel verbouwd als mogelijk is.
En nog zijn er eikels die die beveiligingen kompleet negeren.
En er een sport van maken om tussen de al gesloten halve spoorbomen door te zeilen met fiets.
Bijna op hun plaat gaan doordat ze met een de wielen tussen de rails en betonplaat blijven steken.
Nou het gaat net goed maar heel vaak genadeloos fout.
Mijn vader en ik gingen vaak een blokje wandelen.
En wij hebben het met de eigen ogen kunnen aanschouwen,dat het fout ging.
De knal en de rest wil ik jullie besparen.
En wij stonden er niet dicht bij maar kwamen aangelopen,toen het gebeurde.
Dat is altijd bijgebleven.
Dan moet je je eens verplaatsen in zo,n machinist,vreeselijk.
Wat zo,n man dan meemaakt,ik sta dan liever niet in zijn schoenen.

Martin.

Namellod

• Offline Offline
    • Namellod
« Reactie #33 Gepost op: 04 February 2010, 22:35:31 »
Vanavond, zo dus, ook te zien bij Hart van Nederland.  :o :o ja dat staat hier op.

John

Rick 91

• Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 04 February 2010, 22:43:32 »
Inderdaad, ik zag het ook net, het is gewoon spelen met je leven...

De machinist is er meestal ook nog van slag van, en als het misgaat kunnen anderen de troep opruimen. Gewoon niet doen !!!  >:(

Rick

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 05 February 2010, 09:59:37 »
Vanavond, zo dus, ook te zien bij Hart van Nederland.  :o :o ja dat staat hier op.
Tuurlijk zal SBS niet zijn.
Breng het nog een keer extra onder de aandacht met een paar fragmenten waarbij het net goed gaat.  :-X

Snap dat de machinist wil waarschuwen om dit niet te doen maar laat dan die fragmenten weg of laat de gevolgen zien.
Flink straffen die hap en laat de ouders maar flink mee bloeden.
Kijken of ze net dan nog steeds zo leuk vinden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Gert1

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 05 February 2010, 10:21:46 »
Flink straffen die hap en laat de ouders maar flink mee bloeden.

Dat is in dit geval wel een erg treffende uitdrukking.

mvg,
Gert

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 05 February 2010, 10:37:51 »
Misschien een ietwat ongelukkige gekozen tekst maar bedoel er meer mee, geef ze maar een flinke boete zodat de ouders het ook in hun portemonee voelen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #38 Gepost op: 05 February 2010, 10:39:04 »
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5961982/__Scholieren_stunten_op_spoor__.html

Dit zag ik vanmorgen op de site staan.
in het filmpje bij ongveer 0:20 en 0:25 heeft ie veel geluk gehad.

Gr Bruce
Passat driver:)

TonTon

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 05 February 2010, 10:54:29 »
Wat doen mensen toch moeilijk?

Dit is toch een vorm van "Darwinisme"...... Hele domme mensen selecteren zichzelf toch uit?
Als je zulke domme dingen uithaalt dan mag je je toch niet meer voortplanten.

En de ouders.....tja een kwestie van wat levenservaring meegeven (of opvoeding.....) zoiets als: "niet de pan met kokend water van het gasfornhuis aftrekken, want dan zal je jezelf branden.....". Niet voor aankomende treinen springen.....je zou eens te laat kunnen zijn......

Grtn Ton

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #40 Gepost op: 05 February 2010, 11:04:27 »
Citaat
Dit is toch een vorm van "Darwinisme"...... Hele domme mensen selecteren zichzelf toch uit?
Als je zulke domme dingen uithaalt dan mag je je toch niet meer voortplanten.

En de ouders.....tja een kwestie van wat levenservaring meegeven (of opvoeding.....) zoiets als: "niet de pan met kokend water van het gasfornhuis aftrekken, want dan zal je jezelf branden.....". Niet voor aankomende treinen springen.....je zou eens te laat kunnen zijn......

Tja, hier spreekt een expert....... Jij bent dus of de perfecte opvoeder of je hoort bij de door jou aangehaalde groep. Denk je nou echt dat elk kind naar zijn ouders luistert als hij of zij aan het puberen is. Ga je zelf eens na of je zo was of bent. En wat denk je van groepsgedrag? Eentje is zo stom om het te doen, en een aantal anderen wil uit stoerheid niet onderdoen. Want zo gaat het toch meestal?
Nee, ouders kunnen niet altijd weten wat hun kinderen doen. Wat moeten ze dan? Er naast gaan staan en het handje vasthouden? Dat wil je als kind en ouder toch niet? Volwassen worden is een proces dat je moet begeleiden, maar als ouder is dat niet altijd even gemakkelijk. Je kunt wel hele preken geven, maar of er naar geluisterd wordt is maar de vraag.

Ik keur absoluut niet goed wat die kinderen doen, maar enig realisme in het commentaar is wel zo handig. En het is jammer dat je eigen leeftijd niet in je profiel staat.

Je zult het bericht als ouder maar thuis krijgen als het niet goed gaat.... denk daar ook eens aan in deze topic.
« Laatst bewerkt op: 05 February 2010, 11:07:06 door Ronald Halma »

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 05 February 2010, 12:21:18 »
En natuurlijk kunnen de scholen in de pauzes en tussenuren de hekken van het schoolplein sluiten... Op dat moment ben je als school uiteraard ook medeverantwoordelijk wanneer één van de leerlingen iets overkomt.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

TonTon

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 05 February 2010, 12:25:21 »
Tja, hier spreekt een expert....... Jij bent dus of de perfecte opvoeder of je hoort bij de door jou aangehaalde groep. Denk je nou echt dat elk kind naar zijn ouders luistert als hij of zij aan het puberen is. Ga je zelf eens na of je zo was of bent. En wat denk je van groepsgedrag? Eentje is zo stom om het te doen, en een aantal anderen wil uit stoerheid niet onderdoen. Want zo gaat het toch meestal?
Nee, ouders kunnen niet altijd weten wat hun kinderen doen. Wat moeten ze dan? Er naast gaan staan en het handje vasthouden? Dat wil je als kind en ouder toch niet? Volwassen worden is een proces dat je moet begeleiden, maar als ouder is dat niet altijd even gemakkelijk. Je kunt wel hele preken geven, maar of er naar geluisterd wordt is maar de vraag.

Ik keur absoluut niet goed wat die kinderen doen, maar enig realisme in het commentaar is wel zo handig. En het is jammer dat je eigen leeftijd niet in je profiel staat.

Je zult het bericht als ouder maar thuis krijgen als het niet goed gaat.... denk daar ook eens aan in deze topic.

Leeftijd: 46, ouder van pubers, en nee ik doe ook niet alles goed, en nee ben niet de perfecte opvoeder, ik maak regelmatig fouten.....

Maar........ ik zorg er wel voor dat ze genoeg bagage bij zich hebben om zich een goed beeld te vormen wat de consequenties kunnen zijn van hun daden/gedrag....

En ja het moet verschrikkelijk zijn voor de ouders als de politie aanbelt met een mededeling dat de zoon des huizes ergens langs het spoor in stukjes ligt.

En we moeten eens ophouden om dit soort uitwassen verschrikkelijk te vinden, het is hooguit verschrikkelijk voor de nabestaanden, machinist en de mensen die het moeten opruimen.....

En nee, als school kan je nooit verantwoordelijk zijn voor dit soort stupiditeit!!!!!!!
grtn Ton

hoefhaan

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 05 February 2010, 13:24:30 »

En we moeten eens ophouden om dit soort uitwassen verschrikkelijk te vinden, het is hooguit verschrikkelijk voor de nabestaanden, machinist en de mensen die het moeten opruimen.....

Dit lijken mij voldoende mensen bij elkaar om het verschrikkelijk te vinden. Dus "hooguit" vindt ik wat cru uitgesproken.

Even uitgaande van het feit dat het om één persoon gaat die verongelukt: even een kleine schets:
-ouders (2)
-broers zussen (gemiddeld 2)
-verdere familie (gemiddeld 20)
-klasgenoten (gemiddeld 30)
-Vrienden (gemiddeld 10)
-Leden van de plaatselijke vereniging (gemiddeld 30)

Zitten we toch al op zo'n 90 personen die ernstig beschadigd raken door het gemis

dan de hulpverleners en andere betrokkenen:
Treinpersoneel (ongeveer 3)
Inzittenden van de trein (ruim 100)
Ambulancepersoneel (2x2)
Traumaheli personeel (3)
Begrafenisondernemer (2)
Politie (6 tot 10)
Brandweer (6)
En niet te vergeten de andere getuigen (ongeveer 5-10)

en dan hebben we er weer 130 bij die ernstige problemen op kunnen lopen door alles wat ze gezien hebben

Kortom, alleen al in de directe lijn in totaal ruim 200 man die met psychische problemen thuis kunnen komen te zitten.
Lijkt mij voldoende om dit verschrikkelijk te vinden....

Ik wil jou wel eens horen als er een gek voor je auto springt om te kijken of hij hem met 120 km/h tegen kan houden. Ik denk dat je dan anders praat.

stig

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 05 February 2010, 13:45:12 »
Nogmaals Hoefhaan, je spreekt wel erg vanuit veronderstellingen. 90 personen die ernstig beschadigd raken door het gemis. Ik wil het niet bagatelliseren maar niet iedereen heeft er op dezelfde manier last van...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)