Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door robin binsbergen
Vandaag om 00:07:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
18 August 2025, 23:36:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bert V
18 August 2025, 23:32:04
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Railpassie
18 August 2025, 23:21:48
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
18 August 2025, 23:14:52
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door Frank 123
18 August 2025, 23:04:22
Update: baan in de tropen door Wim Vink
18 August 2025, 22:59:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
18 August 2025, 22:20:50
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door spoorzeven
18 August 2025, 22:09:38
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
18 August 2025, 22:07:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
18 August 2025, 21:49:14
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Peter Kleton
18 August 2025, 21:38:55
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
18 August 2025, 21:30:46
365 "Het is weekend foto's" door basjuh1981
18 August 2025, 21:15:31
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Wim1969
18 August 2025, 21:11:33
Uhlenbrock Intellibox 3 door Olav
18 August 2025, 21:02:03
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door MarcoK1999
18 August 2025, 20:58:09
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door bigboynl
18 August 2025, 20:57:09
US diorama in H0 door Vroeger
18 August 2025, 20:24:17
Raadplaatje door grossraumwagen
18 August 2025, 18:36:34
De Projecten van RetroJack door Scratchbuilt
18 August 2025, 17:17:31
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
18 August 2025, 16:53:43
Roco BR 93 stroomafname door AP3737
18 August 2025, 16:30:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
18 August 2025, 16:26:24
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
18 August 2025, 16:13:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
18 August 2025, 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
18 August 2025, 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
18 August 2025, 15:34:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
18 August 2025, 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door Joz
18 August 2025, 15:13:44

Auteur Topic: ModelspoorWijzer is gestart.  (gelezen 10945 keer)

Gerrit F

• Offline Offline
  • Zelfportret
Re:ModelspoorWijzer is gestart.
« Reactie #30 Gepost op: 30 January 2010, 08:40:25 »
@ Billy,

Zoals het daar staat, is het zelf niet eens toegestaan om dat stukje wat hier net hebt gequoterd, hier te plaatsen...... 8)

Moge toch aannemen dat het beperken van het verspreiden van je eigen (leverings)voorwaarden, op een vergissing berust.  ???

Net even de voorwaarden hier op dat punt even bekeken en zie  daar:
"Copyright
14. Behalve het downloaden en printen van de geboden informatie voor eigen persoonlijk gebruik of anders voor zover dit expliciet door BeneluxSpoor.net wordt aangegeven, is het niet toegestaan om de inhoud van deze site, zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van BeneluxSpoor.net, over te nemen, te vermenigvuldigen of op welke wijze dan ook te distribueren of openbaar te maken. Het overnemen van nieuwsberichten of andere berichten van BeneluxSpoor.net zonder voorafgaande schriftelijke toestemming is verboden. Het copyright van de berichten berust bij de individuele gebruikers. De gebruiker draagt zijn auteursrechten in licentie over aan BeneluxSpoor.net voor zover deze betrekking hebben op de exploïtatie van BeneluxSpoor.net en/of de daaraan gerelateerde site en/of databases en/of bestanden.
15. In gevallen waarin artikel 14 niet voorziet gelden alle wettelijke bepalingen volgens het Nederlandse recht.".

Zit wel wat verschil in maar niet veel.
« Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 08:49:38 door Gerrit F »
Gerrit F

Van de draad af....

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 30 January 2010, 09:42:30 »
Dat punt komt oorspronkelijk van Tweakers af, ook een site met een forum (en ander spul). Het idee erachter is dat een gebruiker op een kwade dag kan besluiten dat al zijn auteursrechtelijk beschermd materiaal van de site moet verdwijnen. Dat is geen doen, gooit het forum compleet overhoop en zorgt er voor dat je site minder waard wordt.

Echter, Modelspoorwijzer profileert zich duidelijk anders dan BNLS, dus de bovenstaande argumenten zijn misschien niet of minder van toepassing.

Als je bang bent dat iemand met je noeste arbeid ervandoor gaat, dan lever je geen informatie aan. Zo simpel is het. Maar dat geldt voor deze site evenzeer.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 30 January 2010, 10:07:17 »
Wat is de bedoeling van die nieuwe site?  Een replica van BNLS? Ik zie alleen maar BNLS-namen in het forum... Erg handig hoor, dat je nu informatie op twee plekken kan/moet zoeken. Maar goed, we zullen wel zien hoe het zicht ontwikkelt, de 'markt' zal uiteindelijk wel beslissen.
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

basdouma

• Offline Offline
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
« Reactie #33 Gepost op: 30 January 2010, 10:12:07 »
Zo iets heeft ook tijd nodig en zo als je hebt kunnen lezen is MsW anders van opzet.
Modelspoorder in winterslaap

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #34 Gepost op: 30 January 2010, 10:18:45 »
Ik vraag me soms wel eens af....
Waar halen we de tijd vandaan om het allemaal bij te houden :-\

Groeten,
Patrick

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 30 January 2010, 10:27:03 »
    Zo iets heeft ook tijd nodig en zo als je hebt kunnen lezen is MsW anders van opzet.
    Heel onderscheidend ja.

• Forum
    • Treinwinkels
    • Agenda
    • Vraag en aanbod

Dan hebben we als extra ingrediënt nog de Wiki (prima) en de chatbox (IMHO volkomen nutteloos).

Als je een BNLS kloon/concurrent wil opstarten, zeg dat dat gewoon, maar ga niet lopen verkondigen dat het 'anders van opzet is'. Succes d'r mee in ieder geval.
    « Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 10:41:38 door Remco77 »

Sander

• Offline Offline
    « Reactie #36 Gepost op: 30 January 2010, 10:34:50 »
    Alle forumnamen die men tegen komt zal men ook vinden op 3-rail, BNLS, N-spoorforum enz. Ik begrijp niet wat hier mis mee is.

De vraag en aanbod is anders van opzet dan hier op de site. Daar komt bij dat het forum een onderdeel van is, maar niet de hoofdzaak dat is de wiki.

De website biedt een winkel- en museumdatabase en agenda zodat een beginner, dan wel herbeginner op 1 website in zijn behoefte kan worden voorzien.

De chatbox is gisterne overigens druk bezocht wat anageeft dat hier kennelijk behoefte aan is.

mvg,
     Sander
    mvg,
     Sander

Klaas Zondervan

• Offline Offline
      • Pagina van klaas
    « Reactie #37 Gepost op: 30 January 2010, 10:45:22 »
    dus je geeft al je inbreng zomaar we aan 'modelspoorwijzer'...  Ik doe graag mee aan wiki's maar dan wel ik wel dat mijn inbreng niet geclaimed kan worden door een derde maar gewoon door iedereen vrij te gebruiken is. 
    Dit is geen ongewone constructie. Ik weet niet of je er wel eens op gelet hebt, maar als je een artikel schrijft voor een blad, dan is het gebruikelijk dat het auteursrecht daarvan bij het tijdschrift berust, en niet meer bij de schrijver.

Ik vraag me soms wel eens af....
    Waar halen we de tijd vandaan om het allemaal bij te houden :-\
    Dat was dus mijn belangrijkste overweging waarom ik niet zit te wachten op een nieuw forum. Maar als dat forum zich beperkt tot onderwerpen die in de bijbehorende wiki aan de orde komen, ligt het iets anders. Ik ga eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkelt.
    Projecten:
    Dubbelom
    Halte Assel
    Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
    • Offline Offline
    • Hengelooo 1:160
    « Reactie #38 Gepost op: 30 January 2010, 10:46:30 »
    Als je een BNLS kloon/concurrent wil opstarten, zeg dat dat gewoon, maar ga niet lopen verkondigen dat het 'anders van opzet is'. Succes d'r mee in ieder geval.

Misschien is het niet of maar èn. M.a.w. je hoeft niet te kiezen, zoals men zich vaak geroepen voelt bij een scheiding. Het kan een goede aanvulling zijn. Er is wat tumult aan vooraf gegaan, ik heb ook wat stof meegekregen ;D maar nu het allemaal wat neergedwarreld is ben ik benieuwd wat het gaat worden.
    Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

basdouma

• Offline Offline
    « Reactie #39 Gepost op: 30 January 2010, 10:59:06 »

Ik snap je punt niet, zoals je zegt klinkt net net of ik iets met de oprichting te maken zou hebben.

Idd is de chat box gister aardig bezocht naar mijn mening. ( althans 2 minuten naar het toilet en je loopt direct achter)
    En als de wiki wat meer gevuld raakt, denk ik dat er een hoop beginners-vragen-topics minder zullen zijn hier op bnls.
    En anders is een simpele verwijzing naar de Wiki voldoende,
    Dan krijg je geen topics meer "WAT of HOE moet ik het doen? ", maar "Ik ga het zo doen, wat vinden jullie?"
    Wat veel fijner leest en waar iedereen wat heeft.

Dit is trouwens geen commentaar op BLNS hoor, Maar ik ben het volledig met Mispoes eens dat het een goede aanvulling is op BLNS.

Bas
    « Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 11:04:47 door basdouma »

Cambalou

• Offline Offline
    « Reactie #40 Gepost op: 30 January 2010, 11:16:37 »
    Ik snap je punt niet, zoals je zegt klinkt net net of ik iets met de oprichting te maken zou hebben.
    Ik bedoelde 'je' meer in algemene zin, ik doelde niet specifiek op jou.

Citaat
    Idd is de chat box gister aardig bezocht naar mijn mening. ( althans 2 minuten naar het toilet en je loopt direct achter)
    En als de wiki wat meer gevuld raakt, denk ik dat er een hoop beginners-vragen-topics minder zullen zijn hier op bnls.
    Tja, ik besteed liever tijd aan bouwen dan aan chatten. Een forum vind ik nog wel toegevoegde waarde hebben, maar chatten over modelspoor? Tja...

Citaat
    En anders is een simpele verwijzing naar de Wiki voldoende,
    Dan krijg je geen topics meer "WAT of HOE moet ik het doen? ", maar "Ik ga het zo doen, wat vinden jullie?"
    Wat veel fijner leest en waar iedereen wat heeft.
    Eens. Al die topics hier van 12-jarigen met standaard vragen vervuilen de database. Daar mag van mij wel eens harder  tegen worden opgetreden.

Citaat
    Dit is trouwens geen commentaar op BLNS hoor, Maar ik ben het volledig met Mispoes eens dat het een goede aanvulling is op BLNS.
    Ik zie vooralsnog alleen de wiki als goede aanvulling. De rest is dubbelop met BNLS. En een vraag-en-aanbod afdeling vullen met Marktplaats-advertenties? Tja....

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
    • Offline Offline
    • Hengelooo 1:160
    « Reactie #41 Gepost op: 30 January 2010, 11:20:48 »
    Al die topics hier van 12-jarigen met standaard vragen vervuilen de database. Daar mag van mij wel eens harder  tegen worden opgetreden.

Ouwe* Gekken genoeg hier die de topics vervuilen met berichten die nergens op slaan omdat ze weer eens niet goed lezen.

*Ja, en ik ben zelf ook niet meer zo kakelvers...
    Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ruud K

• Offline Offline
    • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
    « Reactie #42 Gepost op: 30 January 2010, 11:23:27 »
    Een bekend euvel van BNLS is dat mensen vragen stellen over een onderwerp of probleem dat soms wel al tientallen keren is behandeld. De gebruikers van dit forum zijn zo vriendelijk om steeds weer opnieuw uit te leggen hoe je een loc van een decoder moet voorzien, hoe je een ringleiding aanlegt, hoe je de locs in de multimaus programmeert, hoe je in dubbeltractie rijdt, etc. Omdat de zoekmachine van dit forum niet geweldig werkt, kun je eerdere uitleg lang niet altijd vinden.
    De oplossing is eigenlijk heel simpel (en ik heb daar ook wel eens eerder op gewezen): kies uit de enorme berg informatie die hier voor handen is een aantal veel voorkomende vragen en beantwoord die op de partnersite Modelspoorpraktijk. Die 'encyclopedie' is je wiki. Dan is veel irritatie bij 'hulpverleners' en vragenstellers weggenomen. Op die manier hoef je ook niet twee sites te bezoeken om antwoorden op je vragen te krijgen.
    Neemt natuurlijk niet weg dat je evengoed een vraag kunt stellen over een onderwerp dat op Modelspoorpraktijk al is uitgelegd.

Groet,
    Ruud
    DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

basdouma

• Offline Offline
    « Reactie #43 Gepost op: 30 January 2010, 11:26:22 »
    Okee  ;)

De chat gaat ook niet over modelspoor, het is gewoon een bak geouwehoer (y) wat hier op het forum bespaart blijft (hopelijk)

Eens. Al die topics hier van 12-jarigen met standaard vragen vervuilen de database. Daar mag van mij wel eens harder  tegen worden opgetreden.

Zo hard wilde ik het net niet zeggen, maar daar komt het idd op neer (trouwens, ik zat hier ook al op mijn 14e maar heb weinig domme beginers vragen gesteld, daarintegen veel boeken en tijschriften gelezen.)

Marktplaats :-\

Maar we dwalen af...

St00mboy

• Offline Offline
    « Reactie #44 Gepost op: 30 January 2010, 11:45:58 »
    Misschien is dit niet het juiste topic hiervoor, maar toevallig komt het hier ter sprake.
    Ik vind dat 12-jarigen, die met wat anders dan alleen hun computer bezig zijn, ook een plek op dit forum horen te hebben.

Per slot van rekening zijn zij de toekomst van onze hobby, en dat is, vooral in deze tijd, niet onbelangrijk.

Leen.
    « Laatst bewerkt op: 30 January 2010, 11:49:07 door lverkaik »