Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 04:37:58
Ontraxs 2026 door Miniature Holland
Vandaag om 04:08:04
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
25 December 2025, 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
25 December 2025, 20:03:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
25 December 2025, 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
25 December 2025, 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
25 December 2025, 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
25 December 2025, 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
25 December 2025, 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 December 2025, 12:58:11
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 918590 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #210 Gepost op: 05 February 2007, 19:00:41 »
Voor de grote uitvoering van de foto's: op de foto gaan staan, rechtermuisknop => afbeelding weergeven en dan heb je een mooie grote versie. Terug naar het topic met de back-button op je browser (met kruisje klik je t venster weg ;))

Mooei foto's zijn het. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #211 Gepost op: 05 February 2007, 19:10:45 »
Citaat van: Jeroni
Ik ben af en toe wel jaloers op HO hoor, vooral als ik dan van die locs in de vitrine zie staan......dan heb je ook echt wat staan.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.

N schaal is zoals je zelf al aangeeft en laat zien ook best te gebruiken voor gedetaileerde zaken. Ook de loc's en treinstellen laten tegenwoordig steeds minder te wensen over. En we hebben qua treinen en schalen al minder schommelingen als bij H0 (denk aan 1:87 1:90 1:94 en 1:100)
Daarbij kan je in N wel slepen van treinen neerzetten dat zelfs dubbel of multitractie niet misstaat! En dat vind ik persoonlijk wel een heeel groot voordeel, zelfs al staan ze enkel in de vitrine!  ;)

Natuurlijk blijven het allemaal meningen hier, maar goed.  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #212 Gepost op: 05 February 2007, 19:54:16 »
Mark,

ik bedoelde mijn opmerking niet met het oog op details, want inderdaad vind ik die in N in grote getale terug op mijn rollende units en zijn ze van hoge kwaliteit.

Ik bedoel meer van "size does matter" (;)). Als je dezelfde loc in HO ziet vind ik het model over het algemeen imposanter dan in N.

Alhoewel, als ik die foto's van mij terugkijk had het bij sommige net zo goed HO kunnen zijn. En ja, ik zweer bij N, juist vanwege de lange slepen. Ik rijd duits, en over materieel heb ik vooralsnog niet te klagen. Flauwe bochten etc blablabla, noem maar op, dat gaat in N makkelijker dan in HO.

Maar goed, genoeg daarover. Genoeg offtopic, kortom. Volgens mij zijn wij het toch wel eens! ;)

Het bouwen is sinds vandaag weer in volle gang. Momenteel de (straat)verlichting aan het inbouwen. Ook is de zone rondom de tunnelingang van de zijlijn begroend .

Foto's volgen weldra.....

Gaaroeten,

Jeroen

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #213 Gepost op: 06 February 2007, 11:59:48 »
Daar heb je inderdaad gelijk in, een trein als bijvoorbeeld jou ICE1 met volledige lengte (12 tussenrijtuigen) in schaal Ho, is in de doorsnee Nederlandse eengezinswoning bijna niet te realiseren. Ook de lange goederentreinen die langs de Rijn veelvuldig te zien zijn, zijn een probleem om realistisch na te doen in Schaal Ho. Mijn Ho baan is geschikt voor een lok met maximaal 8 rijtuigen (303mm) en dat is als ik zo links en rechts rondkijk al heel wat.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 06 February 2007, 12:01:39 door Petertrein81 »

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #214 Gepost op: 06 February 2007, 12:10:16 »
Bij mij kunnen ze 5 meter lang, maar er is maar een opstelspoor zo lang, en ik laat meestal ipv 2 locs en 13 rijtuigen 1 loc en 6 rijtuigen rijden ofzo. Maar het kan wel in h0!

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #215 Gepost op: 06 February 2007, 18:41:00 »
Natuurlijk kan het in H0, maar de meesten hebben die ruimte niet. En in N komt de benodigde ruimte voor lange treinen veel sneller binnen handbereik.

Wesley (grand maximum voor reizigerstreinen bij de SNCF: 25 rijtuigen = ongeveer 425 cm ;D)

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #216 Gepost op: 06 February 2007, 18:56:17 »
Dan hebje een behoorlijke baan wesley!

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #217 Gepost op: 06 February 2007, 22:04:40 »
Dat valt wel mee hoor, nu nog helemaal niets ;D. Wel in de planning (en wel vanaf eind april te beginnen, ben hard aan het plannen en doen 8)) een baan op een oppervlakte van (in totaal, dus inclusief loopruimte e.d.) 72 m² waar ik de rest van mijn leven over kan gaan doen ;D. Daarom wordt het ook modulair en bovendien in vier verschillende etappes gebouwd die elk als stand-alone dienst kunnen doen. Dan blijft het allemaal nog behapbaar (mijn excuses voor het neologisme ;D).

Maar: wij raken hier offtopic. Het is weliswaar ook N, maar het heeft op de wijn na niets van doen met Boppard :).
« Laatst bewerkt op: 06 February 2007, 23:33:05 door Wesley »

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #218 Gepost op: 07 February 2007, 01:09:22 »
Oke dan guys,

morgen is het weer Boppard-bouwdag. Is er nog wat veranderd?

De lantaarns zijn geplaatst, alsmede de verlichting van de huizen. Dat lijkt echt een makkie, zo FF van:"We mikken goedgericht wat lampen op de tafel, gaten boren, beetje frituren met die soldeerbout en 't komt wel goed. 4 lantaarntjes geplaatst, 2 lampjes, nou, om het een beeeeeetje netjes te doen kost je dat al gauw een avondje onder de tafel klooien met draden, draadtangetjes en soldeerbouten. Not my particular brand of vodka, zeg maar......maar 't moet wel gebeuren.

Uit de grote doos van Sinterklaas kwam nog een of ander Viessmann apparaatje tevoorschijn waarmee je het flikkeren van straatlampen en TL lampen kunt imiteren. Zo ook een "zijn eind naderende" lamp, die dus constant flikkert. Ik heb voor dit -wel geinige- effect een ideetje, maar niet op de voorgrond; voordat ik die 'kapotte' lamp+scene eens een enkeltje zolder-tuin geef.

De verlichting werkt dus, alleen nu nog ingraven met een restje gips, en dan is de beurt aan het inbedden van de huizen en groen d'rbijdetaillerennoujajekenthetwelblablablablaalbala......

Ondertussen ben ik met m'n gedachten al 2 meter verder: Wat ga ik bouwen boven de spiraal?

Tijd om te pitten,

Jeroen

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: Boppard in N
« Reactie #219 Gepost op: 07 February 2007, 09:12:28 »
 ;D ;D ;D ;D ;D hahahaha je weet het wel weer leuk te brengen maar we zien het resultaat vanzelf neem ik aan ;D

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #220 Gepost op: 07 February 2007, 13:08:07 »
Wacht met spanning af Jeroen,
alleen.... Ga je boven boppard nog een niveau bouwen?
Zo lees ik het!
Ik hoor het wel,

Willem

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #221 Gepost op: 07 February 2007, 13:29:42 »
Hoi Willem,

je denken is begrijpelijk. Echter, misschien zitten we niet helemaaal op 1 lijn qua beeldvorming. Hier heb je een fotootje, dan weet je wat ik bedoel (heb het ooit wel eens laten zien, maar wist ik veel dat dit topic 14 pagina's and counting ging krijgen!!)


http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/Rechterzijde.jpg

De bedoeling is dat hier sowieso nog wat van de lokaallijn te zien is, hoogstwaarschijnlijk met een tussen- of eindstation. Wel kleinschalig, dus geen grote rangeerterreinen en lokdepots. Ik heb ook nog een mooi kasteel liggen, verouderd en wel, dat krijgt hier ueberhaupt een plekje. Ik wil alles wel een beetje in verhouding laten, dus geen drukke kermissen en spooremplacementen. De "natuur" speelt de hoofdrol op deze spoorbaan, dat was misschien wel duidelijk.

Het stuk wat ik nog moet bouwen qua scenery is ongeveer 130 cm lang, en 60 cm breed. Van de spiralen e.d. moet uiteraard niks meer te zien zijn straks.


Jeroen

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #222 Gepost op: 07 February 2007, 16:04:40 »
Jullie raadden het al natuurlijk......de zon stond weer op de linkerzijde te schijnen. En ik had net de trekkracht van de erststrein een klein verouderingsbeurtje gegeven, net zoals zijn sleep. De foto's kon ik jullie natuurlijk niet onthouden.

http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje14.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje9.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje3.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje2.jpg
« Laatst bewerkt op: 07 February 2007, 16:08:42 door Jeroni »

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #223 Gepost op: 07 February 2007, 16:37:12 »
Geweldige foto's Jeroen!
Vooral de met schaduw.. Geweldig, ik kan het bijna niet onderscheiden van echt!

Willem

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Boppard in N
« Reactie #224 Gepost op: 07 February 2007, 16:59:37 »
 :o je baan ziet er mooi uit Jeroni

Erik-Jan