Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:40:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Göhrener Viaduct door Ronald Halma
Vandaag om 20:07:52
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883461 keer)

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #315 Gepost op: 06 March 2007, 14:56:06 »
De bedoeling is dat deze unit een ander -nog aan te schaffen- dubbeldeksstammetje moet gaan trekken. Bijna hetzelfde, maar waarschijnlijk 1 bak korter, en met een ander model stuurstand.

Laat me raden, jij hebt N spoor FL 8620 op het oog, net zoals ik wel wat zie in zijn Ho broer FL 5620.

Groet Petertrein81,

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #316 Gepost op: 06 March 2007, 15:22:08 »
Nee :)

Bijna goed......Minitrix brengt het beoogde complete stammetje in een startset uit. Krijg je er normaal een BR110-strijkijzermodel bij, maar die hoort dus net niet bij de Doppelstock-stam. Tada, daar komt de 111 voor. De stuurstand die hier bij zit is dezelfde als Fleischmann uit gaat brengen. Hij is in ieder geval anders dan die ik nu heb. De 110 Buegelfaelte krijgt een RE'tje als sleep. Die heb ik natuurlijk ook nog niet....zucht, daar gaan de euro's.

J

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #317 Gepost op: 06 March 2007, 17:54:37 »
Ha Jeroni

Leuke baan, lekker sfeertje. Ziet er goed uit.

Bijna goed......Minitrix brengt het beoogde complete stammetje in een startset uit.

't is een leuk stammetje dubbeldekkerwagens maar het is waarschijnlijk wel een hobby-model.  Net zoals ze in startset 11475 (die stam heb ik zelf). Als je binnenverlichting kan missen zou ik het zeker doen.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #318 Gepost op: 06 March 2007, 17:59:19 »
De 110 Buegelfaelte krijgt een RE'tje als sleep. Die heb ik natuurlijk ook nog niet....zucht, daar gaan de euro's.

J

Jeroen als ik je een advies mag geven, haal die andere Br111 voor je silberlinge(=RB) vandaan en zet daar die bügelfalte Br110 voor, en dan zoek je voor die Br111 wat anders.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #319 Gepost op: 06 March 2007, 18:44:53 »
@Robert-N-Nm,

het is altijd lastig wat te verwachten met startsets. Die 110 die erbij zit, daar gaat het me eigenlijk om. Is nl. de eerste 110 Bügelfälte die ik ken in spoor N, althans in deze kleuren . Die dubbeldekkers is leuk meegenomen, zo'n nieuwe stuurstand is wel leuk, de Görlitz heb ik al, zoals je op de plaatjes zien kunt. Volgens de bijgevoegde informatie heeft de stuurstand wel met rijrichting wisselende verlichting, dat is het belangrijkst voor mij. De binnenverlichting in de rijtuigen kan ik missen. Is het überhaupt mogelijk om daar zelf lampen in te bouwen?

Ik weet niet hoe 'slecht' de hobby-modellen zullen zijn.....eerst maar FF kijken.

@Michiel,

pfoeii, lastig allemaal. Ik zal het even op een rijtje zetten, wat mijn ideëen zijn voor zooitje op wielen. Ik beperk me even tot het stoptreingebeuren.

-RB van turkooise Silberlinge+111 in oriëntrot, dit bestaat dus al
-RB van verkehrsrot Silberlinge+110 Bügelfälte, hier heb ik nog niks van
-RE van dubbeldeks (ben ik juist met het RE ipv RB, Michiel?)+111 in verkehrsrot, dit rijdt op dit moment rond
-RE dubbeldeks van Minitrix+145 (de 145 heb ik al, de MTX dubbeldekkers dus nog niet)

Als je geen Duitsland epoche V-rijder bent, dan is bovenstaande informatie niet relevant, en net zo duidelijk als voor mij allerhande stoomtreinmodellen  ;D

Michiel, voor wat betreft je opmerking van de 111 een ander 'iets' geven. Waar denk je dan aan?

Groeten,

Jeroen

PS: heb de nieuwe 111 voor de DD gezet, en ik weet ineens wat Fleischmann in hun folder bedoelt met de opmerking "...Ein optischer Leckerbissen sind die Einsätze vor verkehrsroten Doppelstockwagen blabla" die precies bij de beschrijving van de door mij aangeschafte loc staat.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2007, 19:48:23 door Jeroni »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #320 Gepost op: 06 March 2007, 19:45:10 »
Hoi Jeroni,

Als het om de bugelfalte e10 (BR 110) gaat en de wagons een bonus zijn kan je ook overwegen om de conradversie te nemen. In april komen 2 nieuwe varianten uit (tenminste bij Conrad DE) voor tijdperk V

http://www.1zu160.net/neues/neu07/conrad-e10-244498x.jpg
http://www.1zu160.net/neues/neu07/conrad-e10-244499x.jpg

Het nummer is 244498. De andere is een oceaanblauw/beige versie met DB AG logo onder nummer 244499. Beide +/- € 80,-

Wat betreft de dubbeldekkers, set 15824 is een set van 3 wagons, 2 gewone en 1 stuurstand alle met binnenverlichting.

Voor de BR 111 zou je ook de fleischmann modusrijtuigen kunnen overwegen.

Gr. Robert

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #321 Gepost op: 06 March 2007, 21:25:15 »
Hoi Robert,

ontzettend bedankt voor de tip. Ik ben blij dat ik niet heb ingetekend voor die startset. Deze van Hobbytrain is 100x mooier! Die Verkehrsrot-uitvoering moet er komen. En zoals gebruikelijk van HT is het qua prijs prima te behappen.

Ik denk dat je die ook via conrad NL kunt bestellen, en anders komt hij hier sowieso bij Boppard te rijden (onder het motto van: Zo niet, dan toch)

Voor wat betreft je opmerking over de dubbeldekkersset, ik neem aan dat je die van Trix bedoeld. Ik wist niet dat ze ook van binnenverlichting waren voorzien. Heb ze al zien liggen, leuk setje, en ook anders dan de Fleischmanns.

Persoonlijk vind ik de modusrijtuigen 3 x niks, en ik weet ook niet zeker of ze langs de Rijn rijden/reden. Ik dacht zelf van niet, maar dit is geen harde bewering aangezien ik nog niet huiswerk heb gedaan....;)

Wat is er eigenlijk mis met de Orientrot-BR111 en deze RB die ik heb?

Robert, bedankt voor de prima tip nogmaals!

Jeroen

Richard van Dijk

• Offline Offline
« Reactie #322 Gepost op: 06 March 2007, 21:31:30 »
Ik ben dit weekend dan wel in Cochem geweest maar er rijden ook 143 die de dubbeldekkers duwen/trekken. Heb jij die weleens ergens gezien? Misschien komen die ook wel in boppart aangezien er een rechtstreeks trein van cochem naar boppard rijdt.

Groetjes Richard

PS ga zo door met je baan

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #323 Gepost op: 06 March 2007, 21:59:13 »
Hoi Jeroni,

Mijn huiswerk vertelt mij dat Modus-rijtuigen normaal niet langs de Rijn te vinden zijn, meer langs de Main (Frankfurt a Main, Wurzberg, Nurnberg en Bamberg). Dus die vallen af.

En ja, ik bedoele de minitrix 15824. Daar zit de stuurstand met nieuwe kopvorm in.

Robert

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #324 Gepost op: 06 March 2007, 22:24:26 »
-RB van turkooise Silberlinge+111 in oriëntrot, dit bestaat dus al
-RB van verkehrsrot Silberlinge+110 Bügelfälte, hier heb ik nog niks van
-RE van dubbeldeks (ben ik juist met het RE ipv RB, Michiel?)+111 in verkehrsrot, dit rijdt op dit moment rond
-RE dubbeldeks van Minitrix+145 (de 145 heb ik al, de MTX dubbeldekkers dus nog niet)

Michiel, voor wat betreft je opmerking van de 111 een ander 'iets' geven. Waar denk je dan aan?

Groeten,

Jeroen
Jeroen wat ik dus zei/bedoelde is die;
"-RB van turkooise Silberlinge+111 in oriëntrot." De 111 er af en die 110 er voor, scheelt je weer een rijtuigstam en voor die 111 is wel wat te bedenken als jij mij eens door geeft wat je nog allemaal aan niet gebruikte rijtuigen hebt staan. Ik heb foto's zat van internet dus zoek wel ff wat op.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #325 Gepost op: 06 March 2007, 22:25:54 »
@Robert-N-Nm,

Ok dan!

die heb ik toevallig vanmiddag gezien bij de treinenboer. Zagen er goed uit, met name die vernieuwde kopvorm zie ik wel zitten. Als Minitrix die heeft, dan weet ik wel zeker dat de meest mislukte en gare rijtuigen bij de startset zullen zitten. Dat zou ik doen althans, als ik de regie had over de invulling van startsets.

@Richard van Dijk,

de 143 heb ik inderdaad vaak zien rijden met de dubbeldekrijtuigen. Roco had die loc in haar progamma zitten, nu maakt niemand dat ding meer. Op zich jammer, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven.

Ik was nog even met het foto-ijzer aan het klooien geweest, en de nieuwe gebakjes nog even op de foto gezet......

De Dispolok Taurus nog kaal en wel achter zijn Cargoserv stierenbroer gehangen...

grotere afbeelding.....

Ook de 111 mag even een paar daagjes 'meters maken' (gruwelijk decadente hockeyterm....) met de dubbeldekkers uit Görlitz....

ook deze groter natuurlijk

Meer foto's volgen weldra.....

« Laatst bewerkt op: 06 March 2007, 22:29:38 door Jeroni »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #326 Gepost op: 06 March 2007, 22:36:14 »
@Michiel,

Citaat
De 111 er af en die 110 er voor

Kan die 111 er niet voor dan? Het gaat me niet om de rijtuigen die ik nog niet heb, ik vind dat juist mooi zo'n 110 ('Bügelfältë') voor een Verkehrsrot-RBtje....

Overigens, Railfan Europe vertelt me dat het prima gaat....en ik vind het wel mooi staan ook.....

« Laatst bewerkt op: 06 March 2007, 22:39:39 door Jeroni »

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #327 Gepost op: 06 March 2007, 22:58:54 »
En ja hoor daar zijn ze weer!.....

.....De om je beeldscherm er bij af te likken foto's!  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #328 Gepost op: 06 March 2007, 23:34:51 »
Jeroen een Br111 voor silberlinge is geen probleem(de Maas-Wupper Express rijd niet anders), en als je achter die Br110 rode wilt hangen kan dat natuurlijk altijd. Maar dacht dat juist omdat die Br111 zo'n racemonster is en je er vanuit mag gaan dat die Br110 langzamer rijd. En je spaart natuurlijk geld uit omdat je geen stam rijtuigen hoeft te kopen.

Groetjes Michiel

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #329 Gepost op: 07 March 2007, 00:41:16 »
Hoi Michiel,

ok! Ik begrijp je. De BR111 is (analoog) inderdaad een race-monster. De bedoeling is om het hele Boppard-bedrijfje hierboven toch te gaan digitaliseren, om elke locomotief een realistische snelheid te geven. Dat digitale kost ook wel wat centen....geloof ik.....;) Dus ja, geld sparen gaat toch niet werken wat dat betreft.

Het gaat er niet om dat ik die stam niet hoef te hebben rijden.....ik vind het alleen erg mooi.

Overigens, de 110 van Fleischmann die ik nu ook heb, is qua snelheid een realistische tegenstander voor de 111. Inderdaad, voor wat betreft de 110 van Hobbytrain, mag je er vanuit gaan dat die langzamer rijdt. Binnen afzienbare tijd zou dit nooit meer een probleem moeten zijn (digitaliseren).

Paps gaat slapen, morgen weer,

Jeroen