Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:28:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883139 keer)

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #225 Gepost op: 07 February 2007, 17:16:44 »
Jeroen, je laatste foto's zijn op poster formaat nog best te slijten denk ik en dat is wel een compliment!
(klein detail: De pantograaf staat omlaag, dus hard rijdt die 151 daar niet ;) ;D)

Verder, voor boven je spiraal, zou ik een klein stukje van je binnenstad proberen na te boodsen met smalle straatjes en dicht op elkaar gepropte huisjes. Een kasteel of burcht kan dan als verdedigingswerk aan de rand van de oude kern goed een plaats krijgen!
E.v.t. de kern wat aan de achterkant van je baan situeren en door een mooie achtergrond ons doen geloven dat de stad zich nog verder uitstrekt.
Je hebt immers wel een aantal reizigers nodig voor het verantwoorden van stations, en die reizigers leven nou eenmaal in steden en dorpen.

De mooieste kunst is om die oude stad voor zover dat op de baan komt en niet weg gewerkt word in de achtergrond perfect over te laten lopen in een natuurlijke groen omgeving.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #226 Gepost op: 07 February 2007, 18:05:24 »
Citaat
De mooiste kunst is dat die oude stad, voor zover dat op de baan komt, niet weg gewerkt word in de achtergrond maar perfect over te laten lopen in een natuurlijke groen omgeving.

Ja onze Mark weet het weer mooi te vertellen.... ;D
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
    • Markenburg
« Reactie #227 Gepost op: 07 February 2007, 18:10:29 »
Aan JaJo,

Ja, de intentie van studeren is dat je na verloop van tijd er ook iets vanaf gaat weten!  ;D
En waarom zou ik dat niet gebruiken op alle plekken waar dat wellicht ten goede kan komen?  ;)

m.v.g.

Mark

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #228 Gepost op: 07 February 2007, 18:14:05 »
Citaat
love to build realistic     
;)
Groet Jaap
Groet Jaap

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #229 Gepost op: 09 February 2007, 15:16:43 »
Het bouwen aan Boppard is weer even uitgesteld tot zondagmiddag......dan volgen wat foto's.

Dit weekend is het nl. weer Bergland Express-tijd! Bier en bitterballen in de bar, ook een hobby van mij. Inmiddels wel bekend, dacht ik zo.

Groeten,

Jeroen

RJ

• Offline Offline
« Reactie #230 Gepost op: 10 February 2007, 02:51:04 »
Hoi,
Ik zat naar deze foto te kijken: http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/Rechterzijde.jpg

Ik weet niet of het gezegd is, maar ik zou op het doodlopende stuk die stootjuk verwijderen. (Die lok moet daar helemaal weg  ;D) Waarom? Omdat een dubbele (stootjuk en gekruistje bielzen) afsluiting mijn inziens een beetje te veel van het goede is.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #231 Gepost op: 11 February 2007, 15:14:46 »
@ Mark,

bedankt voor 't compliment. Voor wat betreft de panto van de 151.....dit geldt voor alle elocs die momenteel rondrijden. De bovenleiding van het rechterdeel is nog niet aanwezig, kun je zien op de foto die RJ nog even linkt hierboven. Het hele rechterdeel bestaat slechts uit hout en rails. De bovenleiding in het voltooide linkerdeel begint/eindigt in de tunnel door omhoog te lopen. De elocs gaan uiteraard met de panto tegen de draad, zodra alles klaar is.

Voor wat betreft de stad. Het deel 'boven' het station is bedoeld als Altstadt, met de klinkerweggetjes (weet je nog? van een paar bladzijdes terug ;)). Dus dat wil ik wel wat naar rechts uitbreiden. Echter vind ik het belangrijker dat de burcht een prominente plaats krijgt. Ook wil ik de enkelsporige zijlijn nog een plekje geven in het landschap, liefst met een stationnetje/halte erbij. Hoe en wat, daar ben ik nog niet over uit. De voorgrond moet een soort kopie van het echte Boppard gaan worden....dus stadshuizen aan de river de Rijn. Ik heb hier foto's van gekregen (met dank aan Michiel ;)) en opgezocht. Eventueel nog wat klooien  met dat styreenidee van jou. Wie weet las ik wel een keer een weekendje BierinBoppard in ipv BieraanBoordvandeBergland! :D

@ RJ,

Dat is wel een ideetje. Ik heb zo'n oud Arnold stootblokje gevonden in de Oude Doosch. Misschien ken je het, zo'n houten bak met grind erin....vond 't wel passen met dat gare oude spoortje. Die loc is reeds lang geleden overleden. HIj staat nu (los) naast die goederenwagon weg te rotten. Waarom weet ik niet, ik zet daar wel es wat neer. Het is dus niet definitief.

@ allen,

verdorie zeg, dat forum is echt verdomde handig! Alle kleine (en grotere) dingetjes ontgaan niet aan jullie ogen. Ga door met raadgevingen zou 'k zeggen.

Na deze ontroerende mededeling gaan we maar weer even fijn knutselen.
« Laatst bewerkt op: 11 February 2007, 16:39:47 door Jeroni »

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #232 Gepost op: 11 February 2007, 16:26:32 »
Citaat
Na deze ontroerende mededeling gaan we maar weer even fijn knutselen

Jeroen, als je volgende keer weer bier gaat drinken in de Bergland-express, wel even toestemming vragen aan de forumleden hè. We zaten wel 2 dagen zonder nieuwe foto's. ;D
Groet Jaap
Groet Jaap

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #233 Gepost op: 11 February 2007, 16:35:33 »

Je hebt mij trouwens wel op een idee gebracht. In plaats van een dorpje ga ik op deze plek net als jij een wijngaard poten. Ook met muurtjes e.d.
Ik biecht het maar eerlijk op. Jouw wijngaard is top. Gewoon kopieëren dus ;D
Groet Jaap
Groet Jaap

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #234 Gepost op: 11 February 2007, 16:42:33 »
Nou Jaap,

als ik je verder nog kan helpen met iets dan hoor ik 't wel!

Ik houd je website in de gaten!

Jeroen

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #235 Gepost op: 14 February 2007, 19:29:56 »
Woensdagavond,

tijd voor een kleine update dacht ik zo. Kan jullie natuurlijk wel eeuwig blijven vervelen met foto's ende video's van mijn traag kruipende kolentrein, om maar eens wat te noemen. Maar dat gaat zo vervelen op den duur. Heb niet veel spectaculair nieuws te melden (men bouwt niet op 1 dag Koeln, Aachen en een wijnberg natuurlijk), maar misschien wel leuk om het topic weer wat leven in te blazen. Ik ben jullie natuurlijk niet vergeten, en Boppard ligt ook niet stil natuurlijk.

Boppard ligt nooit stil, ik heb de treinen, als het effe kan, elke dag aanstaan. Volg met veel interesse de Neuheiten uit Nuernberg, oa. via deze site. 2007 gaat hopelijk geen slecht jaar worden voor mijn portemonnaie, maar ik weet nu al dat het dat wel gaat worden. In other words: Boppard zal er nog wel het een en ander aan leuke dingen bijkrijgen.

Voor wat betreft de scenery. Ik ben nu op bierviltjes en pizzadozen het ontwerp van de rechterkant aan het tekenen. Probeer me nu voor te stellen of en hoe mijn 2D ontwerpjes in 3D uit de verf komen. Ik heb 1 gelukje bij mijn ongelukje van slechts een 60 cm brede tafel. In het echie zijn de Rijnwanden ook vrij/erg steil. Dan kun je er veel onder verbergen en je kan veel bewerkstelligen met veel effect op een relatief smalle ruimte. Om het ook nog een beeeeeetje realistisch te houden vergt al wat meer denkwerk.

Goed, wat hebben we de afgelopen paar dagen dan gedaan? Beetje opleuken van de wijnberghoek. Dingetjes wegwerken, hier en daar wat kleur, hier en daar wat groen.
De huizen zijn inmiddels wat verouderd, en 'ingepakt' met gips en groen. Lantaarnpaaltjes geplaatst inclusief de "opstartcyclus". De tunnelingangblalblajaajtzalwelikhoor het alweer.....

Tijd voor wat fotootjes, die eeuwig durende text ook altijd.....

http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/details_rondom_wijnberg5.jpg

Hier een kleine impressie van de non-rendabele boemel die de tunnel uitkomt, dan de overweg (werkend en wel) kruist, en vervolgens via de vakwerkbrug direct weer een tunnel in dendert.....

http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/details_rondom_wijnberg8.jpg

http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/details_rondom_wijnberg7.jpg

Veel meer nieuws is er eigenlijk niet gebeurd/gebouwd. Details maken kost erg veel tijd. Als nou binnenkort de zon weer eens gaat schijnen kan ik misschien wat betere foto's op de foto-emmer gooien....dit is knudde eigenlijk. En met een flitser wordt 't nog erger.

Bovendien moet ik ook nog eens een kleeein beetje werken voor de centjes die in Boppard geinvesteerd worden.....jaha, geloof 't of niet.....

Tot schnell maar wieder,

Jeroen

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
    • Markenburg
« Reactie #236 Gepost op: 14 February 2007, 20:11:08 »
Jeroen,

Misschien is het wel leuk om straks een voor en na fototje te planten zodat we nog eens goed zien hoe het was en wat het geworden is!

Overigens allereest vind ik het zeker mooier nu, maar wat deed je nou besluiten om het zo om te gooien? Want wat je had was af (en naar jou smaak iets te veel een alpen weitje) maar wat bedoelde je daar precies mee?

m.v.g.

Mark

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #237 Gepost op: 15 February 2007, 15:32:22 »
Mark,

geen slecht idee! Te oordelen naar je opmerking over het alpenweitje concludeer ik dat jij al die pagina's nog redelijk goed bij de les bent gebleven, potverdorie zeg! Ik zou willen dat ik vroegah zo goed bij de les kon blijven......(ok, die lessen gingen dan ook nooit over modelspoorbanen....;) )

Goed, om het geheugen wat op te frissen de foto's....

Voor........

....tijdens.......

....ja, en na:

De rest van de "na" foto's staan hierboven, dusse.....even scrollen dan maar.

Mark, ik ben het helemaal met je eens: ik vind het stuk dat ik herbouwd heb ook veel beter en vooral geslaagder voor wat betreft realiteitsgehalte en hoe het past bij de rest van de (model)omgeving.

Wat ik had was een ideetje ontsproten uit een vakantie-herinnering. Ik wilde zo'n stukje namaken bij Boppard waar vroeger altijd die gare boemel langsreed. Aldus geschiedde, en ik was hier in het begin erg blij mee. Het was leuk landelijk, echt het idee van een lokaallijn.

Nouja, naarmate ik me meer en meer begon te verdiepen in het Rijngebeuren begon ik me ook te ergeren aan het stukje. Het was me te landelijk en het paste gewoon niet bij de Rest. Het idee van een 'spoorlijn door 't Rijndal' werd een beetje verkracht door die hoek. Eigenlijk viel juist dat deel van mijn levende schilderij (want dat is een modelbaan feitelijk) een beetje dood. Er was niks spannends aan, zogezegd. Dus hatseklats, de sloophamer erin, en wat leukers verzinnen. Het deel wat ik nu heb is veel indrukwekkender. De wanden langs de Rijn zou nou eenmaal steil, dus dat moest hier iets meer consequent gehandhaafd worden, bedacht projectondernemer Jeroni.

Ik moest hier wel een leuk stukje spoorlijn (enkelbaanslijntje) voor opofferen, het enige wat je nu ziet is trein uit tunnel dingding overweg brug zjoef weg de volgende tunnel in. Nouja, dan moeten de kijkers maar opletten ;).

Kort gezegd: het weitje was saai, en het klopte niet met de rest. Nu wel.

Na dit ellenlange verhaal, nog maar een fotootje ....want guess what: de zon schijnt weer :D

Wat groter kan natuurlijk ook.....

Groeten,

Jeroen

WillemNS

• Gast
« Reactie #238 Gepost op: 15 February 2007, 15:52:28 »
Weer geweldig Jeroen, dit lijkt echt realistisch grootspoor!

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
    • Markenburg
« Reactie #239 Gepost op: 15 February 2007, 15:55:49 »
Bij de les?
Gewoon even terug gelezen hoor,  ;D

Verder sluit ik me aan bij de opmerking van Willem, al zou je eens kunnen proberen om dat raam in je laatste foto er uit te fotoshoppen. Dan heb je pas echt een gave prent!!

Overigens vind ik dat plaatje dat je van de wijnhelling naar beneden kijkt ook heel gaaf!

m.v.g.

Mark