Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 12:28:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883915 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #1620 Gepost op: 25 August 2008, 23:45:30 »
Hans,

de reling is klaar, maar als ik die nu plaats, blijft mijn slagader er constant in haken. Even geduld nog.

Je 2e punt is wel een goeie, daar heb ik nooit zo over nagedacht (nadenken moet je ook aan anderen overlaten). De rotsen worden nog wat meer gecamoufleerd met groenzooi, maar ik ben zo'n beetje door de voorraad heen.

@Floris,

jij zag dat Duitse vlaggetje, en toen kwam je met die opmerking. Trouwens....dat Duitse vlaggetje (op 't kasteel) is 1. Redelijk nep en 2. Duits. Gaat misschien wel ver. Mischien gewoon een Warsteiner vlag van maken o.i.d.

J

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1621 Gepost op: 26 August 2008, 00:33:22 »
Ik heb nog wel wat meer plaatjes van dat soort, een met een 185, een met een Class 66 en ook nog een IC en nog wat meer spul rond Boppard. Als je wilt dat ik ze tevoorschijn haal, geef maar een gil.
Tomas, ik wil de foto's wel zien, ik denk alleen dat het handig is die foto even in het rheinstrecke topic te plaatsen, hier vinden de mod's wat minder gezellig geloof ik ;D

Jeroen dat berg traject van jou vraagt wel om die oudere treinsamenstellingen van Hans. En Hans ja laat die autozug maar door het beeld komen, lijkt me wel mooi eens tijdperk 4 verkeer door Boppard 1:160 te zien ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1622 Gepost op: 26 August 2008, 00:41:40 »
Heb jij btw het merk+nummertje van de verf die je hebt gebruikt om de panto's van je DB AG 185 van fleischmann te schilderen. Ze glimmen nu zo ernstig dat ik er aspirine en een zonnebril bij nodig heb.

Robert

Sorry, wist dat ik nog geen antwoord had gegeven, alleen was het even zo snel vegeten te doen.

De panto's moet je gewoon met een grijze kleur verven. Wat en hoe....tja...gewoon proberen.ik gebruik acryl verven van het merk Model-Color, en die doen het goed. Daar heb 625.000 kleuren van, en die zijn allemaal niet gratis, dus fix ik voor mezelf een paar basiskleuren en daar meng ik alles uit. Gewoon donkergrijs kleuren die panto's, dan komt het allemaal goed.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1623 Gepost op: 26 August 2008, 08:44:35 »
Hoi Jeroen,

Bedankt. Ik heb in de tussentijd nog even gezocht via google naar de juiste RAL-kleur en die heb ik nog staan (RAL 7012/Humbroll 79 stofgrijs) van m'n zelfbouwwagens in Nm. Dat is dus mooi meegenomen.

Ben benieuwd naar die plannen met de extra meter aan de linker flank. Ben je soms van plan om het spoor om de huidige berg/tunnel heen te buigen en dan via een redelijk flauwe bocht weer aan te sluiten op de dalende sporen van het schaduwstation?

Wat betreft hekjes op de brug. Je zou eens hier moeten kijken. Die hebben leuke ge-etste hekwerkjes e.d. in spoor N. Ik heb er zelf wat vaarns en nog wat "beurskadootjes" in de vorm van een fietsje en wat zonnebloemen en het is erg gemakkelijk spul.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #1624 Gepost op: 26 August 2008, 09:50:38 »
Jeroen en Robert en de rest, misschien nog een ideetje als je het dak van een eloc wil verouderen krijg je ook een mooi effect als je net een klein beetje goudkleur door je donker vuil grijs hebt zitten. Dan krijg je net die vonkeling van bevenleiding slijpsel, net als met alles het goud wel met mate en even proberen, je moet net die vonkeling hebben en de verf word iets minder hard van kleur maar meer ook niet.

Ps; of het nu verf of poeders is maakt verder niet, het gaat mij puur om de kleur ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1625 Gepost op: 26 August 2008, 10:10:20 »
Die kleur grijs die ik noemde is vooral om het glanzende bovendeel van panto's van de 185 in het gareel te krijgen. Zonder een kleuraanpassing loop je het risico lasogen te krijgen  ;). Maar dat van dat goud of eigenlijk "koperkleurige" slijpsel is idd wel een idee.

Robert

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1626 Gepost op: 26 August 2008, 10:46:45 »
@Robert,

inderdaad, dat was mijn plan. Als ik dat ga doen is het wel het meeste werk (veel sloopwerk ook trouwens), maar ook meteen de meeste rijlengte: een flauwe bocht van bijna 2 meter lang. En met al die 1:1 foto's van de laatste tijd heb ik genoeg ideëen om de scenery mee op te vullen.

Ik ken de hekjes van Ndetail, mooi! Ik heb echter een stuk kippengaas zo geknipt dat het een simpel hekje is geworden. Mocht je wat gaat bestellen, let me know, dan hebben we het er even over.

That reminds me: ik heb nog een Artitec bloemenstal en bakfiets op de plank liggen om in elkaar geflanst te worden. Vooral die bakfiets is lollig, want dat is me ook meteen een gepriegel van jewelste.

@Michiel,

mijn VR BR111 heeft wat slijpsel en dat ziet er ind'rnaad best leuk uit.

J

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1627 Gepost op: 26 August 2008, 11:38:14 »

Humbrol werkt dus ook  ;). Nu de andere panto's nog maar de eerste twee moeten nog even drogen.

Robert

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1628 Gepost op: 26 August 2008, 11:50:10 »
Nou, dat ziet er prima uit. Bij mij ook die kleur. Normaal zoek ik gewoon een foto op, of ik kijk naar de andere locomotieven hier, en ik meng gewoon een kleur. Uiteraard is het met RAL-nummers iets professioneler.

De 185 MRCE blijft toch één van mijn echte favorieten. Dat zwart heeft iets moois, iets stoers vooral. Omdat ik af en toe weer eens wat mix met de loc's, kwam deze zodoende voor de nieuwe sleep Eanossen uit.

Gelukkig zitten er ook rode tussen, anders was het wel echt een grafstemming-sleep geweest. Het Coopertje op de voorgrond doet overigens wel z'n best de foto een beetje op te fleuren met dat kekke blauw.

Stel dat je op je fiets zit langs de Rheinstrecke, dan is dit een beeld dat je vaak tegenkomt. De weg net wat lager dan de spoorweg. En daarop dendert de ene na de andere trein langs.

HÉ! ENNESS!!! JAAAAAAA HIJ IS OM HIJ GAAT GEEL RIJDEN KOPLOPERS HONDENKOPPEN IRM VALLEILIJNEN SLOOTJES KNOTWILGEN FRIKANDELLEN EN VLIEGTAKS!!!!!!
Niet dus, maar deze zat bij 't setje.....ik heb nu zowaar 5 NS-wagons

;)

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #1629 Gepost op: 26 August 2008, 12:01:25 »
Stoere coopertjes! Vooral die velgjes  :D
Zijn die van bush?

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #1630 Gepost op: 26 August 2008, 12:03:20 »
Hier en daar een verdwaalde vishaak.... ;)
Met al die internationale cargo past het wel erbij,
en tegenwoordig struikel je al over de 6400en
bij Hagen-Vorhalle(zijn wel zonder vishaak)

Stukkie lokaalspoor ziet er puik uit!

grtz,

Tis

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1631 Gepost op: 26 August 2008, 12:56:53 »
Eenmaal begonnen is er geen houden aan, Jeroen. Wanneer koop je die Koploper? ;)

't zijn weer mooie foto's, vooral de tweede. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #1632 Gepost op: 26 August 2008, 13:05:40 »
Ja een koploper!... En dan als we toch bezig zijn meteen die nieuwe Olympische koploper van minitrix!  ;D Dat dat ding een bak te weinig heeft ziet Jeroen toch niet  ;D  ;D  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1633 Gepost op: 26 August 2008, 13:06:34 »
Eh, Minitrix brengt een viertje uit hoor. Of ga jij voor het vijfje? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1634 Gepost op: 26 August 2008, 13:11:48 »
Thanks Rick. Die 2e foto had ook mijn voorkeur.

Speciaal voor Robert nog de Rail4Chem dubbeltractie op de digitale plaat vastgelegd.

....Bij Rail4Chem denk je automatisch toch wel aan troep die je niet op je handen moet krijgen, niet? Keteltrein dus. Hoewel die units in het echt voor alles worden gezet.

Leuke combinatie. Wat mij opviel is dat de kleuren groen toch verschillend zijn op de beide locs, hoewel er op de European Bulls een verwijzing naar R4C staat inclusief logo's. Lekker belangrijk, de combinatie bevalt mij wel.

Ook deze foto vond ik redelijk geslaagd. Speciaal voor Markie de Cooper ook scherp gekregen. Blijven leuke modelletjes (tnx Robert!) en ze vallen goed op. BTW, Mark. Ze zijn van Herpa dacht ik, en inderdaad goed gedetailleerd.