Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:40:15
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 21:36:50
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 21:33:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:33:44
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 21:29:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
Aachenau West door NS264
Vandaag om 20:48:32
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 884851 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #630 Gepost op: 05 September 2007, 17:33:11 »
Hé jongens,

ik zal binnenkort eens wat foto's erop donderen, alleen zit ik nu niet achter m'n goeie compu, dus........nog FF geduld hebben!

Gr J

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Boppard in N
« Reactie #631 Gepost op: 05 September 2007, 18:02:33 »
Nou ik ben benieuwd het beloofd spectaculair te worden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #632 Gepost op: 06 September 2007, 20:25:58 »
Nou, heb de laptop weer up and running. De foto's zijn geupload, ik zal ze strax nog even in een bericht zetten....stay tuned!

Trouwens....moet nog een keer over bij daglicht, dan worden ze gegarandeerd beter!

J

[edit]Ik zet ze morgen nog wel even in een bericht, want ik kom nu net de kroeg uit rollen....;)[/edit]
« Laatst bewerkt op: 06 September 2007, 23:52:52 door Jeroni. Reden: Verkeken op de tijdsplanning...sorrieee.... »

Smolderz

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
Re: Boppard in N
« Reactie #633 Gepost op: 06 September 2007, 23:23:48 »
Doen we Jeroen, met nog meer materieel ;)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #634 Gepost op: 07 September 2007, 01:35:03 »
Zie evt ook de hint van Rick  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Smolderz

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Skill: Level 32 Chaos Marine Stormtrooper
Re: Boppard in N
« Reactie #635 Gepost op: 07 September 2007, 12:12:15 »
Bruut idee ja! ;D Dan neem ik mijn containerwagens ook mee! :)

En die 23 6-assige zelflossers, die moet ik ook meeneem. - Da's meer dan 2 meter trein :)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Boppard kent vreemde kostgangers!
« Reactie #636 Gepost op: 07 September 2007, 13:20:47 »
Zo (N-)spoorders,

dat was even een leuk avondje treinen. Die baan hierboven wordt zo ongeveer wel een beetje de *** van N-sporend Nederland, want iedereen met wat N treinen komt hier altijd rijden!  ;D 8) Ik vind het altijd wel leuk dat er ook weer eens iets anders op de baan te rijden komt. Niet dat mijn treinen mij vervelen, maar wel eens leuk om te bepalen: past dit in het plaatje? Vrij vertaald=ga ik hier ooit in de toekomst geld aan spenderen?

Wat ook erg leuk is aan zo'n mini-meeting, is het uitwisselen van kennis. Mark en Rob hadden mij al met raad en daad terzijde gestaan op de N spoorbeurs te Lochem, mede met het digitale verhaal. Nou, de volgende keer dat je ze ziet neemt een ECoS een keer de touwtjes in handen vwb het rijden van de treinen. Leuk toch?

Ik moet ook niet vergeten dat we toch flink hebben zitten ouwehoeren en hebben kunnen lachen, ook om niet direct spoor-related dingen! ;)

Goed, rijkelijk te laat (ze lijken mij wel!) (of de NS) (maar ze kwamen met eigen vervoer!  ;D) arriveerden 2 treinengekken inclusief doos-met-inhoud. De heren hadden even een arsenaal Duits materieel meegenomen, met een separate doos bevattende een 10-delige (toch, Rob?) Thalys. Jawel, Boppard stond wat te wachten! Ik dacht meteen: kunnen we gelijk die ECoS eens even laten zweten.

Is alles analoog! Prutsers....... ;D

Geen punt. In dit stadium is het een kwestie van uitzetten-draadjes in een andere unit- aanzetten en rijden maar. Analoog rijden is nog steeds mogelijk (piksov!).

Net als toen Rick hier was, hebben we aardig wat fotootjes lopen knallen. De meeste zijn niet goed gelukt, omdat mijn zolder nou eenmaal slecht verlicht is, en het uur van de dag plaats had gemaakt voor het uur van de late avond/nacht.

Een kleine impressie dan maar......
sorry, de kwaliteit van de foto's valt dus wat tegen hier en daar

De Thalys van Rob passeert....voor de verandering even de baantestgereden als hogesnelheidslijn. Dat lukte ;D



Wel stoer, die kop/eind-wagen....


Daarna moesten zijn en mijn HSL wel even poseren, gebroederlijk naast elkaar, zoals dat bijvoorbeeld ook in Köln gebeurt......



Heuh? Een ICE 2? ;)



Nog even de 2 kopwagens naast elkaar.



Over kopwagens gesproken. Mark had wat minder snelle treinen meegenomen. Dit kneuterige stoptreintje heb ik zelf ook, in turkoois/wit en hij rijdt even een klapje kneuteriger dan dat ding van Mark ("Ja, is voor het eerst dat hij rijdt, is gloednieuw..." Sommige mensen snap ik echt niet ;) )



Even wat dingen meer in detail.....



Kijk Mark, híer gaat jouw trein heen!



Natuurlijk moesten we onze treinstellen wel even koppelen. Die van mij is in de pruts-soldeer fase, dus die reed nog slechter dan zo'n slecht schoongemaakt $Lima-treinstel van vroegah.

Maar dat zie je toch niet op de foto  ::)



Misstaat niet, toch?



Zo hier uit de tunnel staat nog het best. Komt mede doordat de foto vrij goed is gelukt.



Blijft toch het mooist, foto's vanuit het kikker- of preiserperspectief.

We hebben de fotowedstrijd-opdracht van September ook nog even geoefend. Mark heeft dubbeldekkers plus een BR145, ik heb een BR 145 met dubbeldex en de nieuwe BR 146 met hetzelfde stammetje als Mark. De type-aanduiding laat ik achterwege, omdat ik geen flauw idee heb, en het voor de foto ook niet echt boeit.....;) (Mark en Rob weten precies wat ik bedoel!!!)



De trekpaardenparade



Foto-idee leuk. Licht 3 keer [volksbenaming voor het vrouwelijk geslachtsdeel]



Het liep al tegen een 1 uur des nachts, dus Mark was verwoed in de weer met allerhande loc's op mijn paradebaan zetten. En even inrijden. Ga eens een baan bouwen, pikko! ;)  8)

Als ik ooit een groot station ga bouwen, móet deze er komen. Reed trouwens erg goed, lekker soepel,en een goede overbrenging. Maar 18 ertswagens kon ie niet aan. Top-loc!



De 120's in zijn bezit. De Verkehrsrote uitvoering wil ik ook nog wel hebben, met een IC erachter in de nieuwste kleuren+stuurstand.....



Als laatste foto, een voor mij onbekend apparaat. Zo te horen van de 'kenners' was het er één van de 6400 familie, maar dan verkort, en hij komt uit Kiel. Een MAK DE 85? Nouja, iets dergelijk staat op de locomotief. Leuk dingetje, de eerste loc die ik in N heb gezien met zowel front- als sluitverlichting! Hij trekt hier een ballasttrein van dezelfde eigenaar.



Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een complete top-avond was. Erg gezellig, erg gelachen. Volgende keer moeten jullie maar wat eerder komen, dan worden de foto's nog wat beter. Ik zal ook even een betere camera gaan regelen, want dit is wel een kleeeeein beetje om te janken. Nouja: jullie allen zijn beter gewoon, niet?

Ik zou zeggen, kom nog eens langs met die 125 containerwagens getrokken door 18 151's en die verzameling van 310 containerwagens zodat we hier 53 meter trein hebben rondrijden. Ofzoiets......

De koffie staat klaar Het bier staat koud!

Ik ga van het weekend weer wat centen verdienen voor de baas en voor mij, zodat ik die 120 kan kopen, en de 185 en nog 12 decoders en blablabla, dus vanmiddag met goed weer nog een kleine eigen fotosessie.

Tegenwoordig is het weer oud hollandsch solderen om die K-decoders (en K staat hier niet voor klein of Kuehn!  ;D) in die loc's te krijgen. In ieder geval rijdt de reclame 101 nu ook digitaal rond.

Nou, hopelijk tot vanmiddag!

J










piksov

  • Offline Offline
  • Berichten: 859
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
Re: Boppard in N
« Reactie #637 Gepost op: 07 September 2007, 14:05:07 »
Gelukkig!
OpenDCC fan

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Boppard in N
« Reactie #638 Gepost op: 07 September 2007, 15:21:37 »
Hoi Jeroni

Zijn weer mooie foto's van leuke treincombinaties, een thalys die het perron in keulen heeft gemist en ongeveer doorgeschoten is tot frankfurt (om het zo maar te zeggen) en nog wat leuke boemeltjes en dat alles in verkeersrood, bordeauxrood en nog eens in een paar andere kleuren.

Tja, niet iedereen rijdt digitaal en das soms wel jammer. Maar als je een keertje wil vogelen met niet-DCC decoders (lees selectrix) dan houdt ik mezelf wel aanbevolen of kan die ECos dat dan weer net niet aan.


deze bladzijde van het draadje wordt nou wel erg veel text.


In ieder geval laat die foto's maar komen want het blijft genieten en ik denk dat je de tekst-only van de afgelopen weken toch weer aardig heb gecompenseerd zo.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Boppard in N
« Reactie #639 Gepost op: 07 September 2007, 15:42:34 »
Zo slecht zijn de foto's nu ook wer niet eigelijk zijn ze best goed hoor. Op de licht inval na. Maar ik heb geregeld slechtere foto's gezien. die laatste is een Mak (en dan een type nummer weet ik zo niet) maar dat DE 85 is het nummer wat HGK hem gegeven heeft. Het ziet er allemaal weer mooi uit hoor jeroen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8480
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #640 Gepost op: 07 September 2007, 16:18:06 »
Geweldig al dat materieel ;D Helaas heb ik niet al teveel Duitse meuk maar een containertrein van 7543 modelmeter halen wel wel ;D

nagekomen edit: Die Thalys is wel Frans, he? ;)
« Laatst bewerkt op: 07 September 2007, 16:35:45 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #641 Gepost op: 07 September 2007, 18:09:57 »
Ik heb dus net even met mooi weer wat fotootjes gemaakt, en bij het leeghalen van de camera bleek dat er nog wat foto's opstonden van het bezoekje.....die zal ik ook nog even posten, voordat ik weer gezellig 10 dgn naar Nigeria ga. Greeeaaaaat  :-|

Goed, Mark had dus nóg meer materieel bij zich dan we zojuist hadden gezien. Een leuk ding -voor mij compleet nieuw- waren de Modus-rijtuigen van Fleischmann. Wel leuke modellen, maar natuurlijk niks voor Boppard. Iets te stads, en daarom rijden die dingen ook met name rond bij Franktfurt a/M en München (werd mij verteld). Een keer rondkarren kan nooit kwaad natuurlijk :)



Ook vond ik nog een aardig fotootje van die MAK-loc met zijn ballastrein.



Als verrassing had Rob nog iets geinigs bij zich ter leringh ende vermaeck. Een BR 101 in schaal Z. Zie ik niet vaak, zoniet: nooit. Dat het merkbaar kleiner is dan N is goed te merken bij deze foto's. Ik heb mijn 101 er even naast gezet.



Wat mij betreft echt een verschil van HO en N, niet?



Nou, nog even vanuit de helikopter....



Meer foto's van die avond heb ik niet. Ik denk dat het zo ook wel goed is geweest....volgende keer zijn de heren weer uitgenodigd, maar dan overdag met een beetje meer licht....dan wordt het past echt goed foto's nemen!

Nou, dan heb ik vanmiddag nog een paar fotootjes kunnen schieten, met name van de 101 die als jongste telg aan zijn digitale familie is toegevoegd. Het is nu écht een genot om de zooi nu aan het rijden te hebben....alles rijdt lekker rustig en steady zo'n 90 km/h langs het toekomstige Rijnwater.

De 218 met de trein over de Hünsrückbahn en de 146 met een RE richting Mainz wachten op de passagiers en wat komen gaat.....



....en de neus wat meer in close-up. Nu kun je ook goed het Nordrhein-Westfalen logo zien wat op de kop zit aan beide kanten.



Even later komt een IC getrokken door een 101 met reclame (DIN) langs Boppard. Voor dit soort treinen is het station niet meer dan een naam in de dienstregeling.....



Hier kun je zien dat hij een aardige lengte meezeult. Mijn treinen kunnen vanwege de schaduwstations niet langer zijn dan 8 wagens. Hoeft ook niet, gezien de zichtbare rijlengte. Nu lijkt het echt of hij een stuk baanvak aflegt ipv het zichtbaar opvult, snappu?



Het laatste stukje van het perron is gebogen, en het spoor ligt dus verkant om snelheden zoals die van de IC mogelijk te maken....



Nog zo'n fotootje, maar nu zie je de wachtende RE ook goed....en je ziet dat zowel de front- als de sluitverlichting brandt van het stuurstandsrijtuig. Komt allemaal nog goed, dames en heren......



Nou lijkt me wel weer even genoeg voor de komende tijd.

Dan zeg ik: tot binnenkort, en houdt het draadje een beetje levende. Hoe? Dat zoek je zelf maar uit!  ;D

Ik zal het af en toe even checken, maar daar in Afrika is het internet niet echt bijzonder snel, om even mijn gevoel voor understatement te demonstreren....

Enjoy!

Jeroen


WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #642 Gepost op: 07 September 2007, 19:08:09 »
Prachtig Jeroni, en succes in Nigeria!

Willem

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #643 Gepost op: 07 September 2007, 19:21:29 »
Een leuk ding -voor mij compleet nieuw- waren de Modus-rijtuigen van Fleischmann. Wel leuke modellen, maar natuurlijk niks voor Boppard. Iets te stads, en daarom rijden die dingen ook met name rond bij Franktfurt a/M en München (werd mij verteld). Een keer rondkarren kan nooit kwaad natuurlijk :)

Toevallig heb ik vorige week woensdag onderweg naar het vakantieadres in Gemünden (familie+vriendin waren er al) in de RE van Frankfurt naar Würzburg gezeten om daar te komen. En deze RE rijdt met dergelijke Modus-rijtuigen van DB.
Het intrieur is rechtstreeks uit de DB Regio Dubbeldekkers overgenomen en de rijeigenschappen vielen voor dergelijke moderne rijtuigen een beetje tegen, het ritje was nog al hobbelig en bij de eerste wissel op Frankfurt Hbf had ik idee dat het draaistel door de vloer kwam, voor wat betreft geluidsproductie in het rijtuig.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 07 September 2007, 19:23:39 door Petertrein81 »

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
Re: Boppard in N
« Reactie #644 Gepost op: 07 September 2007, 21:51:19 »
Prachtige foto's weer!

Ik vind het verschil tussen H0 en N toch wel wat groter als tussen N en Z.

Maar je ziet wel degelijk verschil.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u