Fijn voor iedereen die een klap geld heeft neergeteld voor een eerste klas OV-kaart of jaarkaart en dan verwacht onderweg gewoon te kunnen werken.
Hij vertelde me dus ook, omdat ze nu in een beginfase zitten dat je nu dus tijdelijk met de ov-chipkaart zowel 1e als 2e klas kan reizen. (weet niet tot wanneer)
Dan snap ik niet waarom men op de website van de NS zelf zet dat je nu een keuze moet maken bij reizen op saldo tussen 1ste en 2de klas: een keuze die je niet zelf kan wijzigen via de automaat (wat gewoon krankzinnig is, maar breng dat de NS maar eens aan het verstand)
Dan word je dus door een NS medewerker eigenlijk de verkeerde klas in gestuurd, en als je dan een boete krijgt ben je door schuld van de NS het haasje
Zoals ik het lees, stuurt die medewerker je helemaal niet de verkeerde klasse in, maar beweert alleen dat je straffeloos in de verkeerde klasse kan reizen.Als je dan een (toch) een boete krijgt, is dat niet de schuld van de NS.Je weet toch zelf wel waar je voor betaald hebt en dus waar je wel of niet mag gaan zitten? Grtz,Ton