Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 13:13:26
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
  

Auteur Topic: Petertrein81's treintjes.  (gelezen 77445 keer)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #60 Gepost op: 14 februari 2011, 15:44:06 »
Aankomst vanuit Baden-Baden van de Hectorrail containertrein.

De trein passeert station Rheinburg met een redelijke snelheid.


Passeert de opstelsporen waar een aantal goederenwagens voor stortgoed zijn opgesteld.


De trein komt vlak voor de binnenkomst te Hochstadt nog een museum TEE treinstel tegen.


En tot slot de aankomst in Hochstadt, de meester gaat een bakje koffie drinken in afwachting
van enkele treinen die zijn trein hier zullen passeren.


Groet Peter,

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #61 Gepost op: 14 februari 2011, 18:07:33 »
Veilig aangekomen zie ik wel. (y)
groetjes Dion

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #62 Gepost op: 22 mei 2011, 17:42:18 »
Vandaag de motor van de FL Baureihe 103 maar eens een schoonmaakbeurt gegeven. De lok is zo'n 16 jaar oud en stond al een paar jaar stil en in de doos, maar nu het achter het moterschild weer goed schoon is en met een verse smeerbeurt,
rijdt ie weer als een Baureihe 103. Hij racet weer over de rails als in zijn beste dagen.  (y)
Binnenkort misschien nog wat foto's van de Br 103 in zijn tweede jeugd.

Groet Peter,

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #63 Gepost op: 06 juni 2011, 14:20:13 »
De eerste testritten met de 3 Railjet tussenwagens zijn voltooid, met wat creatief denken kun je ze met een ouderwetse beugel achter een lok krijgen (1116 201 de testlok), zodat ze kunnen rijden. De schachten zijn ondanks de aparte plaats voor wat betreft de afmetingen namelijk wel NEM conform. Ze rijden fantasties rollen verschrikkelijk mooi licht zijn stabiel bij hoge snelheden, moet ook want de 1:1 versies zijn toegelaten voor 230 km/h.
Ondanks de aparte koppelingsconstructie, het zijn in feite 2 NEM koppelinguiteinden aan elkaar, staan de rijtuigen strak tegen elkaar maar desondanks zijn links-rechts combinaties en zelfs extreem krappe bogen op mijn rangeerterrein geen probleem.

De Railjet lok 1116 208 rijdt ondertussen proef met wat gewone ÖBB rijtuigen, de LED-verlichting op de Roco Taurus is een verademing tov de oude gloeilampjes.

Tot slot zojuist alle extra schokdempertjes aan alle rijtuigen gezet, deze schokdempers die zich net boven het aslager bevinden moet je namelijk zelf monteren. Benodigheden zijn een kleine pincet, veel geduld en een vaste hand.

Groet Peter,

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #64 Gepost op: 16 juli 2011, 13:22:07 »
Finally it has arrived, de Roco Railjet.  (y)

Zoals beloofd nog een paar foto's, de kwaliteit is niet helemaal 100%, want ik moest mijn spiegelreflex gebruiken.
En die kan een haarscherpe foto maken van een ICE die met 250 kilometer in het uur passeert, maar een stilstaande H0 Railjet is niet helemaal zijn ding. De foto's zijn wel genomen zonder flits. Maar laten we verder gaan met de trein.
Dus voor de liefhebbers, denk om jullie toetsenbord  ;D


Lok met de eerste 2 wagens, let op de ontbrekende vouwbalg en de enkele deur van rijtuig 1**.


De Railjet op mijn emplacement, deze foto had als ik hem eerder had gemaakt ook leuk geweest voor oude trein in moderne omgeving.


en dan even vergelijken met (en de 1 staat goed he!).

Ondanks alle discussie over deze trein is dit Roco toch aardig gelukt.


Omdat ie zo leuk is  ;)


Makkelijkste manier voor een volle lengte foto.

Filmpje is nog niet gelukt, ga er nog even mee stoeien met een andere camera.

Groet Peter,



laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #65 Gepost op: 16 juli 2011, 15:54:08 »
Erg gaaf, zo'n complete RailJet Garnituur.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #66 Gepost op: 16 juli 2011, 18:17:54 »
Ziet er goed uit Peter. (y)

De Railjet loc heb ik ondertussen besteld. Kunnen we misschien over even een rit tussen jou baan en mijn baan hier plaatsen op het forum. Helaas die van mij dan in een kortere trein.
groetjes Dion

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #67 Gepost op: 16 juli 2011, 19:44:02 »
Lekker druk wel ;D
Spoor 0 adept

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #68 Gepost op: 08 september 2011, 18:18:14 »
Ik heb de Railjet met een 2e klasse rijtuig ingekort, is wel een beetje tegen mijn principe,
maar het voordeel is dat hij nu weer op de opstelsporen past en de overige treinen dus ook weer beter kunnen rijden.  ;D

Groet Peter,

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #69 Gepost op: 08 september 2011, 19:39:01 »
Ik begrijp hieruit, dat je geen mogelijkheid meer om een opstelspoor een stukje langer te maken. Tja... dan breekt nood weer eens wet.
Een tijdje geleden kwam ik deze trein tegen. Erg mooi gedetailleerd. Toch zal ik mijn spaarvarken er niet voor slachten: voor mijn verzameling te modern.

Groet,
Basilicum

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5986
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #70 Gepost op: 08 september 2011, 19:44:39 »
Uiteraard wel erg jammer dat je de Railjet niet in zijn geheel kwijt kan op je opstelsporen, maar het is ook een hele stuk trein.

Mijn Railjet zal om de zelfde reden niet langer worden als 5 rijtuigen(5de moet nog worden gekocht) met locomotief.
In eerste instantie wou ik er mijn beurs ook niet voor trekken maar ben blij dat ik het wel heb gedaan.
groetjes Dion

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #71 Gepost op: 14 september 2011, 08:41:10 »
De ingekorte Railjet stond me slecht aan, dus rijtuig nummer 208 zit inmiddels gewoon weer in de trein.
Ik heb een kortere goederentrein gemaakt die samen met de Railjet in die stroomloop kan rijden.

Ik ben trouwens ook een heel eind met het kopen van decoders voor de loks,
dus er zit ook vooruitgang in de digitalisering.

Groet Peter,

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #72 Gepost op: 19 september 2011, 17:14:00 »
Bernd en de Baureihe 10.

Vandaag rijdt Bernd, een DB machinist die bijna met zijn pensioen mag, samen met Peter en Dirk de 10 001 naar een lokfest dat plaats zal gaan vinden in Meiningen.



Peter en Dirk zijn de bestuurders van een club liefhebbers die de 10 001 helemaal hebben gereviseerd en weer rijvaardig hebben gemaakt. Vandaag helpt Bernd hen tijdens deze lange rit naar Meiningen om de bediening van de lok, waar Bernd als jonge Mcn nog op heeft dienstgedaan, onder de knie te krijgen.
De reis gaat vandaag van Hochstadt naar het lokfest in Meiningen, Peter vertelt Bernd en Dirk dat hij op het kleine stationnetje van Rheinburg een korte stop wil maken om even aan de lagers en het drijfwerk van de 10 001 te voelen, aangezien de lok vandaag voor het eerst een langere afstand rijdt.



Peter voelt even aan een paar lagers van het drijfwerk en vertrouwt de zaak toch niet helemaal, bovendien is hij erg voorzichtig, want de leden van de vereniging hebben met veel bloed, zweet en tranen aan de lok gewerkt.
Als hij terug op de voetplaat staat, vertelt hij Bernd en Dirk dat hij aan de treindienstleider gaat vragen of ze een tijdje op een zijspoor kunnen staan op het kleine emplacement van Rheinburg, aangezien hij samen met Dirk even wat beter wil kijken naar de techniek. De treindienstleider gaat akkoord en de lok rijdt rustig verder naar het iets verderop gelegen emplacement van Rheinburg.



Terwijl er een Br 146 met Regional Express voorbij snelt stappen Peter en Dirk in de ballast om het drijfwerk aan een nader te onderzoeken. Zo, zegt Peter. Hier heeft het overige treinverkeer geen last van ons en kunnen we rustig even kijken, Dirk knikt en begint aan de lagers van de bijna 2 meter grote drijfwielen te voelen.
Ondertussen houdt Bernd alles vanuit de voetplaat in de gaten, ook houdt hij een oog op de diverse meters van de lok.
Dan valt zijn oog op een uit tegengestelde richting passerende Railjet trein van de ÖBB, die over het emplacement van Rheinburg snelt.



Bernd bekijkt de moderne hogesnelheidstrein en stelt vast dat de vooruitgang van de techniek in het spoor niet te stuiten is, maar tegelijk voelt hij zich toch wel weer thuis op de oude stoomlok, die toch ook hypermodern was toen Bernd er voor de eerste keer mee reed. Ook al zijn er helaas maar 2 van gemaakt.



Terwijl de Railjet in de verte verdwijnt mijmert Bernd verder over de goeie oude tijd en langzaam verzinkt Bernd in diepe gedachten aan vroeger toen der Bahn nog der Bundesbahn was en hij als jonge machinist voor het eerst reed met een Baureihe 10, in de omgeving van zijn oude standplaats Schwarzburg.......


De rest van het verhaal volgt binnenkort bij de grote meester zelf, uiteraard in Schwarzburg.

Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 19 september 2011, 17:19:08 door Petertrein81 »

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #73 Gepost op: 19 september 2011, 17:55:39 »
de grote meester=dat is hij zeker (y)
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Petertrein81's treintjes.
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2011, 17:09:06 »
Het vervolg van Schwarzburg.

Terug naar de realiteit van het heden, Peter meldt via de op de stoomlok ingebouwde GSM-R aan de treindienstleider dat ze gereed zijn om verder te rijden.
De treindienstleider vraagt hen nog een moment te wachten, en beloofd het sein zo snel mogelijk op groen te zetten.
Zo, das toch beter als vroeger Bernd, zegt Peter, nu hoef je toch niet meer van de lok af om naar een krakende baantelefoon te lopen, om al schreeuwend door te geven aan de treindienstleiding dat je gereed bent, Dirk glimlacht om Peter zijn opmerking en Bernd moet toch toegeven dat dit toch wel een mooi stukje vooruitgang is.
Het sein springt op groen en Peter gooit de lok in de vooruit en geeft zachtjes een paar tikjes op de lat.
Voorzichtig schreeuwt Bernd, let op dat de lok niet doorslaat, hij komt amper boven die machtige klappen van de grote 3-cilinder stoomlok uit.



Het emplacement van Rheinburg wordt verlaten en Peter geeft nog een paar extra tikjes op de lat, want de lok is nu op de vrije baan. De snelheid loopt snel op en Dirk kijkt rustig op de meters en voorziet de lok van een portie extra olie om het hogere stoomverbruik meteen te compenseren. Op naar de volgende stop om water te nemen, roept Peter.
Bernd glimlacht alleen.


Groet Peter,

« Laatst bewerkt op: 20 september 2011, 17:11:50 door Petertrein81 »