Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door 1200blauw
Vandaag om 21:12:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34

Auteur Topic: Railz Miniworld  (gelezen 216626 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re:Railz Miniworld
« Reactie #465 Gepost op: 04 January 2008, 00:58:47 »
Nou, vandaag was de grote dag: wij (mijn vrouw en ik) gingen ook naar RailZ.

Kennelijk hadden ettelijke honderden kinderen met hun opa's en oma's hetzelfde besloten, nog afgezien van het ons allen welbekend type man: veertiger, camera bij de hand, foto maken van een ICE-3 die de tunnel in raast. Oftewel, het was goed druk en ik ben blij om te zien dat de belangstelling kennelijk nog steeds erg groot is.

Eén van de eerste treinen die we zagen was een DDM-1 met een 1700 ervoor. "Hey", zei mijn vrouw, "it's got a panda on it." Ik merkte op dat het eigenlijk niet klopte, maar goed, dat boeit eigenlijk helemaal niet: het treintje is slechts een onderdeel van een bijzonder fraai gemaakte kleine wereld.

Al met al zullen we een uur, anderhalf uur misschien, de baan hebben bekeken. Van alle grapjes hebben we niet zo heel veel gevonden (de pinguins uiteraard; de vrouw die een paard optilt; de grote robot; ergens een lama - kan het zijn dat er een hele wie vol met lama's staat?), maar ik vraag me af waar die scène op slaat waar er een stuk van een container is afgesneden (helemaal aan de linkerkant van de containerterminal) en in die container staan een man met een stok (een dompteur?), een pinguin en een vrouw met iets geels in haar handen.

Uiteraard hebben we naar de treintjes zitten kijken, maar niet eens zoveel. De scenery maakte eigenlijk veel meer indruk, hoe er zo ontzettend veel is neergezet en hoe gedetailleerd alles is: het gras, de wegen, de wegwijzers, de lampjes, de kleine scènes, alle auto's, de betonbaan van de hogesnelheidslijn, een race met Citroën DS-en... het houdt niet op. Ik ga wel ophouden, want het is gewoon teveel om te beschrijven.

Een kleine kanttekening, echter: we waren niet echt onder de indruk van de schnitzel met friet. Een broodje lijkt een veiliger keuze.

Al met al een geslaagde middag en zeker aan te raden voor een bezoek.

En ja, Chris nog een handje gegeven en even mee gekletst. Floris ook nog gezien, die vond een 'hallo' voldoende. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

JoeriL

• Offline Offline
« Reactie #466 Gepost op: 04 January 2008, 19:31:36 »
Vandaag ook eindelijk eens bij RailZ geweest.
Eerste indruk: Het decor staat op een vrij hoog niveau, als je kijkt naar de omvang van de baan! Dat viel me erg mee  :). Zoals René zegt: er is altijd wel wat te zeuren, maar de banen waren dan ook nog niet 100% af (begreep ik). Wat me alleen teleurstelde waren de treinsamenstellingen, vaak een beetje kort en velen ook heel realistisch, maar dat zal wel goedkomen  :).
Ook nog een rondleiding gekregen, erg interesant! Jammer dat de werking van het Roadz systeem niet werd vrijgegeven   :P
Bereikbaarheid en faciliteiten zijn helemaal top! Daarover niets aan te merken!

Joeri

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #467 Gepost op: 04 January 2008, 20:05:05 »
Ik ben er vandaag voor de tweede keer geweest. Het was wel een stuk drukker dan vorige keer, ook de treinen waarmee ik heb gereist waren bijna allemaal wel druk. In ieder geval vond ik het weer een mooie belevenis. Het viel mij inderdaad ook op dat er veel opa's en oma's met kleinkinderen waren.
Met name goederentreinen krijgen mijn interesse dus ik heb best lang langs de modelhavenspoorlijn gestaan om weer een goederentrein voorbij te zien rijden. Helaas waren het er niet zoveel, maar kan ook van de tijd afhangen.
Wat ook nog leuk was, ik heb al was het maar een half uur in gerenoveerde koploper 4012 gereist. Mijn eerste keer in z'on gerenoveerd treinstel :D
Het was een geslaagde dag :)
Mvgr Jan Wiebrand

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #468 Gepost op: 04 January 2008, 21:49:59 »
Ben er vandaag ook geweest, en vond het heel mooi.
De scenes die mij het meest boeiden waren de omgeving van Zeshuizen en het gedeelte rond de Moerdijkbruggen. Dat grootschalige industrie- en havengedoe is niet helemaal mijn ding.

Kennelijk heb ik niet overal goed gekeken, want een aantal van de hierboven genoemde grapjes heb ik niet gezien.

Als je goed kijkt zie je hier en daar wel wat dingetjes die niet kloppen of die beter gekund hadden, maar in het algemeen kun je zeggen dat de jongens hier een prachtig stuk werk hebben neergezet.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #469 Gepost op: 05 January 2008, 15:32:27 »
. Floris ook nog gezien, die vond een 'hallo' voldoende. :)

- Peter
tja, workshopgezever en zo... had helaas geen tijd...

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #470 Gepost op: 05 January 2008, 16:02:11 »
Gisteren ben ik met 2 van mijn kinderen ook bij Railz geweest. En het was fantastisch. Zo zou een baan er thuis ook uit moeten kunnen zien, maar dat kan ik (en velen met mij) wel vergeten. Ook mooie realistische treinenloop. Het mooiste vond ik het polderlandschap aan het begin. Misschien zou je ook nog eens exacter op periode kunnen gaan rijden. Ik schrok wel van de gedachte dat alle treinen, die ik heb gezien, ook bij mij op zolder staan en dan nog veel meer. Ik zal uiteindelijk toch wel voornamelijk een materieelbouwer blijven en misschien een klein diorama realiseren.

Ik wil wel nog een tip geven. De hoge snelheidslijn reed naar mijn gevoel mooi op snelheid, maar ik heb het barrijtuig van de Thalys nog nooit als derder rijtuig zien rijden. Ook een ICE met 7 rijtuigen klopt  niet helemaal. En ik zou nog een bagagerijtuig tussen 3500 en Piko couperijtuigen zetten.

Mooi vond ik dat een medewerker aan de andere kant van het polderland een rondleiding gaf en vertelde aan de geinteresseerden dat al het materieel in de winkel te koop was. Daar reed de plan U van Karst/Gerco voorbij en ik hield mijn mond. Want dat is het wel: wegdromen bij een prachtige baan. Genoeg opmerkingen. Het was vooral indrukwekkend en ik had veel te weinig tijd om goed te kijken.

Complimenten en ik kom zeker nog eens.

Ivo
mvg,
Ivo

*

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #471 Gepost op: 05 January 2008, 17:07:02 »
Citaat
Daar reed de plan U van Karst/Gerco voorbij en ik hield mijn mond

Dat houden inderdaad onder ons.... ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

btraornsuhobcd

• Offline Offline
« Reactie #472 Gepost op: 06 January 2008, 18:55:30 »
vandaag eindelijk naar railz geweest.. :P
heb zo'n 3 uur opnieuw naar de baan staan kijken omdat mijn moeder het allemaal nog niet gezien had. en ik heb me niet verveeld ;D
meteen m'n diorama opgehaald van de dioramawedstrijd en een praatje gemaakt met Floris (wat was er nou te zien op tv??? ;D) en even met Chris.
eigenlijk moet ik veel vaker langs maar door de afstand.. :-| ik heb wel een gezellige middag gehad. heb dit keer ook en souvenir mee genomen. dit keer een restauratie plan D voor een leuk prijsje (viel me echt op dat er koopjes tussen zaten) ;) :)

Antal

• Offline Offline
« Reactie #473 Gepost op: 06 January 2008, 19:33:18 »
Heey RN232,

Ik ben er van de week ook geweest.
Ik heb een HBIS gekocht voor een prikkie.
Als het goed is lag er maar 1 restauratie D tussen. ;) (en niet duur!!)
Veel plezier ermee. ;)

Groetjes Antal.
« Laatst bewerkt op: 06 January 2008, 19:53:55 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »

btraornsuhobcd

• Offline Offline
« Reactie #474 Gepost op: 06 January 2008, 19:36:38 »
inderdaad, en die is nu van mij ;D

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #475 Gepost op: 06 January 2008, 19:56:22 »
Die restauratie D heb ik ook in mijn handen gehad. Inderdaad lekker afgeprijsd. Maar ik heb hem laten liggen, want ik heb er al een.
Wel een setje Piko ketelwagentjes van Pakhuismeesteren gekocht, ik ben een beetje gek van ketelwagentjes.

Leuke bijkomstigheid dat winkeltje. Het sortiment is niet groot, maar wel populaire modellen en de prijzen zijn zeker niet hoger dan bij de gerenommeerde modelspoorzaken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Tijs Ruiter

• Offline Offline
  • Ermelo
    • treinspotten.nl
« Reactie #476 Gepost op: 06 January 2008, 20:10:28 »
hallo,
ik wil er nog wel een keer heen,en nu ik die foto's zo zie...  ;D

tijs

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #477 Gepost op: 06 January 2008, 21:11:26 »
Vandaag bij Railz geweest en erg onder de indruk geraakt van het getoonde. Het was groter dan ik dacht en ik heb er dan ook langer doorgebracht dan ik van tevoren verwacht had. Fraaie modelbouw en vooral ook opzet van het geheel.
Rondleiding was ook de moeite waard en het geld dubbel en dwars waard.

Leuke persoonlijke victorie; mijn diorama doet het nog steeds na 2 maanden, al lag toen ik wegging de pantograaf van het dak van de kabeltram :-[.

Kortom, voor hethaling vatbaar.
No dress rehearsel, this is our life.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #478 Gepost op: 06 January 2008, 21:12:30 »
Ja, is ie beschadigd ? Ik zal dinsdag eens kijken dan.
Ik heb je niet gezien ?

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #479 Gepost op: 06 January 2008, 21:21:47 »
Haha, ik jou wel... Stond met de rondleiding met Arnold Moser vlak achter je in de commandocentrale (met een knalrode jas aan).
No dress rehearsel, this is our life.