Hoi,heb even een tijdeje mijn Fl* Plan V onder de loep gehad...Verwonderlijk maar waar:De loopdraaistellen (bij plan v onder de koppen) zijn identiek !! (en op de 10de goed van afmeting!) met de tekeningen. probleem is alleen, dat er slecht remschoenen aan de binnenkant zitten. De binnenste draaistellen van Plan V lijken heel erg op de motorstellen van Plan U, zijn alleen 2,5 mm te kort.Grtzz,Karst
Voor de motordraaistellen van plan U zijn de draaistellen van de Märklin mP te gebruiken; juiste radstand (3000 mm in 1:1) en van buiten (nagenoeg) gelijk
Radstand is 32.4 mm * 87 = 2818 mm en daarme wel wat langer dan de plan V maar ze komen slechter overeen: aspotten en remcilinders zijn erg anders, terwijl ook de bovenste wieg nogal afwijkt.Zat zelf te denken de Fl* vlak naast de aspotten aan de binnenzijde door te zagen en er 2 mm tussen te zetten, dan kom je wel op precies 3000mm.
Remcilinders: die zijn niet zichtbaar op de mP-draaistellen en op de plan U-motordraaistellen ook niet. Op de plan V-motordraaistellen die jij wilt gebruiken zitten ze wel, terwijl dat dus niet moet.
Hey,Ik hoor het graag als je wat van de importeur hoort.Mvg, Marcel
Hallo Karst,Ik zit net met veel interesse jullie correspondentie op Beneluxspoor.net te lezen!Even een opmerking, als je het niet erg vindt.HobbyPartner is mijn bedrijfsnaam en dat heeft een aantal onderdelen, waaronder HobbyParts, de webshop. HobbyPartner is NIET de particuliere winkel van HobbyTime. HobbyPartner/HobbyParts is een zelfstandig "bedrijf" en heeft juridisch geen binding met HobbyTime. HobbyPartner is wel een partnerschap met HobbyTime aangegaan om de (onderdelen)service aan particulieren wat te professionaliseren.Zo ben je weer op de hoogte van de juiste verhoudingen.Groeten,Ton GoddijnHobbyPartner/HobbyParts