Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 06:46:40
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frits C
Vandaag om 06:44:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:59:52
Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 908515 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re: Boppard in N
« Reactie #210 Gepost op: 05 February 2007, 19:00:41 »
Voor de grote uitvoering van de foto's: op de foto gaan staan, rechtermuisknop => afbeelding weergeven en dan heb je een mooie grote versie. Terug naar het topic met de back-button op je browser (met kruisje klik je t venster weg ;))

Mooei foto's zijn het. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #211 Gepost op: 05 February 2007, 19:10:45 »
Citaat van: Jeroni
Ik ben af en toe wel jaloers op HO hoor, vooral als ik dan van die locs in de vitrine zie staan......dan heb je ook echt wat staan.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.

N schaal is zoals je zelf al aangeeft en laat zien ook best te gebruiken voor gedetaileerde zaken. Ook de loc's en treinstellen laten tegenwoordig steeds minder te wensen over. En we hebben qua treinen en schalen al minder schommelingen als bij H0 (denk aan 1:87 1:90 1:94 en 1:100)
Daarbij kan je in N wel slepen van treinen neerzetten dat zelfs dubbel of multitractie niet misstaat! En dat vind ik persoonlijk wel een heeel groot voordeel, zelfs al staan ze enkel in de vitrine!  ;)

Natuurlijk blijven het allemaal meningen hier, maar goed.  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #212 Gepost op: 05 February 2007, 19:54:16 »
Mark,

ik bedoelde mijn opmerking niet met het oog op details, want inderdaad vind ik die in N in grote getale terug op mijn rollende units en zijn ze van hoge kwaliteit.

Ik bedoel meer van "size does matter" (;)). Als je dezelfde loc in HO ziet vind ik het model over het algemeen imposanter dan in N.

Alhoewel, als ik die foto's van mij terugkijk had het bij sommige net zo goed HO kunnen zijn. En ja, ik zweer bij N, juist vanwege de lange slepen. Ik rijd duits, en over materieel heb ik vooralsnog niet te klagen. Flauwe bochten etc blablabla, noem maar op, dat gaat in N makkelijker dan in HO.

Maar goed, genoeg daarover. Genoeg offtopic, kortom. Volgens mij zijn wij het toch wel eens! ;)

Het bouwen is sinds vandaag weer in volle gang. Momenteel de (straat)verlichting aan het inbouwen. Ook is de zone rondom de tunnelingang van de zijlijn begroend .

Foto's volgen weldra.....

Gaaroeten,

Jeroen

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #213 Gepost op: 06 February 2007, 11:59:48 »
Daar heb je inderdaad gelijk in, een trein als bijvoorbeeld jou ICE1 met volledige lengte (12 tussenrijtuigen) in schaal Ho, is in de doorsnee Nederlandse eengezinswoning bijna niet te realiseren. Ook de lange goederentreinen die langs de Rijn veelvuldig te zien zijn, zijn een probleem om realistisch na te doen in Schaal Ho. Mijn Ho baan is geschikt voor een lok met maximaal 8 rijtuigen (303mm) en dat is als ik zo links en rechts rondkijk al heel wat.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 06 February 2007, 12:01:39 door Petertrein81 »

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #214 Gepost op: 06 February 2007, 12:10:16 »
Bij mij kunnen ze 5 meter lang, maar er is maar een opstelspoor zo lang, en ik laat meestal ipv 2 locs en 13 rijtuigen 1 loc en 6 rijtuigen rijden ofzo. Maar het kan wel in h0!

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #215 Gepost op: 06 February 2007, 18:41:00 »
Natuurlijk kan het in H0, maar de meesten hebben die ruimte niet. En in N komt de benodigde ruimte voor lange treinen veel sneller binnen handbereik.

Wesley (grand maximum voor reizigerstreinen bij de SNCF: 25 rijtuigen = ongeveer 425 cm ;D)

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #216 Gepost op: 06 February 2007, 18:56:17 »
Dan hebje een behoorlijke baan wesley!

Anoniem

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #217 Gepost op: 06 February 2007, 22:04:40 »
Dat valt wel mee hoor, nu nog helemaal niets ;D. Wel in de planning (en wel vanaf eind april te beginnen, ben hard aan het plannen en doen 8)) een baan op een oppervlakte van (in totaal, dus inclusief loopruimte e.d.) 72 m² waar ik de rest van mijn leven over kan gaan doen ;D. Daarom wordt het ook modulair en bovendien in vier verschillende etappes gebouwd die elk als stand-alone dienst kunnen doen. Dan blijft het allemaal nog behapbaar (mijn excuses voor het neologisme ;D).

Maar: wij raken hier offtopic. Het is weliswaar ook N, maar het heeft op de wijn na niets van doen met Boppard :).
« Laatst bewerkt op: 06 February 2007, 23:33:05 door Wesley »

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #218 Gepost op: 07 February 2007, 01:09:22 »
Oke dan guys,

morgen is het weer Boppard-bouwdag. Is er nog wat veranderd?

De lantaarns zijn geplaatst, alsmede de verlichting van de huizen. Dat lijkt echt een makkie, zo FF van:"We mikken goedgericht wat lampen op de tafel, gaten boren, beetje frituren met die soldeerbout en 't komt wel goed. 4 lantaarntjes geplaatst, 2 lampjes, nou, om het een beeeeeetje netjes te doen kost je dat al gauw een avondje onder de tafel klooien met draden, draadtangetjes en soldeerbouten. Not my particular brand of vodka, zeg maar......maar 't moet wel gebeuren.

Uit de grote doos van Sinterklaas kwam nog een of ander Viessmann apparaatje tevoorschijn waarmee je het flikkeren van straatlampen en TL lampen kunt imiteren. Zo ook een "zijn eind naderende" lamp, die dus constant flikkert. Ik heb voor dit -wel geinige- effect een ideetje, maar niet op de voorgrond; voordat ik die 'kapotte' lamp+scene eens een enkeltje zolder-tuin geef.

De verlichting werkt dus, alleen nu nog ingraven met een restje gips, en dan is de beurt aan het inbedden van de huizen en groen d'rbijdetaillerennoujajekenthetwelblablablablaalbala......

Ondertussen ben ik met m'n gedachten al 2 meter verder: Wat ga ik bouwen boven de spiraal?

Tijd om te pitten,

Jeroen

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2929
Re: Boppard in N
« Reactie #219 Gepost op: 07 February 2007, 09:12:28 »
 ;D ;D ;D ;D ;D hahahaha je weet het wel weer leuk te brengen maar we zien het resultaat vanzelf neem ik aan ;D

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #220 Gepost op: 07 February 2007, 13:08:07 »
Wacht met spanning af Jeroen,
alleen.... Ga je boven boppard nog een niveau bouwen?
Zo lees ik het!
Ik hoor het wel,

Willem

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #221 Gepost op: 07 February 2007, 13:29:42 »
Hoi Willem,

je denken is begrijpelijk. Echter, misschien zitten we niet helemaaal op 1 lijn qua beeldvorming. Hier heb je een fotootje, dan weet je wat ik bedoel (heb het ooit wel eens laten zien, maar wist ik veel dat dit topic 14 pagina's and counting ging krijgen!!)


http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/Rechterzijde.jpg

De bedoeling is dat hier sowieso nog wat van de lokaallijn te zien is, hoogstwaarschijnlijk met een tussen- of eindstation. Wel kleinschalig, dus geen grote rangeerterreinen en lokdepots. Ik heb ook nog een mooi kasteel liggen, verouderd en wel, dat krijgt hier ueberhaupt een plekje. Ik wil alles wel een beetje in verhouding laten, dus geen drukke kermissen en spooremplacementen. De "natuur" speelt de hoofdrol op deze spoorbaan, dat was misschien wel duidelijk.

Het stuk wat ik nog moet bouwen qua scenery is ongeveer 130 cm lang, en 60 cm breed. Van de spiralen e.d. moet uiteraard niks meer te zien zijn straks.


Jeroen

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #222 Gepost op: 07 February 2007, 16:04:40 »
Jullie raadden het al natuurlijk......de zon stond weer op de linkerzijde te schijnen. En ik had net de trekkracht van de erststrein een klein verouderingsbeurtje gegeven, net zoals zijn sleep. De foto's kon ik jullie natuurlijk niet onthouden.

http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje14.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje9.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje3.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q318/jeroni_m/151_in_t_zonnetje2.jpg
« Laatst bewerkt op: 07 February 2007, 16:08:42 door Jeroni »

WillemNS

  • Gast
Re: Boppard in N
« Reactie #223 Gepost op: 07 February 2007, 16:37:12 »
Geweldige foto's Jeroen!
Vooral de met schaduw.. Geweldig, ik kan het bijna niet onderscheiden van echt!

Willem

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1800
  • treinen snuffelaar
Re: Boppard in N
« Reactie #224 Gepost op: 07 February 2007, 16:59:37 »
 :o je baan ziet er mooi uit Jeroni

Erik-Jan