Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 23:25:19
Station Roodeschool door HenkN
Vandaag om 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886406 keer)

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
Re:Boppard in N
« Reactie #2145 Gepost op: 06 April 2009, 17:47:18 »
Hoi Jeroen,

Reden dat ik je de foto's via PB stuurde is niet dat het me niet interessant voor iedereen leek, maar is meer omdat ik niet weet wat de regels zijn voor dit forum t.a.v. het op deze manier 'publiceren' van andermans foto's (i.v.m. copyrights enzo).

Maar daar kan een van de meelezende moderators vast wel wat over roepen.  ::)

Als ik weer leuke foto's op andere websites tegenkom, was ik van plan om ze te plaatsen met een url naar de oorspronkelijke website. Ik hoor graag of dat toegestaan is, want er staan her en der prachtige foto's, waar je soms ineens tegenaan loopt, en dan zou het leuk zijn als die gedeeld kunnen worden.

Groets, Hans

Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #2146 Gepost op: 06 April 2009, 21:46:49 »
Ik ben dan geen moderator maar in de linkerkolom staan verwijzingen naar de Algemene Voorwaarden en de Netiquette. UIt de eerste (AV) is art. 6 van belang:
Citaat
6. De gebruiker vrijwaart BeneluxSpoor.net tegen elke rechtsvordering die is gebaseerd op de bewering dat de post inbreuk maakt op (intellectuele) eigendomsrechten van derden.
Uit de Netiquette is het volgende van belang:
Citaat
# Respecteer copyright en licentiebepalingen. Vermeld altijd uw bronnen en referenties

M.a.w. vermeld een duidelijke bronnaam en voeg zekerheidshalve een snelkoppeling toe en in de meeste gevallen zit je goed.
Voor die gevallen waar je een foto, tekening of beschrijving van het 'geesteskind' overneemt is het fatsoenlijk de 'verzinner' ervan middels een mailtje ervan op de hoogte te stellen met een link naar dit draadje. Is deze persoon het er niet mee eens dan kan je de kopie verwijderen en alleen verwijzen (hyperlink) naar de site van de 'verzinner'.

Op deze wijze schendt je niet gauw de regels, ben je eerlijk en transparant en voorkom je claims naar de Stichting.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #2147 Gepost op: 07 April 2009, 08:38:41 »
Er is toch geen enkel probleem?
De naam van de eigenaar van de foto staat keurig aan de onderkant van de foto vermeld, er is dus geen enkel probleem met betrekking tot copyright volgens mij. Je hebt pas een probleem als je die naam verwijderd of vervaagt.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 07 April 2009, 08:40:26 door Petertrein81 »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2148 Gepost op: 07 April 2009, 12:47:32 »
Hans, Bob, Peter, Ernst, Bobby&de rest,

ik heb die foto inderdaad geplaatst, zoals Peter81 al aangeeft, omdat de naam van de fotograaf op de foto staat. Zo zie ik inderdaad geen problemen.

Ben nog even aan het uitbrakken, hopelijk vanmiddag even wat foto's schieten van Boppard. Overigens, met de huidige en mijns inziens goede plannen voor het dorp wordt het bouwen ook weer leuk.

J

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2149 Gepost op: 07 April 2009, 20:53:21 »
Dit staat uitgelegd bij de mededelingen en ja, er is wel degelijk sprake van een inbreuk op het auteursrecht ('copyright' is een Engelse term en heeft geen betekenis binnen de Nederlandse wet), omdat er hier sprake is van herpublicatie, zelfs al staat het plaatje op een volkomen andere server.

Echter, omdat iedereen hier vrolijk mee doorgaat en zelfs andermans plaatjes op onze server neerzet, is het voor de moderatoren geen doen om het allemaal bij te houden en grijpen we in principe alleen in als we klachten krijgen, of wanneer we er bij uit komen.

Zoals in dit geval. Ik heb het plaatje vervangen door de link, daarmee is het probleem uit de lucht.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2150 Gepost op: 07 April 2009, 22:23:45 »
OK, Peter, weer wat geleerd. Dankv oor het fixen....ik neem aan dat je toevallig dit draadje las en geen klacht hebt binnengekregen?

Van het bouwen is vandaag door tijdsgebrek geen reet terecht gekomen, en het gaat nog wel even een een week duren voordat ik daar weer tijd voor heb. Morgen weer aan de arbeid enzo......maar nog wel even de beloofde foto's geschoten.

Het idee van het dorpje, met voor de vorm wat bomen er los bijgezet. Zo zie je dat het echt zo'n pleintje moet worden....met van die ouwe mensen die de hele dag bier zitten te drinken en naar elke auto kijken die langsrijdt. Of trein natuurlijk......;)

2 foto's van details bij het laatste bijgebouwde stukje scenery....

Ik heb deze gare oude betonmuur uiteraard van gips gemaakt......er moet nog meer groen op, maar het is een idee. Je krijgt nog wat highlights door wat te drybrushen met witte verf.

De MRCE 185 lost de Rail4Chem even af, want die moest worden schoongemaakt.......

Weer even een nieuwe angle uitgeprobeerd om foto's te maken. Jammer dat de 'Rijn' nog niet af is.....leuk klusje voor binnenkort. Met water verlevendig je de baan echt!

Nou, kga pitten. Tot snel!

J

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #2151 Gepost op: 07 April 2009, 22:51:05 »
Wat ook mooi werkt is om met wat mosgroen te drybrushen.

Krijg je een mooi vermost ( duh) effect.

ziet er weer  (y) uit!

Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2152 Gepost op: 09 April 2009, 22:15:41 »
OK, Peter, weer wat geleerd. Dankv oor het fixen....ik neem aan dat je toevallig dit draadje las en geen klacht hebt binnengekregen?

Yep.

- Peter
« Laatst bewerkt op: 14 April 2009, 11:25:36 door Peter Korsten »

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #2153 Gepost op: 10 April 2009, 15:32:03 »
Ik heb net de MIBA special 80 door zitten nemen. Er staat een heel mooi artiekel in wat perfect aansluit op wat hier getoond wordt. De plaatjes zijn schitterend.
SK
« Laatst bewerkt op: 14 April 2009, 11:26:58 door Peter Korsten »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #2154 Gepost op: 13 April 2009, 22:25:39 »
Hoi Jeroen,

Super detail foto's weer van je scenery.  (y)
En dat plaatje van de 'nieuwe angle' mag er ook zijn (met of zonder Rijn :)).

Met al die mooie foto's in je draadje begin ik wel erg veel zin te krijgen om het Rijndal (maar mag ook Moezeldal, Neckardal of Lahndal zijn) weer eens in het echt te gaan bekijken. Alleen ben ik bang dat dat pas met de zomervakantie gaat gebeuren.
Dus laat je vooral niet weerhouden om foto's te blijven plaatsen in je draadje!  ::)

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2155 Gepost op: 14 April 2009, 11:29:04 »
Even met de bezem door dit draadje gegaan, voor het geval dat je berichten kwijt bent.

- Peter

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2156 Gepost op: 15 April 2009, 14:22:52 »
@ all,

???

@ Hans&all,

ja, ik zal rap maar weer eens wat meer foto's gaan plaatsen, m.n. ook van nieuwe gedeelte. Ik geloof dat dat leukere reacties ontlokt dan wat hier allemaal is geschreven (en wat ik allemaal niet heb kunnen lezen). Maar goed, zand daarover, basta en genoeg.

Met dat mooie weer vandaag is het trouwens voor mij wel weer een optie om boompjes in elkaar te draaien buiten in de zon. Bovendien heb ik op het nieuwste stukje scenery een ander huisje in gedachten dan die er nu staat. Op zo'n achteraf plekje vlak langs het spoor en net buiten de bebouwde kom zou een bordeel natuurlijk niet misstaan! Weer eens wat anders dan een biertuin......

J

R Fongers

• Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Mooi Man
« Reactie #2157 Gepost op: 15 April 2009, 19:48:08 »
 :-X :-X ???

;)  Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #2158 Gepost op: 16 April 2009, 14:36:18 »
Ik meen dat Noch een aantal bewegende figuurtjes heeft die beslist niet misstaan in je nieuwe bordeel.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2159 Gepost op: 16 April 2009, 20:28:47 »
Klopt! Echter is daar het huisje niet 'hoerig' genoeg voor. Het is zo'n lief, schattig Vollmer-poppenhuisje wat ik aan de binnenkant een beetje aan het verbouwen ben. Daartoe heb ik vandaag bij de W'tjes wat LED-jes (rood, natuurlijk!) gekocht en wat niet-bewegende poppetjes.....wel van Noch. Inclusief zichtbare punani, haha! ;)  ;D  ;D Briljant dus. Ik zal niet teveel aanstootgevende plaatjes posten, want ik heb wel genoeg PB'tjes, en de moderatoren zullen wel wat anders te doen hebben dan hier te bezemen en vegen enzo. No offence in any way, whatsoever, trouwens...... ::)  8)

Vanavond ben ik dus even aan dit projectje aan het werken....foto's volgen weldra. Morgen ws. hele dag modelbouw, want ik heb weer wat roosterwijzigingen.

@Dave,

zaterdag kan ik dankzij deze roosterwijziging dus wél even komen koekeloeren. Dat gebruik aan liquiditeit blijft gewoon, maar dan overval ik gewoon ergens een bank.

Leuter!

J