Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 17:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:50:28
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
Br 38 Piko Superen. door saskia
Vandaag om 17:25:25
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Ronald doet de Fork Challenge! door Edsko Hekman
Vandaag om 17:15:58
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 886316 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #2115 Gepost op: 31 March 2009, 14:18:45 »
Top Wesley, het was ook zeker niet bedoeld om te vissen naar complimentjes. Ik had echter wel weer wat commentaar verwacht op mijn mening over dat FRET-apparaat uit Frankrijk met die varkensneus :).

@Wesley+Dave,

ja, tnx! Toch wel leuk dat je eigen foto van je eigen baan daarin staat.

@all,

ik ben gisteren aardig bezig geweest met bouwen. Zowel groenen als zagen/vijlen/schuren/lijmen enzo.

Hier zien jullie dat ik een soort van aanbouw heb gemaakt. Een onderdeel van de baan wat al lang op de planning stond, maar waar ik lang geen zin in heb gehad. Het is oud hout wat bij de verbouwing met de dakpannen en ramen hier in Ede waren vrijgekomen. Perfect geschikt dus om straks mijn Rijn 1:160 gestalte te geven, inclusief het dode dorpje Boppard. De huizen staan nu provisorisch opgesteld, ik ben nog aan het goochelen in welke opstelling het het leukst eruit komt te zien. De vaste abonnees op dit topic zullen wellicht opmerken dat de stadshuizen definitief niet deel uit gaan maken van Boppard. Past simpelweg niet.....daar verzin ik wel een ander project voor. :)

Helaas moet de Rijn tijdelijk weer versmald worden t.h.v. het ECoS-apparaat. Niet de mooiste oplossing, maar anders kun je echt niet meer over de zolder lopen. Ik plan om een boulevardje te maken, en de autoweg tussen de huizenrij en het station te laten lopen. Hopelijk heb ik straks ook nog plek voor mijn Rijnrondvaarboot, dat zou wel een mooie blikvanger worden. Deze week hoop ik in ieder geval de weg van rechts door te trekken naar links, en dan kan ik gaan beginnen met de ondergrond voor de rivier en weer Oud-Hollandsch muurtjes krassen.

Gisteren scheen de avondzon nog even op het rechterdeel. Zonder trein dit keer.....

Groeten!!

J
« Laatst bewerkt op: 31 March 2009, 15:03:03 door Jeroni »

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
« Reactie #2116 Gepost op: 31 March 2009, 14:38:24 »
Helaas moet de Rijn tijdelijk weer versmald worden

Pas dan maar op voor hoge waterstanden als er veel smelt- en regenwater door de Rijn stroomt. Je moet er toch niet aan denken dat jouw Rijn buiten zijn oevers treedt... ;D

Complimenten voor je mooie baan, voor deze mooie en informatieve draad  (y) en gefeliciteerd met de gewonnen fotowedstrijd  8) (Zoek ik alweer naar een emotiocon met vlag of zoiets... :) )

Mvg,
Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #2117 Gepost op: 31 March 2009, 14:48:16 »
Leuk al die uitbreidingsplannen van Boppard. Ben zeer benieuwd wat ons lezertjes en kijkertjes nu weer te wachten staat. Overigens doet de uitvergroting van de tweede foto het niet bij mij.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2118 Gepost op: 31 March 2009, 15:03:57 »
Martin, klopt. Was een typfoutje, is inmiddels hersteld door mij. Ik ben ook erg benieuwd hoe het wordt....altijd weer spannend of wat er in je hoofd qua plan zit ook mooi uitkomt als je het gaat bouwen.....

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #2119 Gepost op: 31 March 2009, 16:48:17 »
Hier zien jullie dat ik een soort van aanbouw heb gemaakt.

Hoi Jeroen,

Kijkend naar je bovenste foto (met in gedachten de vraag van een andere lezer recentelijk) met die veelbelovende huisjes op de uitbouw, komt bij mij de volgende vraag boven:
Als je Boppard nu ook qua huizen vorm gaat geven, kun je dan straks nog wel bij de achtergrond om die verder af te maken, inclusief de 'bomen a la Jos'?
Of ga je de voorste strook met huizen en daarvoor de Rijn demontabel maken, zodat je straks de achtergrond kunt afmaken zonder daarbij al prutsend de scenery op de voorgrond te ruïneren?
't Is maar een vraag, juist omdat ik het vervelende gevoel ken van 'Oops, daar had ik beter even mee kunnen wachten, want nu ...'.  :-\

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar het vervolg van je bouwactiviteiten! Succes en veel plezier ermee.

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Anoniem

• Gast
« Reactie #2120 Gepost op: 31 March 2009, 16:54:30 »
Ik had echter wel weer wat commentaar verwacht op mijn mening over dat FRET-apparaat uit Frankrijk met die varkensneus :).

Waarom? "Dat FRET-apparaat uit Frankrijk met die varkensneus" lijkt mij een correcte analyse van die familie ondingen ;D. De dieselversie heeft nog wel een beetje charme, maar verder...

Niettemin zou-ie langs de Rijn moeten rijden natuurlijk, als iemand hem ooit uitbrengt  (y).

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #2121 Gepost op: 31 March 2009, 20:23:42 »
... maar locs uit tijdperk 1-2 zouden daar toch ook mooi kunnen rijden...!?
...ik heb echter besloten het modern te houden, dat spreekt me toch het meest aan hoewel ik hiermee niet suggereer dat ik stoomlocomotieven niet mooi vind.

Ik had ooit nog eens beloofd een stoomlok los te laten op de "Rheinstrecke Boppard". Zou deze ouwe grafbak misschien soelaas bieden? Hang ik er wel een sleepje Tp-III wagens achter welke met een beetje fantasie ook zouden passen in Tp V als museumtrein.

MvG
Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2122 Gepost op: 01 April 2009, 12:18:17 »
Nou, vanmiddag onverwacht toch weer arbeideren....maar nog wel even tijd om het Boppard-thread door te lezen. Boel reacties weer, leuk!

@Henk,

dank voor je leuke reactie, maar vergeet vooral niet dat het ook alle andere bezoekers hier van dit draadje zijn die 'm leuk en informatief houden. Ik leer er zelf ook genoeg van.

@wesley,

als Trix 'm nou FF uitbrengt, dan zal ik er nog eens over nadenken. Hij rijdt er in het grootbedrijf vaak genoeg rond, dus wat dat betreft......

@Robert,

is wel leuk voor een vintage-foto natuurlijk. Haal ik de Mini-Coopertjes wel even van de weg af...  ::)  ;D

@Hans,

ik snap je punt na het bekijken van mijn eigen foto. Ik kan daar gelukkig ook achterlangs lopen. Is niet echt ideaal, maar het is goed te doen. Ik heb daar al vaker gebouwd, en ook weer gesloopt (zie +- 100 pagina's[?] terug). Wel is het handiger eerst daar te gaan klieren en prutsen, want waar dan 'de Rijn' moet komen is een uitstekende bijzettafel. Overigens heb ik het net even geprobeerd en het is best te doen, zeker omdat het bij de besturingshoek wat smaller is.

Gr,

J

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #2123 Gepost op: 01 April 2009, 14:13:13 »
Hey Jeroen,

Leuk te zien dat je in ieder geval weer een moment hebt gevonden om eens echt belangrijke dingen te doen zoals aan je baan bouwen e.d.  ;)
Maar uiteraard lok je het dan ook uit dat er allemaal van die chaps aan je hoofd gaan mouwen, die je dan gaan vragen over hoe klein dat dorp wel niet gaat worden t.o.v. het station.  ;)  ;D

Maar reageer daar maar gewoon niet te veel op want bouwen is een stuk belangrijker natuurlijk!  (y)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #2124 Gepost op: 01 April 2009, 22:13:10 »
Ennnnnn?

Wat vind je ervan, past de zuiptruck op Boppard? ;D

gr Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #2125 Gepost op: 02 April 2009, 08:45:30 »
::) Als je zou googlen op 'bier', dan zou ik er niet vreemd van opkijken als 'Boppard in N' bovenin de hitlist zou staan.  :P

Maar, geen nood voor de grootverbruikers aldaar, ik zag gisteravond net over de boomtoppen heen een 'trainload' met dit blondschuimende goedje langs Dachbodenheim rijden in de richting van Boppard.  ;D

Groets, Hans
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2126 Gepost op: 02 April 2009, 15:45:40 »
@Markmmmajththgj,

ik weet 't, ik weet 't. Heb minimaal ruimte voor het dorp, maar ik probeer er gewoon wat van te maken. Teveel huizen vind ik ook weer niet leuk, want dan zie je de treinen weer minder goed. Maar hier en daar van die doorkijkjes lijkt me wel wat. Het is niet ideaal qua plek, maar goed...ik moet en zal iets van een dorpje hebben.

@Dave,

nogmaals mijn grote dank voor de automobielen. De metalen modelletjes vind ik echt helemaal supertop, die krijgen een mooi plekje. Die SL met vleugeldeuren.....briljant!
En natuurlijk zal de zuiptruck goed in het vizier worden geplaatst..........en @Hans.......

.....het is een Kleiner Feigling truck met oplegger, dus geen bier dit keer. Vwb je opmerking over de Google-hits zou je best eens gelijk kunnen hebben. Robert en ik praten vaak met een zekere afkorting waarbij iedereen in Nederland zou denken aan Bed&Breakfast, maar in onze conversatie heeft het daar nooit mee te maken. Wat het wél is kunnen jullie zelf wel verzinnen denk ik.

BTW, die biertrein van jou rouleert! Je baanvak doet me trouwens ook sterk aan mijn eigen baan denken. Ik heb trouwens gisteren bij het in ontvangst nemen van de autootjes ook weer wat groenzooi gekocht, zodat ik ook weer even wat bomen in elkaar kan gaan flansen.

Wellicht vanmiddag wat foto's van de vorderingen.

Gr J

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #2127 Gepost op: 02 April 2009, 15:52:33 »
Hoi,

Tja aan het zonnetje zal het niet liggen (of juist wel omdat je daar in bent gaan zitten terwijl je boompjes aan het bakselen was) daar moeten zeker weer sprekende foto's van komen.

Voor wat betreft B&B, dat was helaas weer een geval van jammer. Maar goed, het heeft mij wel ff lekkers aan het bouwen gezet aan mijn eigen diorama (Bergünerstein, en dat was dringend nodig) en daarbij het maakt de voorpret alleen maar leuker. De BR 45 staat in ieder geval alvast genoteerd voor de liefhebbers van ouwe sleuren, nieuwerwetsche meuk uiteraard ook (deze keer niet zo zwitsers hor).

MvG
Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2128 Gepost op: 02 April 2009, 19:32:29 »
Ik ben op het moment druk aan het bouwen.....ik denk: dat is leuk, dan ga ik meteen de ECoS even updaten.

Ben ik daar lekker mee bezig, reageert dat rotding meteen niet meer. Dat is mooi köt, want nu moet ik dus naar de Wentinkjes om dat ding te laten opsturen naar ESU....en daar gaat weer aardig wat tijd overheen ben ik bang.

Jammer, want de nieuwste ECoS update beloofde veel nieuwe en nuttige dingen.

J

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2129 Gepost op: 02 April 2009, 21:12:17 »
Update: te vroeg lopen janken. Het ding doet het weer, en de laatste update is er nu op. In ieder geval ben ik wel opgeschoten, en ben ik nog steeds stug aan het doorbouwen.

J