Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 02:42:59
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Joost O
Vandaag om 02:29:47
Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Dave.......
Vandaag om 01:32:36
Da's Daz 2 door ex44
Vandaag om 00:31:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Schachbrett
09 December 2025, 23:30:44
Roco traxx 'Eurocity' door Martijn193
09 December 2025, 23:21:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie door Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
Frans loodsje et cetera door Noordernet
09 December 2025, 22:06:37
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
09 December 2025, 21:48:12
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
09 December 2025, 21:40:50
ratelende 1300 van Electrotren door GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren door knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S door Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
09 December 2025, 19:44:23
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald69
09 December 2025, 19:44:05
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0 door Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
09 December 2025, 18:25:01
Roco 2025 door IJmc
09 December 2025, 18:02:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 December 2025, 17:46:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
09 December 2025, 17:17:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
09 December 2025, 17:04:01
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500  (gelezen 55928 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #165 Gepost op: 22 May 2010, 23:45:42 »
Ja, maar dan in de styl van Floris en paint...  ;D

Dit is ook handig. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #166 Gepost op: 23 May 2010, 12:36:59 »
Zeker een zeer handige tekening, dit heeft geleid tot een extra leiding vanaf de onderzijde van de pomp de
voorverwarmer in, de waardering is groot  (y)



De leiding is te zien, deze gaat aan de achterzijde de voorverwarmer in.
Volgens de tekening zou deze nog samen komen met de gebruikte stoom van de
luchtpomp, deze heeft al een leiding de rookkast in dus daar verander ik niks meer aan.


De andere zijde van de loc met luchtpomp, ook de zandleidingen zijn nu goed te zien.


En nog een totaalplaatje in het schitterende zonlicht van vandaag, op een echte spoorbiels genomen
in de achtertuin  ;D

Gr.

Robbert Jan.

The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5558
  • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #167 Gepost op: 23 May 2010, 21:58:19 »
het word een plaatje hoor  (y)
gr jan

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #168 Gepost op: 24 May 2010, 13:59:16 »
En vandaag weer een stapje verder, de opstaptreden op
de waterbakken aan de achterzijde van de loc zijn ook gemonteerd, evenals
de opstaptrede op de voorzijde van de voorste waterbakken.
Tevens heb ik daar de handgrepen ook gemonteerd dus daar is ook alles in
zoverre klaar.

nu de luchttank onder de achterzijde van de loc nog verbouwen, lees:
plakjes er van zagen zodat deze optisch aanwezig is.
Het wordt anders wel erg lastig om nog een koppeling onder de achterzijde
te monteren.
Ik plak de buitenzijde van deze tank gewoon met OLBA tegen het frame.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #169 Gepost op: 10 July 2010, 16:02:32 »
Hallo Robbert Jan,

Heb het draadje van voor tot achter doorgelezen, het wordt een plaatje.
Ben je er ondertussen nog verder mee gegaan?
Ben ongeduldig om te lezen hoe het verder gaat.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #170 Gepost op: 11 July 2010, 12:18:55 »
Ummm, het is hier een graadje of 30+, al die styreen jongens zien hun modellen bijna vanzelf vervormen en de messingbouwers zien de soldeer bijna spontaan smelten  ;)  ;D . Dat dan de hobby in de zomermaanden even in de koelkast gaat is niet echt verwonderlijk.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #171 Gepost op: 13 July 2010, 13:34:44 »
Zo is het maar net, het is gewoon net even te warm om er lekker voor te gaan zitten.
Daarnaast gaat men uiteraard ook nog wel eens lekker weg op vakantie, achter de treinen aan in
mijn geval. Hoewel het daar ook 35 + (Zuid Frankrijk) was ......  ::)

Het locje staat momenteel in de vitrine te wachten op wat komen gaat, wanneer ik daadwerkelijk verder
ga daar heb ik nu nog geen idee van.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #172 Gepost op: 13 July 2010, 15:08:45 »
OK, ik wacht maar geduldig af, ik heb goed geoefend met de bestelling van mijn DE-1

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #173 Gepost op: 17 January 2011, 10:07:40 »
Sinds er verschillende kits en modelloco's het leven hebben gezien op het forum
begint het toch weer te kriebelen om verder te gaan met mijn NS 5500.

De afgelopen maanden is er weinig aan gebeurt, het meeste is toch de losse details.

De trapjes op de voorzijde van de waterkasten zijn aangezet,
de trapjes op de kolenbunker hebben ook hun plekje gekregen en het leidingwerk
is nu toch eindelijk wel compleet en zou volgens de gekregen informatie moeten kloppen.

Wat nog rest is de vulopeningen op de waterkasten te zetten en een krik op
de omloop te plaatsen, hoewel, ik heb er 2 maar die passen maar aan 1 kant i.v.m
de voorverwarmer.

Tevens heeft het locje een goede workout gehad en rijdt ze nu digitaal hardstikke netjes.
Er zit maar 1 euveltje in de overbrenging en dat is de middelste overbrenging waarvan het
asje na zoveel tijd het tandwielkaste aan 1 kant verlaat en de loc stil valt.
Daar moet ik nog mee aan de gang.

5 maart gaat ze mee naar Emmen en daar gaat ze met een C11 aan de haal haar baantjes trekken.

Gr.

Robbert Jan.

(En ze is nog niet geverft  ;) )
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #174 Gepost op: 17 January 2011, 11:09:05 »
Ha, gelukkig, hij gaat 'm afmaken. Eindelijk!  ;D
Die krik staat ook aan de linkerzijde vlak naast de rookkast, kijk maar
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #175 Gepost op: 17 January 2011, 11:24:48 »
Dat is een mooie foto, en nog van mijn eigen standplaats ook (1:1 dan wel te verstaan)

Ik zie trouwens beide krikken staan, achter de luchtpomp staat er nog één verdekt opgesteld.
Dan weet ik genoeg, beide krikken komen op de loc te staan.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #176 Gepost op: 17 January 2011, 11:38:34 »
Vraagje,

Waar werden die krikken voor gebruikt ?

Grtzz,

Karst

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #177 Gepost op: 17 January 2011, 11:41:17 »
Waar ik meestal direct aan denk is na een ontsporing het ondersteunen (borgen)
van de loc tot dat de hersporingsploeg aanwezig is, een loc met 2 krikken
hersporen lijkt mij uit den boze. (maar dat kan ik natuurlijk mishebben)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #178 Gepost op: 17 January 2011, 11:59:32 »
Is toch duidelijk? Krikken zijn voor het verwisselen van een lekke band.  :P

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re: BNLS-Werkspoor - Model Loco NS 5500
« Reactie #179 Gepost op: 17 January 2011, 14:42:39 »
Beide krikken zitten er nu op:



In een meer passende omgeving op de plaat gezet, samen met een nog om te bouwen Pw3i en
een Philotrain C11 zonder toilet. (anno 2011 heel gewoon  ;D )

Gr.

Robbert Jan.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2011, 11:29:11 door RobbertJan. Reden: Bagagewagen, afkorting veranderd. »
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5