Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 23:39:15
Station Roodeschool
door
hervé
Vandaag
om 23:29:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
SvenW
Vandaag
om 23:09:14
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 23:04:24
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 23:03:05
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
Vandaag
om 22:55:41
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
sncf231e
Vandaag
om 22:37:00
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 22:34:34
Verkoper beurs Houten
door
Wies
Vandaag
om 22:22:43
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
wimk
Vandaag
om 22:20:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 21:50:55
Waarschuwing: scam-websites zoals Modellbahnenshop.com
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 21:27:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Dave.......
Vandaag
om 21:24:12
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:21:27
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 21:16:36
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 20:44:55
Lodewickshaven
door
Frank 123
Vandaag
om 20:34:11
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 20:29:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 20:17:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 19:35:12
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
Vandaag
om 19:18:29
Roco 21026 werkt niet goed
door
N-Sven
Vandaag
om 19:14:29
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:04:28
Acme nieuwe ICNG
door
Edwin2121992
Vandaag
om 18:49:17
Pendelbetrieb
door
Ronvgs
Vandaag
om 18:47:07
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
R1954
Vandaag
om 17:59:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:32:36
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 16:07:39
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Teun
Vandaag
om 15:53:08
Update: baan in de tropen
door
Jelmer
Vandaag
om 15:38:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100 (gelezen 2519 keer)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3537
Mcn NSR Groningen.
Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100
«
Gepost op:
25 January 2010, 21:49:45 »
Het blijft mij toch een beetje bezig houden, het verhaal wat ik las in mijn
draadje over de passende rijtuigen achter de NS 2100.
De tandwielkast zou dus eens goed gesmeerd moeten worden om overslijtage
te voorkomen, de tandwielkast heb ik kunnen localiseren maar nu;
Hoe kom ik daar makkelijk bij voor het smeren van de tandwielen?
Er zitten wel diverse schroefjes in diverse maten aan de onderzijde van de loc.
Maar welke er nu voor zorgen dat bijvoorbeeld de bodem van de loc er onder uit
gehaald kan worden, ik ben er niet helemaal zeker van en wil natuurlijk
niet direct het verkeerde loshalen.
Ik heb even een plaatje geschoten met daarop alles duidelijk zichtbaar: (hopen we dan maar)
En na het wat gereden te hebben met de loc viel het mij al snel op dat de bogie
de neiging heeft de rails te verlaten omdat daar naar onderzoek geen gewicht op
staat, slechts het eigengewicht.
Nu heb ik een paar dingen bedacht (niet uitgevoerd) om misschien iets meer druk
te krijgen of het gewicht iets te verhogen.
- Stripje verenstaal (ook wel veel voorkomend bij Flm loccen)
- Gewicht boven op de bogie (maar de ruimte is minimaal)
Ik hoor graag tips en trucs!
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
stig
Offline
Berichten: 10080
Re:Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100
«
Reactie #1 Gepost op:
25 January 2010, 22:16:42 »
Je rail beter leggen, rustiger rijden.
Ik ken de 2100 niet en ik heb mijn 1700 nog lekker in elkaar gelaten. (dat is ook voor het eerst hoor) Maar probeer voorzichtig wat schroefjes te lossen om de bovenbouw los te krijgen. Dan kun je daarna naar de tandwielkast toewerken. Bij de 7700 was dat eenvoudig te scheiden met 2 of 4 schroefjes. Let heel goed op waar die schroefjes heen springen. Dat je ze dus niet kwijt raakt... Succes. Jammer dat ik je niet echt verder kan helpen.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
RobbertJan
Offline
Berichten: 3537
Mcn NSR Groningen.
Re:Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100
«
Reactie #2 Gepost op:
28 January 2010, 11:34:52 »
Ja dat is het mooie van die beperkte oplage's die verblijven over het algemeen
in de vitrine
en verzamelen geen stof en al dat soort narigheden.
Nu heb ik de onderzijde nog eens beter bekeken en zit ik nog met een kleine
vraag betreffende het remwerk, dat zit toch wel een beetje in de weg.
Nu lijkt het er op dat het remwerk op 2 plaatsen met een pen/gat verbinding
in de zijkant van het frame is aangebracht en aan de achterzijde van
de loc middels een plaatje en 2 schroefjes is vastgezet.
Goed voorlopig kan ik er niks mee, ik moet eerst achter een setje kleinere
schroevendraaiers aan want wat ik heb is gewoon te groot.
Een mooi klusje voor het weekend, kan ik er dan even rustig voor gaan zitten.
Gr.
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Service en verbeteringen voor een Philotrain NS 2100